Duimen jullie mee voor mijn meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sam0110, 30 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeboravB

DeboravB Actief lid

12 sep 2008
    131
    0
    0
    Huisvrouw
    Wildervank (Groningen)
    Wij wensen je heel veel succes en dat alles goedkomt met jou en de kleine.
    Voel je niet schuldig, je kan er niets aan doen.

Heel veel liefs en een dikke knuf,
    Debora & Michiel

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Probeer van de dingen te genieten die leuk zijn, schopjes, namen bedenken etc. Voor de rest is het zoals het is, jij hebt daar geen schuld aan! Schuld zou er alleen zijn als je bewust iets doet om te proberen je zwangerschap te verstieren en dat lijkt me echt niet het geval. Je doet er toch juist alles aan om het goed te laten verlopen en daar reageert je lichaam op! Je meisje zit immers nog steeds veilig in haar warme plekje!

En je kunt nu misschien niet 'instorten' maar dat betekent niet dat je de emoties waar je mee worstelt niet kunt uiten. Anders komt het er straks ook allemaal uit na de bevalling en daar zit je ook niet op te wachten! Misschien kun je het voor jezelf opschrijven of een keer met een psycholoog gaan praten oid. Dat zet het misschien allemaal in een wat helderder perspectief!

groetjes Rosa

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kom op, je bent pas 22 jaar! Natuurlijk word je nog een keer of meerdere keren zwanger! Je vindt vast een leuke, nieuwe partner en dan krijgen jullie - naast dit meisje dat nu nog veilig bij haar mama zit - nog meer kindjes!
    Natuurlijk, wat je nu meemaakt is erg verdrietig, naar en je voelt je erg ongerust. Dat is geen leuke zwangerschap. Maar je meisje is veilig en voor jullie gaat de zon weer schijnen! Nu lijkt het allemaal duister, maar het gaat vast beter in de toekomst.
    Ik weet het, is super-irritant als mensen zo positief zijn als je je down voelt. Je mag ook best verdrietig zijn en je rot voelen. Maar probeer ook te genieten van dingen die wel leuk zijn.
    Misschien heeft het zin om te gaan praten met een psycholoog of maatschappelijk werkster. Of ga naar een haptonoom, dat vind ik zelf echt heel fijn, omdat lichaam, psyche en emoties allemaal worden aangesproken/aangeraakt door de haptonoom (ik heb zelf wel een vrouwelijke haptonoom trouwens, want je lichaam wordt aangeraakt).
    Veel sterkte en denk positief! Zoek hulp, volgens mij heb je het nodig.

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hoe gaat het vandaag met je? Alweer een dagje dichter bij de 25 weken! Gaat goed zo!

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    dat je buik lager zit kan eventueel ook het indalen zijn........niet om je ongerust te maken, maar wel even realistisch zijn, dus ik zou voor de zekerheid even je vk bellen......

6. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik lees elke dag even of er al nieuws is van je. Wilde je nog even sterkte wensen!

7. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik bedoelde dat als mijn gyn vaststelt dat een volgende zwangerschap ook zo zal verlopen dan hoeft het voor mij niet meer en ben ik dankbaar met ééntje.

Vandaag voel ik me goed, het lukt om af te bouwen met pre par.
    Volgende week dinsdag heb ik nog een grote echo en dan zal de gynaecologe wel zien of ze ingedaald is of niet maar ik las dat indalen gepaard gaat met pijntjes en die heb ik niet.
    Ik ben zonet wel gekrabd door de kat dus daar maak ik me nu wel weer zorgen om :-s

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Krabbel van de kat kan niet zo veel kwaad hoor, gaat voornamelijk om de ontlasting. Even goed ontsmetten en dan is het wel ok.

Spannend nog een echo! Ook wel leuk om je kindje te kunnen zien :) Indalen merk je meestal aan je blaas, dan zitten ze echt met het hoofdje zo op je blaas dat je om de haverklap naar het toilet moet.

Fijn trouwens dat je medicijnen mag afbouwen!

