Ik lees mee... Ik zit het ook weleens te overwegen, maar ik heb een fobie voor overgeven, ben zo bang dat ik er zo beroerd van ben. Dan is mijn vraag gelijk: moeten jullie ook vaak overgeven?
Ik ben deze maand 2 jaar verder. Van 161kg nu op 91 kg en daar sta ik al vanaf februari op stil. Mijn eten gaat nu heel goed maar was in het begin echt goed oppassen. Maar let wel dat verschilt bij iedereen. Ik ben 5 maanden heel ziek geweest blijkbaar kreeg ik ineens een koemelk allergie wat niemand wist ( kan dus na deze ingreep) toen ik dat eenmaal wist ging het ineens heel goed. De eerste weken zit je al vol van een danoontje haha maar nu bijna 2 jaar verder Ontbijt 2 sneetjew brood en glas melk. Smiddags broodje en Savonds half stukje vlees aardappels en veel groenten. ( eet ik pizza dat kan ik niet helemaal op dus iets meer als de helft) tussendoor fruit en smiddags een koek. Tis echt niet zo dat je nooit meer wat kan eten hoor Ik vind eten nog steeds heel lekker alleen de porties zijn veel kleiner als voorheen.
's morgens 25 gram havermout met 150 ml havermelk en iets van fruit er door heen. 's middags 2 of 3 volkoren boterhammen met vleeswaren of kaas. 's avonds 3 of 4 opscheplepels pasta of rijstgerecht. Tussendoor snoep ik nu heel erg veel en lijk er niet vanaf te kunnen komen. Overgeven doe ik trouwens bijna nooit.
Vlgns mij is een maagverkleining echt niet de oplossing. Zoek hulp bij iemand die jou kan begeleiden en wees gemotiveerd om gezond te worden en te blijven.
mag ik vragen hoe lang je hem al hebt? in het begin kun je toch maximaal 1 boterham op en soms is dat dan nog teveel? ik heb hem nog niet gehad hoor maar ben benieuwd
Het varieerd heel erg he, de een kan meer eten dan de ander.. Een vriendin van me heeft ook een maagverkleining sinds feb '13.. die is geen gram afgevallen! Ze houd zichzelf zoooo voor de gek!!! Eet door tot ze niet meer kan en dan nog blijven proppen!!
sinds oktober 2008 heb ik deze variant. Ik had eerst een mason maar dat gaatje verkleinde waardoor ik niks gezonds meer kon eten. En in het begin kun je inderdaad bijna niks eten. Volgens de arts zijn deze hoeveelheden prima en is mijn maag niet uitgerekt (is ook onderzoek naar gedaan).
Ik heb ook een gbp en ik eet gewoon bij het ontbijt 1 boterham, tussendoor wat fruit en een yoghurtdrank. Tussen de middag 1 a 2 boterhammen( ligt eraan of ik het op kan) met magere vleeswaren of gewoon kaas. Als er iets van ei opzit dan krijg ik net aan 1 boterham op. Tussendoor lekker een stuk fruit of een krentenbol, in de avond een klein stukje vlees, met 150 Gr. groente en een 2 of 3 happen aardappel of pasta. En dan in de avond een toetje of een cracker met tonijn, zalm of kaas. Uit eten ga ik ook gewoon, maar ik vraag dan om kleinere porties en dat er tussen de gangen minimaal een half uur tot 3 kwartier zit, en ik neem maar 2 gangen en Iers wat m'n man lust zodat hij de rest kan eten. En ik stop altijd op tijd met eten en prop niet. Als ik een hap teveel eet krijg ik ongelofelijke krampen rond m'n borstbeen en daar ben ik dan echt beroerd van. En dat wil ik niet, dus ik stop optijd en eet nog steeds van een kinderbord. Overgeven heb ik gelukkig niet gehad en kan ik ook niet omdat mijn nieuwe maagverkleining geen spier meer is die de overgeefbeweging kan maken. Het enige advies wat ik je kan geven is, denk er goed overna en lees je goed in.Het is geen gemakkelijke manier van afvallen. Het is een hulpmiddel en je maag wordt geopereerd en niet je hoofd.
Hm vind dat jullie veel eten ja met eeb gbp.. Ik zit er ook aan te denken bmi 45 maar zoveel als wat jullie opschrijven eet ik niet eens? Dus vraag me af of het dan wel nodig is haha
wat ik heb gehoord is dat de meeste mensen met een gbp rond de 1000 calorieen per dag zitten. de eerste maanden minder en na een langere tijd( 1 a 2 jaar) kun je wel veel meer eten (maar wat je niet moet gaan doen).
Ik zit er ook al een tijdje mee in mijn hoofd. Mijn bmi is 40,1 Ben al eigenlijk vanaf mijn puberteit bezig, heb ik veel striae van het afvallen en aankomen. Ik blijf eten, als ik gegeten heb dan kan ik na 2 uurtjes weer eten, heb geen vol gevoel. Ik veel diëtistes gehad, en heb gesport. Ik wandel nu 1 keer per week 18 km, ik werk in de zorg en ben na mijn werk echt te moe om te sporten. Wat zijn nou precies de eisen om in aanmerking te komen voor een operatie?
Ik heb sinds maart 2009 een GBP, 4.5 jaar nu dus. Ik eet smorgens 1 boterham en tussen de middag 1 boterham. Soms lukt een tweede, maar meestal niet. Tussendoor iets van fruit of plak ontbijtkoek ofzo. 's Avonds klein bordje avondeten, kinderportie. Ik geef nooit over, ook net na de operatie niet. Sterker nog, ik kan amper nog overgeven sinds de ingreep. 3 volkoren boterhammen kon ik voor de operatie niet eens op, laat staan nu
Ik eet ochtend 1 snee brood. Soms niks of een maaltijdshake. 3 uur later een stuk fruit. En dan avond eten rijst of pasta 1 schep 2 scheppen groenten en stuk vlees. Tussendoor thee glaasje cola water thats it. En weeg 136 kilo