Ik draag normaal gesproken lenzen. Maar ik vraag me af of dat fijn/handig is met de bevalling? Of dat je beter halverwege de lenzen uit kunt doen? Punt is dat ik in het water wil bevallen en een natte bril schiet natuurlijk ook niet op... Iemand ideeen? Lyso
ligt er aan waar je gaat bevallen. ga je in het ziekenhuis of moet je er onverwachts bevallen zou ik zeggen neem je bril mee want door die airco krijg je erge droge ogen. ik ben zelf bril dragend maar heb hem tijdens de bevalling niet opgehad.
Nou ik heb een bril maar ik heb eigenlijk mijn bril afgedaan tijdens de weeen. Weet niet of lenzen een goed idee zijn, zou je moeten vragen aan je verloskundige!
Ik heb lenzen en ik heb ze bij beide bevallingen gewoon ingehad. Ik heb erg slechte ogen, dus voor mij is het geen mogelijkheid om zonder bril of lenzen te doen, dan zou ik m'n baby amper kunnen zien. Ik heb er helemaal geen last van gehad, heb ze de nacht na de bevalling ook gewoon ingehouden. Ik was vergeten ze uit te doen.
Als je zachte lenzen hebt, is er geen bezwaar ze in te houden. Je kan zorgen dat je bril en lenzenbakje klaar staan voor het geval je ze toch uit wilt doen. Bij mij begonnen de weeën 's nachts en ik heb vlak voor de vk kwam, mijn lenzen ingedaan. Heb zelf -6 en zonder bril/lenzen zou ik naar mijn idee alles missen!
ik heb harde lenzen, maar ben dus idd bang dat ik alles mis als ik ze uitdoe en ook geen bril op zet....hmm misschien toch maar even vragen dan... vind het zo'n duffe vraag eigenlijk, hier durf ik dat toch eerder te vragen dan in RL toch de annonimiteit he... En anders toch gewoon maar mijn bril?? Alvast die in de tas stoppen is ook geen optie, draag hem bijna elke dag sochtends....
Ik heb even geslapen in het ziekenhuis, ik had mijn lenzen dus uit. Ik werd wakker van de weeën en heb toen voor het gemak mijn bril maar opgezet. De hele bevalling heb ik de bril opgehad en vond het wel fijn.
Ik heb ook harde lenzen en -6, vind het zelf prettiger om m'n lenzen te dragen, omdat ik m'n bril maar hinderlijk vind, maar neem 'm voor de zekerheid wel mee, mochten m'n lenzen toch gaan irriteren.
Jee wat een goeie vraag....... eum ik weet het niet eens!! ik draag lenzen, heb -2,75 en -4,75 maar omdat snachts de vliezen zijn gebroken heb ik mijn lenzen niet meer ingedaan. ik denk dat ik mijn bril wel op gehad heb... jeetje.. tja volgens mij had ik mn bril wel op straks krijg je iets in je lens, dat is niet fijn tijdens de weeen. dus voorkeur bril of niets.
Ik kon mijn lenzen tijdens de zwangerschap niet meer dragen door droge ogen (harde lenzen) en tijdens de bevalling had ik mijn bril op het nachtkastje gelegd. Toen ik naar het ziekenhuis moest ben ik mijn bril helemaal vergeten. Achteraf heb ik hem niet zo heel erg gemist (heb -2.75/-3.25), maar ik was wel blij toen mijn man hem kwam brengen.
Ik heb geen ervaring met lenzen maar wel met een bril tijdens de bevalling. Ik had die op het begin ergens op het nachtkastje gebonjourd en pas na de bevalling weer tevoorschijn gehaald, hij zat alleen maar in de weg. Ik heb niet zulke hele slechte ogen (-2) dus ik kon nog redelijk wat zien. En tijdens de ontsluiting had ik toch vaak mijn ogen dicht hihi. Je kan hem altijd tijdens de bevalling nog op (laten) zetten mocht je bang zijn alles te missen.
Eigenlijk wel een goede vraag TS. Ik heb nog geen ervaring maar heb wel harde lenzen (-9) en een bril. Met lenzen zie ik meer dus die draag ik liever. Ook wil ik in bad bevallen net als jij. Wel ga ik er daarbij vanuit dat ik niet veel met mijn hoofd onder water zit... Ik denk dat ik alles maar in de buurt leg dan kun je altijd nog besluiten om iets te wisselen. Meestal ben ik redelijk handig in het in en uitdoen van de lenzen. In het begin heb je denk ik nog genoeg tijd om tussen de weeen door je lenzen of bril te wisselen. Dan hoop ik ook dat ik tegen het einde weet wat ik het prettigst vind .
Ik heb zachte lenzen en tijdens de zwangerschap heb ik nog nieuwe sterktes gekregen ivm veel eiwit op mijn netvlies. Hierdoor zag ik onscherp en hebben ze me gewone -2 lenzen gegeven ipv met cylinder (werkte heel goed). Anyway, de bevalling begon 's nachts en we zijn zelfs nog even terug gereden om mijn lenzen op te halen. Ik vind het zonder lenzen echt bagger. Na een paar uurtjes (toen het eenmaal ochtend was) heb ik ze in gedaan en zo heb ik tijdens de bevalling lekker alles wel kunnen zien! Zeker de eerste keer dat ik Julia zag wilde ik niet half wazig hebben Ik had er geen probleem mee, en ben ook in bad geweest. In bad heb je echt je hoofd niet onder water, en ook een bril zou niet nat geworden zijn. Ik heb zelf veel op bed gehangen, dus dan zou ik juist een bril niet prettig hebben gevonden. Dus, geen probleem, ik zou lenzen in doen en bril meenemen voor het geval dat..
Een goede vraag, ik moet echt weer even nadenken hoe het ook alweer was bij mij en het is pas 12 dagen geleden! Ik heb harde lenzen en -8,5 en ik had ze gewoon in. 's ochtends al ingedaan en ik vond het wel handig om met het weeën opvangen niet iets op mijn gezicht te hebben dat kan afzakken of net verkeerd kan zitten of in de weg als je je kussen op wil eten van de pijn... Verder weet ik niet hoe ik het heb gedaan, maar ik weet wel dat de eerste keer dat ik mijn dochtertje zag nadat ze in de couveuse was gedaan, ik mijn bril op had maar kan me het moment van lenzen uit doen niet herinneren...
iedereen bedankt Ik verwacht ook neit met mijn hoofd onder water te gaan hoor, maar dacht, misschien met gespetter ofzo?? Mijn man vind dat ik me te druk maak Heb een reserve lenzen doosje, en een nieuw fles vloeistof in mijn tas gekwakt, en ik zie wel wat het wordt Wel fijn om te lezen dat het wel gewoon kán groetjes