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Fijn dat het afbouwen lukt! We kijken al uit naar dinsdag :) Dan ben je ook al weer 25 weken.

Je hoeft je geen zorgen te maken om die krabbel, gewoon ff ontsmetten en dan is het goed. 't Is idd de ontlasting die toxo kan veroorzaken.

Je gyn zal je helaas nooit met zekerheid kunnen zeggen dat een volgende zwangerschap zo zal zijn of niet, ze hebben immers ook geen glazen bol. Feit is wel dat als je een zo'n zwangerschap hebt gehad, je meer kans hebt dat de volgende ook zo is.

Knuffel

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Aha, dat was me niet duidelijk. Maar zoals hierboven ook aangegeven, je hebt vast wel meer kans dat het zo loopt, maar een gyn kan dat niet met zekerheid zeggen.

11. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik lees nou al een paar weekjes mee, en ik wilde even zeggen dat je het hardstikke goed doet en je meisje ook!
    Jullie knokken ervoor! en ik vind dat je daar echt trots op mag zijn! ook op jezelf dus!

heel veel succes!

je bent al bijna op de 25 weken!

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Dank je wel Sarah.

En de anderen ook natuurlijk.

We zijn vandaag 25 weken!
    Joepie!

5 weken geleden had ik nooit gedacht zover nog te komen, ik ben echt gelukkig dat ik (momenteel) gespaard blijf van de doemscenario's die sommigen onder jullie meegemaakt hebben.

Ik wil me nog niet te zeker voelen, ik ben nog steeds niet in de veilige zone.
    Ik durf dus ook nog niks gaan kopen enz, kinderwagen bestellen... :( Dat mis ik wel, om onbezorgd alles klaar te maken voor de komst van je babytje.

Maargoed, op naar 26!

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Yeahh, 25 weken!

Ik durfde ook pas bij een week of 28 dingen te gaan kopen. Misschien kun je bij 26 weken een leuk outfitje voor d'r kopen (zelf vond ik dat al een hele stap) en dan steeds als je een week verder bent kun je iets anders regelen of kopen.

14. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wooohooo 25 weken! Op naar de 26! Je doet het prima hoor meid!

Ik heb m'n hele zwangerschap niks gekocht... ging ook moeilijk, ik mocht niet uit bed :)

Ben nog m'n schade aan het inhalen :D

15. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Haha dat ga ik ook doen hoor, eenmaal dit achter de rug is...
    Ik heb het gevoel alsof ik met de geboorte van haar ook opnieuw zal geboren worden, zit nu al zo lang binnen en heb ook helemaal geen kerstsfeer gevoel enz omdat ik alles mis.

Ik zou graag de bugaboo kopen en die heeft een levertijd van 12 tot 16 weken hadden ze gezegd dusja die zou ik toch algauw moeten gaan bestellen.

16. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Snap je gevoel helemaal Sam, dat had ik ook wel :)

Ja je zal de Bugaboo dan wel moeten gaan bestellen, misschien volgende week, om te vieren dat je die 26 weken hebt gehaad :D Toch ook weer een belangrijke mijlpaal dat!

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Alles goed met jullie? Moet je morgen weer op controle?

18. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Sterkte! Maar zo te lezen ben je goed op weg! Hou vol...duim met je mee!

19. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Hoi hoi,

Ja met ons alles prima.
    De baby beweegt nu wel heel veel waardoor ik er vaak een harde buik van krijg.
    Soms heb ik zo'n uitstulping en dan vraag ik me af of dat niet gewoon de baby is die ik zie zitten?
    Het is ook alleen aan de rechterkant.
    Maar de gynaecoloog zei dat het goed is als ze veel beweegt, dan is de baarmoeder blijkbaar goed ontspannen.
    Morgen krijgen we een uitgebreide echo, ik ben dus heel erg benieuwd, ik krijg hem pas om 16u dus tzal avond zijn als ik hier terug verschijn.

Ik hou jullie op de hoogte

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Heel veel succes!

Deel Deze Pagina