Wat zijn jullie ervaringen met pennenstrepen?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Toufaylah, 18 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Goedenavond dames,

Heb deze avond een test gedaan van een Apothekers huismerk en daar verscheen (buiten de tijd) een pennenstreep op. Toen ik wat ging zoeken op het net kwam ik tot de conclusie dat er meerdere vrouwen zijn die een pennenstreep hebben gekregen, buiten de aflees tijd en uiteindelijk toch echt zwanger bleken te zijn. Anderen hadden een pennenstreep en bleken achteraf niet zwanger te zijn. Ik weet dus niet goed wat ik hier nu mee moet, waarschijnlijk gewoon afwachten tot mijn NOD (morgen).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.002
    15.621
    113
    Nabij Utrecht
    Pennestrepen zijn altijd negstief en zeker als ze ook nog eens buiten afleestijd zijn gekomen.

Als je morgen (nod) op 14 dpo zit, zie ik helaas somber in.
    90% vd vrouwen testen positief op 13 dpo (1 dag voor gemiddeld nod). Ik hoop dan dat jij bij die overige 10% zit.
    Succes!

3. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Je hebt zeker gelijk, maar áltijd is een veelomvattend woord, aangezien er een x aantal vrouwen zijn die toch echt zwanger bleken te zijn na een pennenstreep. Beoordelen volgens het boekje, werkt tegenwoordig niet altijd meer, de ervaringen laten het anders zien. Vandaar dat men tegenwoordig ook eerder een fora raadpleegt, dan de bijsluiters.

4. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Een pennenstreep (zeker buiten leestijd) dien je als negatief te beschouwen. Natuurlijk zijn er vrouwen die wel zwanger bleken maar dat maakt de test nog niet positief (wellicht hadden ze nog te weinig hcg in hun urine).

Morgen nog eens testen, ik hoop dat je alsnog een mooie positieve test mag krijgen!

5. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Dit :)

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Helaas is een pennenstreep altijd negatief:(. Zeker in jouw geval waarbij deze een uur buiten afleestijd pas verscheen (volgens je andere topic).

7. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Bij mij duiden de pennenstreepjes op geen zwangerschap. Heb ze in twee cyclussen gehad. KV 2v5😉

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#8 Be Happy, 19 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 sep 2016
    Waarom denk je dat er in de bijsluiter een maximale afleestijd staat? Voor de lol?
    Vast niet! Het kan betekenen dat er na maximale afleestijd toch iets kan verschijnen wat in dat geval niet automatisch op een zwangerschap duidt! Helaas!

En tja, de verhalen waarbij iemand met pennenstreep of met een test ruim na afleestijd toch zwanger bleek te zijn, zijn bijzonder/zeldzaam en daarom worden die verhalen juist op internet gezet!

Gezien je andere topic geloof je er heilig in ondanks negatieve testen of testen waarbij na afleestijd een streepje verscheen, zwanger te zijn. Daar moet je mee oppassen. Je kunt daarmee onbewust je menstruatie uitstellen en zelfs allerlei kwaaltjes kweken. Je lichaam kan dan rare dingen gaan doen.

Maar ga eens naar de huisarts en vraag of ze bloed willen prikken op HCG als je je testen niet vertrouwt.

9. Mel7

Mel7 Bekend lid

12 apr 2016
    870
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een pennestreep ìs negatief maar betekent niet dat je niet zwanger bent, denk wel wanneer het idd buiten de afleestijd komt

10. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    #10 jadie, 19 sep 2016
    Laatst bewerkt: 19 sep 2016
    zo he ik heb geen antwoord op je vraag maar ik zou gewoon voor de zekerheid overmorgen nog eens testen.
    spannend voor je
    iedereen die een kinderwens heeft zal begrijpen dat je je aan alles vastklampt totdat je toch echt ongesteld wordt. probeer alleen niet teveel op alles te letten echt geloof mij hoe rustiger en ontspannener je bent hoe prettiger het hele proces loopt. want het moet wel leuk zijn om zwanger te raken je zorgen maken kan altijd nog. je bent nog niet zo lang gestopt met de pil zie ik dus ook dat kan de boel een beetje op schop nemen. toen ik stopte met de pil na 15 jaar deze gebruikt te hebben duurde mijn cyclus 36 dagen en nu is die 34 dagen. dus het kan wel heel snel weer normaal zijn, maar helaas kan het ook wat langer duren. dus echt gewoon geduld. hopelijk kunnen we voor elkaar vriendelijk blijven want we moeten elkaar toch steunen en niet aanvallen. het is al moeilijk genoeg
    heel veel succes en ik zal voor je duimen

11. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Wat een lief berichtje, enorm bedankt hiervoor. Op deze manier neem je de adviezen toch wat makkelijker tot je en doe je er vaak ook echt wat mee en dat is inderdaad wat we nodig hebben, want het is al frustrerend genoeg soms en dan heb je echt iemand nodig die je op een zachte/wijze doch realistische manier even met beide benen weer op de grond zet! Top!:)

12. jadie

jadie Bekend lid

18 aug 2016
    767
    209
    43
    graag gedaan laat je weten hoe het verder met je gaat?
    veel succes en vooral veel plezier

13. Toufaylah

Toufaylah Lid

17 mrt 2016
    43
    1
    8
    NULL
    NULL
    Vandaag op NOD niet ongesteld geworden, maar dat wilt natuurlijk niks zeggen, dus ik wacht het nog af. Ik heb eigenlijk de instelling dat ik inderdaad niet zwanger zal zijn..

14. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een pennenstreep is negatief. Over een pasr dagen nog eens testen.

Een verkoudheid staat los van zwanger zijn en heeft ook geen effect op je zwangerschapstesten. Je bent nu dus niet zwanger. ( of nog te weinig hcg voor een positieve test)

Sls je testen negatief zijn, je eigenlijk nog niet bezig bent met zwanger worden, recent gestopt bent met de pil om andere redenen wat verwacht je dan van een huisarts?
    En wat verwacht je van de toekomst? Dat je iedere cyclus je bloed moet laten controleren of je zwanger bent terwijl dit eigenlijk nog niet bewust is?
    Beetje raar verhaal.. Benieuwd wat je huisarts hiermee doet. Mijne zou heel duidelijk zijn. Testen vanaf nod en dan indien twijfel een bloedtest.
    Besef jezelf ook dat deze bloedtesten voor eigen risico komen.

Deel Deze Pagina