Dank je wel. Wij zijn al wakker en aan het wachten tot het 16u is. Met veel geluk krijg ik nu eindelijk eens een 3D van haar gezichtje mee :-D
succes vandaag! laat je de foto ook aan ons zien? die uitstulping is vast gewoon je kleine meid die even haar ochtendgym doet (tae-bo?)
Ik ben er! BMH is nog steeds hetzelfde, de baby ligt nu wel al ingedaald. Waarschijnlijk daardoor dat ik deze week zag dat mij buik lager "hing". Maandag moet ik voor 2 dagen opgenomen worden en krijg ik mijn eerste dosis longrijping. De dokter is heel erg blij, ze had niet gedacht dat ik t al zover zou brengen. Mijn geplande datum ga ik nooit halen, zij kijkt uit naar 28 weken. Ik ben benieuwd. Verder blijf ik het nu rustig aandoen. Ik voel wel meer druk doordat ze zo laag ligt. Voorlopig nog de pre par nemen en indocid en utrogestan, en volgende week met alles stoppen.
Meis, Ik lees je topic al een tijdje mee, en ik vind het heel knap dat je nu toch alweer bijna 26wseken zwanger bent! GEef jezelf idd het cadeautje dat je die bugaboo besteld. En dan bijvoorbeeld elke week een klein cadeautje dat je toch je uitzet bij elkaar krijgt! IK duim mee voor he hooR!
Doordat ze zo erg laag ligt met haar hoofdje kunnen ze geen 3D meer maken. Het is een complete verrassing. Dat het nu maar gauw maandag word zodat ik die spuitjes kan krijgen...
hey meis toppie zeg alles gaat goed komen blijven geloven in je kleintje en je lichaam en over een paar weken heb je je gezonde dochter in je armen wij blijven duimen voor nu wens ik je alvast hele fijne dagen toe veel liefs nathalie
Hoi, Ik heb vandaag dit topic ontdekt, omdat ik op zoek was naar meer info over harde buiken. Ik vind dat je het goed doet en knap dat je al zover bent gekomen. Vertrouw op je lichaam! En ik wens je heel veel sterkte en liefde de komende weken. Ik heb wel een vraagje aan je (als dat mag) en aan de andere leden vrouwen op dit forum. Ik heb zelf sinds 19/20 weken heel veel last van harde buiken (soms 6 tot 10 per uur) en ik ben met 20 weken gestopt met werken en ben veel rustiger aan gaan doen. Ik slaap heel veel, rust veel, doe weinig, maar ik blijf er last van houden. Als ik alleen 's middags ergens op visite ben geweest (uurtje) of visite heb gehad, heb ik 's avonds weer 5 tot 8 harde buiken per uur. Niet echt pijnlijk, maar wel heel vervelend. 's Ochtends is het duidelijk rustiger, na het wakker worden (ca. 2 a 3 per uur). Nu loop ik bij een verloskundige en die controleert iedere twee weken of mijn baarmoedermond gesloten is en dat is gelukkig nog steeds zo. Maar, mijn baarmoederhals is nog nooit gemeten. Doen ze dat alleen in een ziekenhuis? En ik moet van haar letten op de lengte van een harde buik, als ze 1 minuut duren en echt pijn doen, moet ik bellen. Maar, ben ik dan al niet te laat? Want dat zijn volgens mij weeen. Nu had ik bedacht dat als het zo doorgaat, ik haar bel met de mededeling dat ik me (maandag) wil laten opnemen in het ziekenhuis, zodat ze de harde buiken kunnen monitoren, mijn baarmoederhals kunnen meten enz (uitgebreide controle dus). Ik ben morgen (zaterdag) 24 weken, dus dat is een eerste mijlpaaltje. Want ik ben ondertussen wel heel erg bang. Woensdag was het bijvoorbeeld de hele dag heel erg mis en gisteravond ook (soms iedere 3 minuten een harde buik, met ook een beetje rugpijn). En daardoor schiet ik weer in de stress, waardoor ik volgens mij weer meer harde buiken krijg. Ik word hier net als jij heel verdrietig van. Gelukkig heb ik een geweldige partner die me heel erg steunt en die aan de babykamer klust, want ik durf het niet....... Eigenlijk zijn mijn vragen vooral: hoeveel harde buiken had jij toen je werd opgenomen en waren ze pijnlijk? Hoe meten ze je baarmoederhals? Vinden jullie dat ik de verloskundige kan "passeren" en haar kan bellen dat ik wil worden opgenomen (ter controle) in het ziekenhuis? Het gaat wel om mijn baby! Misschien raar dat ik het aan jullie vraag, maar ik denk dat het wel mag? En Sam, nogmaals veel sterkte en liefde de komende weken!
