Voeden uit 1 borst

Discussion in 'Borstvoeding' started by M28, Dec 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Zijn hier meiden die alleen met 1 borst voeden? Ik voed nu 90 Proc. Uit 1 borst en overweeg nu mijn andere borst te laten opdrogen. Mijn zoon blijft deze weigeren.

2. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ik lees even mee, ben er wel benieuwd naar. Mijn zoon is 1 week en ik geef links zeer ruim en rechts bijna niets...ik ben er nog niet aan uit of ik mijn rechterborst moet stimuleren of dat ik stop met rechts voeden. Ik ben bang dat ik op langer termijn te weinig voeding heb! :D

3. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Hier links die overproduceerd, maar daar wil zoonlief niet goed aanhappen..en rechts die onder produceerd..en dat is zijn favoriet!!

Ik stimuleer rechts nu bij iedere voeding, hij begint op te lopen! En links hoef ik verder niets aan te doen...die produceerd toch wel.....

Maar links heb ik een tepelhoedje geprobeerd, werkte wel maar niet echt....en verder als zoonlief goed wakker is en al gehapt heeft rechts wil hij vaak toch nog wel links ook ff pakken.....hoop dat hij dat volhoudt!

Ik zou toch proberen te blijven stimuleren om hem daar aan te leggen hoor....weet niet of je lang kan blijven voeden met 1 borst...

4. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb het een maandje gedaan maar ik was aan het afbouwen. Links had altijd minder dus die heb ik zonder stuwing gewoon kunnen stoppen. Ik heb toen een maand lang alleen rechts gegeven en toen ze die ging weigeren ben ik helemaal gestopt.

Ik heb wel gehoord van moeders die dan op de kop gingen voeden ofzo om toch die borst leeg te krijgen. Of kolven.....

5. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    Je kunt ook met 1 borst voeden. Die borst past zich gewoon aan. (als je een tweeling voed is er ook 1 borst per kind, toch?...

Alleen zijn je borsten wel uit verhouding. Als het bijna tijd is om te voeden heb je 1 mega borst een 1 kleine. Ik voedt nu ook uit 1 borst, maar mijn dichter van bijna 2 drinkt nog maar 1 a 2 keer.

Zelf zou ik ervoor kiezen om ze allebei te blijven stimuleren.

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als het kan zou ik ze beide stimuleren, maar uit ervaring weet ik dat je prima kunt voeden met 1 borst!

En dat verschil, tsja, daar valt mee te leven hoor (en zijn ook oplossingen voor)!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kan, maar waarom zou je? Altijd handig om een reserveborst te hebben, ook al komt er minder uit toch?

8. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Hij drinkt er echt niet uit dus soms kolf ik 10cc eruit. Maar omdat ik niet altijd tijd heb om te kolven heb ik al een paar keer verstopte melkksnaaltjes gehad.

9. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik voed sinds twee maanden uit een borst. Li borst minder productie en de re vaak over productie. Het gaat prima geen last gehad met afbouwen.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heeft hij misschien last van zijn oortjes waardoor hij liever niet op een kant ligt? In dat geval zou hij beter uit die borst drinken als je hem in rugbyhouding laat drinken. Kan ook zijn dat die borst al afbouwmelk maakt en dat hij die smaak te verschillend vindt.

11. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Ik heb een maand lang geprobeerd om hem uit de borst laten drinken. Maar hij weigerd echt. Denk door te langzame tsr ofzo.

12. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je tsr niet lukt, heb je al eens syntocinon geprobeert?

13. M28

M28 Fanatiek lid

Apr 20, 2009
    1,044
    0
    0
    Vond de huisarts geen goed idee. Volgens haar kan je prima aa
    1 borst voeden

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is niet aan je huisarts om dat te bepalen, maar aan jou.

Share This Page