iemand die toenvallig bij het centraal justrieel incasso bureau werkt of er meer van weet (mag ook via pb) die me wilt adviseren en kan helpen Ik wil liever geen discussie starten over het wel of niet terecht krijgen van een bekeuring want ik weet dat het mijn eigen schuld is (nou ja vriendlief). maar op een provinciale weg waar de 80 mag rijden, een flitspaal planten tussen twee drempels in waar je ineens 50 km mag vind ik wel heel kinderachtig (geen overstekende mensen en fietspaden daar) zeker als je er 2x per dag rijd en dus de laatste week veel bekeuringen binnen krijg van een paar km te hard elke keer vanmiddag naar toe gereden en de flitspaal staat zo snel naar de drempel dat je er nooit met 65 km over heen kan! nou ja verder dus gebeld en er wordt geadviseerd protest te tekenen
je wilt het niet horen, maar ik zeg het toch. als je vriend daar zo vaak voorbij komt, dan WEET hij toch dat hij daar maar 50 mag? denk ook niet dat je dat gaat lukken.
Nou weet ik niet hoe lang dat stuk is van 50 km/h. Maar ik weet wel dat er een jurisprudentie bestaat, dat een flitser/flitspaal niet mag staan voor een bepaald aantal meter na dat bord.
hij komt daar al 5 jaar en ja hij weet dat ook maar het kan ook niet want ik kan met mijn auto niet met 65 km over een drempel heen
@simba.... Pfffff.... wat een zoektocht... Maar geloof dat ik het gevonden heb meis! Ik wist het, omdat we er in de opleiding een discussie over gehad (ben rij instructeur) en toen hakte de leraar de knoop maar door http://archief.om.nl/beleid/beleidsrege ... 15&rid=319 Dit is het in ieder geval. Een heel verhaal, maar er staat ergens halverwege een tabelletje.
wendyp, super meid, dank je wel! het bord en de paal staan tussen 2 hectormeterpaaltjes in ds dan zou het moeten lukken
ik zou het gewoon proberen.. als je het niet probeerd dan weet je zeker dat het niet lukt. succes ermee
had vanmiddag al foto;s gemaakt en op die foto is duidelijk te zien dat het gebodbord van 50 en de flitspaal binnen 140 meter staat dus ik ga het zeker proberen!
ben wel benieuwd ! Vind het eigenlijk wel terecht dat je er een bezwaarschrift over indiend. Want iedereen die zegt, dan had je je maar aan de snelheid moeten houden ofzo, is niet goed wijs! Als je namelijk na dat bord geen eens tijd genoeg hebt om te remmen, om zo die 50 km te bereiken dan staat die flitspaal daar erg raar, zelfs gevaarlijk! ( stel je voor dat je vol in de remmen schiet terwijl er iemand achter je rijd!) Zoiezo is het wel een rare plek voor een flitspaal als de rest van dezelfde weg 80km is... Laat je weten hoe het afloopt?
hoi ik twijfel nu ernorm wat ik moet doen er staat wel een eerder bord maar dan nog vind ik 5x in 1 week wel een beetje erg kinderachtig maar of ze het met me eens zijn is natuurlijk heel klein! dus weet niet of ik iets op moet sturen want dan moet ik wel gegronde redenen hebben en ik vind het ook hoor, laat ze die snelheidmaniaken eens pakken die veelste hard door woonwijken rijden ipv kleine snelheidsovertredingen van een paar km op een provinciale weg hou jullie op de hoogte
Elke auto is anders. Met onze vorige auto kon ik met 80 over veel drempels. Met onze nieuwe auto kan ik over diezelfde drempels niet harder dan 30 wil ik niet door elkaar gerammeld worden. Ik heb ook ooit een bezwaarschrift ingediend omdat ik t niet eens was met n bekeuring. Dit is zelfs voorgekomen bij de rechter. En ik heb gelijk gekregen en mn geld terug gestort gekregen (betalen moet je altijd snel, maar geld terug krijgen zijn ze niet zo snel mee) Boete moet je trouwens ALTIJD betalen, ook als je bezwaar maakt. Je krijgt je geld terug als je gelijk krijgt.
