Hoi meiden. Vandaag is het zover, ik moet naar de oogarts. De genetica van Mitchell wil dat ik nogmaals na laat kijken welke oogafwijkingen ik heb. Maar dat is niet het spannende.. Ik wil navragen of ik in aanmerking kan komen voor een rijbewijs of voor een speciaal rijbewijs met stethoscoopbril. Ik heb altijd gedacht dat ik het nooit kon omdat ik vrij slecht zie.. Mijn rechteroog is lui en daar heb ik nooit mee leren kijken, omdat mijn moeder die vroeger niet heeft laten behandelen.. En mijn linkeroog ziet ook niet veel. Nu heb ik wel een bril sinds een aantal jaren. Het zou voor mij zoveel vrijheid zijn als ik wel een rijbewijs kan halen. Zeker met de kids, dan kan ik ook eens verder weg enzo. Ik hoop het zo dat ik toestemming ga krijgen en aan de andere kant ben ik zo bang om een nee te horen te krijgen pff. Duimen jullie voor me mee? Nog een paar uurtjes en dan hoop ik het te weten
Ik duim ook voor je! Ben zelf door mijn ogen mijn rijbewijs een aantal maanden kwijtgeweest met nog maar de vraag of ik hem terug zou krijgen, dus weet een beetje wat het is, als het daar vanaf hangt. Succes!
Joehoe Mijn goede oog zie ik met bril toch honderd % Had dat niet gedacht! Alleen gezichtsveldmeting kon ze niet doen daar moet eigenlijk een nieuwe afspraak voor gemaakt worden. Maar ze gaf al aan dat ze wel denkt dat het goed zit. Alleen weet ik vanmezelf dat ik nachtblind ben, dus mocht ik een rijbewijs halen dan word het niet savonds rijden of alleen bekende wegen
Wat een bemoedigende uitslag! Een rijbewijs kan inderdaad zo ontzettend veel vrijheid geven. Op naar de volgende stap dus.
Roze kaartje tegenwoordig! Maar ik heb nog een roze papiertje...het rijbewijs dus. Mag je nu ook al snel beginnen of moet je eerst een verklaring krijgen.