Ik heb al de hele dag een vreselijke brandende pijn aan mijn tong, ik kan amper eten, echt heel vervelend Nu kwam mijn man straks thuis van zijn werk en hij zei ook dat hij pijn aan zijn tong heeft. Wat zal dat eventueel kunnen zijn?
Nee en ik slik ook vitamine. Maar ik had straks een stukje kiwi gegeten, en daar kan ik niet tegen, dus ik dacht dat het daar aan lag. Maar nu kwam mijn man straks thuis met de zelfde klachten.
Het kan vitamine B12 te kort zijn. Maar als manlief het ook heeft, dan lijkt het me wat anders. Wat hebben jullie gegeten?
Ben ook wel benieuwd wat jullie dan gegeten hebben... Ik denk niet dat het aften zijn zou wel heel toevallig zijn als je man het ook heeft.
Het klinkt als een schimmelinfectie. Zeker omdat je brandende pijn omschrijft en je man het ook heeft. Ik heb het ook eens gehad. Is erg vervelend. Even een kuurtje bij de dokter halen.
heb je blaasjes o pje tong, of kriebelt je tong ook? of ziet het er geirriteerd uit (rood)...dan is het een schimmelinfectie, en die is ook overdraagbaar ... iig schone tandenborstel nemen want daar zit het dan ook op en dan blijft het terug komen... verder kan je bij de huisarts er wat voor halen (zal daktarin zijn).
Ja mijn tong is wel rood inderdaad. We hebben gisteren in de stad een broodje kruiden kaas gegeten en mijn man een worsteroodje. En savonds hebben we om de vakantie af te sluiten een frietje gegeten. Dus niks bijzonders.
er kunnen dan morgen/overmorgen ook blaasjes op komen (als het dus die schimmelinfectie is)...al met al gaat het vanzelf met een week over...of eerder als je bij de huisarts iets haalt
Ik heb weleens een branderige tong als ik een hete hap soep heb genomen of zo, zo'n verbrande tong. Maar volgens mij heeft ts dat dus niet gegeten. Dan zou het dus best die schimmel kunnen zijn op de tong.
Ik heb dit ook weer op dit moment. Altijd 1 a 2x per jaar de klos. Ben er al eens voor naar de ha geweest en hij zegt dat het een virusje is wat vanzelf overgaat.
nee zo ziet het er niet uit, het is gewoon wat rood. Het gaat nu vandaag iets beter moet ik zeggen, alleen het eten is nu op dit moment heel smaakloos. Echt raar dit, ik heb dit nog nooit gehad.
Hier hebben we dat ook heel af en toe. De kinderen ook.wel eens. Is een virusje. We hebben ook een keer hand, mond en voetziekte (ofzo..) gehad. Ook pijnlijke tong maar ook plekjes op de handen.