tja kinderachtig of niet, de drempel staat er niet voor niets, en geeft al aan dat je je snelheid moet minderen, als jouw vriend daar 2x per dag langskomt zal hij ongetwijfeld wel weten dat er maar 50 km gereden mag worden, en als hij dan geflitst wordt, ja heel jammer, maar er zit niets anders op dan deze gewoon te betalen, en ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dat het enige bord zou zijn om aan te geven dat je in een 50 km zone terecht komt,zeker niet vlak na een heuvel, vaak staan er voordat je de zone (met drempels) daadwerkelijk binnenkomt al borden waar het op aangegeven wordt . waarom ? je hoort je toch aan de snelheid te houden, iedereen met rijbewijs weet onderhand echt wel wanneer je harder dan 50 mag (buiten bebouwde kom) en weet ook dondersgoed wel wanneer je de bebouwde kom binnen rijdt ik zeg ook dat hij zich aan de snelheid had moeten houden want iemand die 2x per dag over dezelfde weg rijd, weet dondersgoed welke snelheid er gereden mag worden tja wat ik al zei, vaak staan er meerdere borden om aan te geven dat je een bepaalde km zone binnen rijdt zo ook hier dus en 5x in de week tja tis niet anders meid dan heeft hij 5x in 1 week te hard gereden dan wettelijk mag kun je kinderachtig vinden, maar de regels zijn er niet voor niets ik zou niks kunnen bedenken wat je als reden op kan geven waarvoor hij 5x een bekeuring heeft gehad, zou anders zijn als het net veranderd zou zijn zonder dat het duidelijk staat aangeven .of dat de flitspalen aan beide kanten staan, dus dat hij op de heen en terugweg wordt geflitst dat heeft mijn broer ooit eens een keertje gehad, die moest bij de tussenpersoon een brief in de bus doen, en op de heenweg is hij dus geflitst, en op de terugweg binnen 15 min. Is hij weer geflists, hij heeft toen bezwaar aangetekend maar kreeg uiteindelijk wel 1 bekeuring netjes teruggestort omdat ze hem in het gelijk stelde . Idd bezwaarschrift aantekenen houd niet in dat de betalingsverplicht ook wordt opgeschort, je moet gewoon de bekeuringen betalen, en de bekeuringen waar je als het wordt toegekend voor in het gelijk wordt gesteld die krijg je teruggestort op je bank. Maar laat je niet anders wijsmaken, anders worden het wel heel dure bekeuringen want als het om een kleine overtreding gaat (een paar km te hard) zijn de kosten voor de aanmaningen hoger dan de daadwerkelijke kosten van de bekeuringen zelf Succes Gr.smoekie
het was buiten de bebouwde kom, tuurlijk weet je heeel goed dat je daar 50 moet over de drempel en zeker als je er dagelijks rijd maar aan de andere kant rij je ook makkelijk met het verkeer mee en vind ik het ook niet echt een situatie om 50 te rijden maar goed wanschijnlijk zal ik pech hebben maar 5x per week flitsen vidn ik wel heeel kinderachtig en waarom heeft hij dan bezwaar aangetekend?
[quote="simba83] en waarom heeft hij dan bezwaar aangetekend?[/quote] Omdat hij die bekeuringen kreeg op dezelfde weg met nog geen 15 min. ertussen en omdat die flitspalen bijna tegenover elkaar stonden en hij zoiets had van wordt ik nu 2x gestraft voor 1 en hetzelfde ding op dezelfde weg-dag en bijna tijd... meer onder het mom van als jij een bekeuring krijgt voor fout parkeren die ze onder je ruitenwisser leggen en iemand haalt die eronder vandaan krijg je van de volgende agent zo weer een bekeuring, terwijl er dus al 1 uitgeschreven is,en je dus ten onrechte een 2e bekeuring krijgt...(is mij ooit eens gebeurd vandaar) dus tja, het was meer een baat het niet schaden doet het ook niet gebeuren dat hij bezwaar aantekende, maar het werd dus wel toegekend en hij kreeg 1 bekeuring dus teruggestort... het had net zo goed niet zo hoeven te zijn natuurlijk en het ligt er ook maar net aan wat voor verhaal je erin zit, en wie je bezwaar behandeld maar goed het heeft hem in ieder geval wel geholpen... succes meid...