Tijd geleden had ik een topic geopend over de naturalisatie van mijn man. De gemeente wou zijn gegevens niet opnemen i.v.m. volgens hun ongeldig document. Nu enkele bezwaarbrieven later, moeten we aankomende maandag voor een onafhankelijke comissie komen die uiteindelijk hun oordeel gaat geven. We staan ontzettend sterk, gisteren nog eens het hele dossier met de advocaat doorgenomen en het is eigenlijk haast lachwekkend met wat voor argumenten de gemeente komt, bij elke brief komt het er gewoon op neer dat ze eigenlijk geen argument hebben. Maar toch blijven we zenuwachtig! Dat hij zich straks echt Nederlander zou kunnen noemen zou namelijk geweldig zijn. Dan kunnen we het hoofdstuk van en met de IND voor eens en altijd afsluiten en deze nare periode achter ons laten. Duimen jullie met ons mee!?
Duim heel hard met je mee. Zo als je weet weet ik wel een beetje hoe slopend deze procedures zijn. En een aanslag op je relatie en alles en een hoop vervelende ellendige stress. Duim heel hard mee.
Duimen draaien hier! Misschien een domme vraag, maar wat gebeurt er als hij niet genaturaliseerd wordt? Als je niet wilt antwoorden hoeft het niet hoor.
Ik duim heel hard mee voor jullie! Zou fijn zijn als jullie dit eindelijk achter jullie kunnen laten. Heel veel succes maandag!
@mol: in principe gebeurd er niks, hij heeft een verblijf voor onbepaalde tijd dus mag hier gewoon blijven. Het is meer omdat wel als gezin dezelfde achternaam willen dragen, maar aangezien de IND nooit heeft willen erkennen dat hij uit Sudan komt heeft hij officieel geen achternaam maar een streepje. Dit zouden ik en de kinderen dan ook krijgen. Maar ook is het natuurlijk vanzelfsprekend wanneer je hier al zo lang woont, gestudeerd hebt en notabene als arts in een ziekenhuis werkt het helemaal af zou zijn als je ook echt een Nederlander word.
Ik kan me je vorige topic nog herinneren en vond het toen al belachelijk van de gemeente. Hopelijk is deze commissie wijzer als de ambtenaren van de gemeente. De duimen draaien in ieder geval voor jullie.
Spannend.. ik hoop dat alles goed verloopt! Zou wel moeten als de gemeente geen argumenten kan aandragen.