Duidelijk Lovely! Ik vroeg het omdat wij niet konden trouwen (manlief heeft geen geboortecertificaat, geadopteerd) en het was een enorme rompslomp om alles voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt voor jullie!
ik ken het topic nog. ik wens jullie heel veel succes. hopelijk kunnen we jullie over een tijdje feliciteren!
Het zit erop! Ging ontzettend goed, sterker nog de man vd gemeente geeft toe dat het ook allemaal oneerlijk is. Hij had werkelijk ook niks te zeggen op wat onze advocaat aandroeg. Maar de kans kan er nog steeds zijn dat ondanks dat de commissie het advies geeft hem te naturaliseren de gemeente dit niet aanneemt. Dat betekend dat we naar de rechter moeten. Het feit dat die man ons eigenlijk ook gelijk geeft, en toegeeft dat de gemeente geen poot heeft om op te staan, doet ons al goed.
Lief dat je het vraagt! Helaas nog wel in afwachting op de beslissing. Zijn bepaalde tijd verblijf loopt af en hebben onbepaalde tijd aangevraagd aangezien hij een vaste baan heeft. Deze gaat hij vrijdag ophalen! Dat is natuurlijk geweldig ! Anders moest hij zijn verblijf elke 5 jaar verlengen wat ook de nodige stress geeft. Op een gegeven moment vertrouw je de ind niet meer. Nu de naturalisatie nog dan kunnen we het hele hoofdstuk afsluiten en kunnen we als gezin eindelijk allemaal dezelfde achternaam dragen! En mag hij zichzelf een Nederlander noemen. Of hij dat met trots doet...dat niet meer...voor hem is het niet meer belangrijk hij is wat dat betreft soms er helemaal klaar mee maar doet het nu nog echt voor de kinderen.
Pff wat een gedoe allemaal hè Gelukkig kan hij vrijdag zijn vergunning voor onbepaalde tijd aanvragen, is al een hele last van je schouders! Hoop dat de neutralisatie vlot gaat verlopen en jullie snel deze ellende achter jullie kunnen laten! Mijn man is in Duitsland geboren en woont al vanaf zijn 4 hier en moest zelfs elke 5 jaar zijn verblijfsvergunning verlengen, naar de ambassade in Amsterdam voor paspoort, en toen we gingen samenwonen en een huis kopen een heleboel papieren en stempels van de IND.. Toen besloten dat hij maar een NL paspoort moest aanvragen maar daar ging ook heel wat ellende overheen en deden met of hij illegaal was ofzo Hij is hier met 4,5 jaar gekomen en als je NA je 4 in NL zou komen wonen zou je ipv "optie" de "neutralisatie" procedure moeten volgen. Maar hij is dus met 4,5 hier komen wonen maar dat telde volgens hen niet meer onder 4 jaar terwijl 4,5 ook gewoon 4 is Na 1,5 jaar gevecht, diploma's overleggen, paar honderd euro lichter, ceremonie met het Wilhelmus etc is hij eindelijk Nederlander met een hele hoop moeite, en dat voor een Duitser die al 22 jaar hier woont, laat staan wat voor ellende jullie doormaken met de IND!!