je kunt altijd vragen of je een controle bij de gyn kan krijgen opnemen doen ze niet zomaar.. maar wel als ze er genoeg redenen voor zien heel veel succes meid en hou je maar rustig
Hoi eenwondertje, Ja ik begrijp je onrust wel. Om te antwoorden op je vragen... Eigenlijk zijn mijn vragen vooral: hoeveel harde buiken had jij toen je werd opgenomen en waren ze pijnlijk? Ik had er zo'n 8 ongeveer per uur, niet altijd pijnlijk maar vanaf 20 weken begonnen ze aan te voelen als spierpijn en ik voelde het ook erg trekken onderin. Hoe meten ze je baarmoederhals? Met een inwendige echo bij mij, ze kunnen ook wel min of meer voelen of hij verkort is of niet, maar niet het exact aantal cm's Vinden jullie dat ik de verloskundige kan "passeren" en haar kan bellen dat ik wil worden opgenomen (ter controle) in het ziekenhuis? Het gaat wel om mijn baby! Inderdaad het gaat om je baby maar ze zullen je niet zomaar opnemen zoals Caruli zei, je zal toch eerst langs haar moeten gaan. Ik ben op 20 weken opgenomen, ik had eerst de huisarts gebeld en die heeft me een doorverwijsbrief gestuurd voor de gynaecoloog en ik ben langsgeweest en moeten blijven. Je kan haar altijd vertellen dat je ongerust bent en graag een doorverwijsbrief wil. De eerste keer dat ik naar de gyn ben geweest met mijn harde buiken werd ik weggestuurd, maar ik voelde gewoon dat er iets niet klopte. Nu zou ik me nooit meer zo laten wegsturen, jij voelt je lichaam en als je over iets niet zeker bent, vraag!
Lief dat je zo snel reageert, terwijl je toch echt wel je eigen zorgen hebt! Bedankt voor je antwoorden. Ik heb a.s. dinsdag een afspraak bij mijn eigen verloskundige en ervan uitgaande dat alles dan niet erger is dan nu (tenslotte houd ik de harde buiken al zo'n 5 weken vol), zal ik via haar vragen om een verwijzing naar het ziekenhuis. En als ik het eerder al niet vertrouw (gewoon luisteren naar mijn eigen intuitie), dan vraag ik hier al eerder om! Oh ja, ik heb mezelf toch stiekem getrakteerd om een Bugaboo, ik heb de gok vorige week maar wel genomen. Al was het alleen maar voor de positieve energie. Ik hoop echt dat jij ook snel jezelf en je kleine meid mag trakteren op dit soort lieve dingen!
Jaaa 26! Ik heb vannacht zo'n mooie droom gehad. Ik droomde dat ze geboren was, ze was heel klein maar dat leek geen probleem te zijn, ik mocht haar meenemen naar huis. En ooo wat was dat een lief kindje! Ik herinner me dat ik haar eten gaf en een badje en dat was zo prachtig. Ik hield al zoveel van dat klein mensje Toen ik wakker werd voelde ik me echt gelukkig! Ik denk dat ik nu voor het eerst echt besef dat ik algauw een babytje heb om voor te zorgen en dat er niks mooiers bestaat dan de liefde van een moeder voor haar kind. Ik ben blij vandaag.
Goed zo! En nou doorzetten, hou vol wat je de laatste weken gedaan hebt, want blijkbaar werkt het! Nog even je hebt een mooi prinsesje (liefste nog even wachten he ?! )