Diagnose PCOS

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolien2, 3 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

Ik zou graag jullie oppeppers/ervaringen willen horen rondom PCOS.

Vorige week bij de gyn geweest en zij heeft een sterk vermoeden dat ik PCOS heb, veel eiblaasjes bij beide eierstokken en 1 maal menstruatie sinds januari 2011. Bloedgeprikt, uitstrijkje en kweken zijn gedaan. Ik heb eind september een afspraak voor de uitslag en de behandelopties. Ik merk aan mijzelf dat ik na de gyn overwegend positief was, het gaat ons vast lukken en ze hebben behandelopties, maar nu merk ik dat ik wat neerslachtig word en negatief denk over een mogelijk kindje. Tevens blijf ik buikpijn houden, hoort dit erbij? Zijn dit dingen die jullie herkennen? En hebben jullie tips voor me hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat vervelend voor je die onzekerheid.

Ik heb ook PCO, ook lange cyclussen. Net als jij wel eitjes maar die groeien niet. Ik heb na diverse onderzoeken clomid gekregen. Heb dit een half jaar geslikt, en ben uiteindelijk met 150 mg zwanger geworden van onze tweeling.

Buikpijn had ik destijds ook. Hoeveel en hoevaak weet ik niet meer precies.

Laat het eerst over je heen komen, snap dat dat moeilijker is natuurlijk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel heftig reageerde op de hormonen, vooral bij de hoge dosering. In het begin is het gewoon even wennen, steeds naar de gyn voor onderzoeken etc. Maar klinkt dom als het wat langer duurt wen je daar wel aan.

Veel succes! Als je vragen hebt mag je altijd een pb sturen

3. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Hallo Jolien,

Die buikpijn is erg herkenbaar. Ik heb ook een lange tijd met extreme buikpijn gelopen. Toen ik éénmaal behandeld werd met o.a. clomid dan ben je die buikpijn kwijt maar krijg je er helaas weer andere kwaaltjes voor terug.
    Pco is gewoon erg vervelend maar hier alvast een oppeppertje. Ik heb inmiddels een prachtige dochter lopen van bijna 14 maanden.
    Bij ons heeft het even geduurd maar dat wil niet zeggen dat het bij iedereen wat langer gaat duren.
    Hopelijk kunnen ze je snel helpen en ben je snel zwanger van een prachtig beebje!
    Meid sterkte maar natuurlijk nog veel belangrijker heel veel succes!

4. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties !! Zwanger worden is dus zeker mogelijk met PCOS, dit lees ik ook wel op internet. Ik ben benieuwd, en zal het over me heen laten komen.

@ Jada Wat leuk dat je een tweeling hebt gekregen, is ook een vergrote kans bij het gebruik van Clomid?

@ Marsim Hoelang heeft het bij jullie geduurt voor jullie zwanger werden?

Hebben jullie ook veel last van pukkels? Zo ja, zijn die weggegaan tijdens het gebruik van Clomid of tijdens de zwangerschap?
    Ik ben sinds het stoppen met de pil zo'n 6 kilo aangekomen, herkenbaar? De gyn vertelde dat je sneller aankomt met PCOS en het langzamer kwijt raakt?! Na de vakantie, dat is over drie weken, ga ik wat meer letten op wat ik eet en ga ik weer sporten.

5. Coortje

Coortje Niet meer actief

Hallo meiden

Via google was ik aan het zoeken en toen zag ik jullie stukje! Mss dat ik met jullie mee mag schrijven! Zal even in het kort mijn situatie uitleggen. In mrt 2006 zijn wij gestopt met de pil, werd toen 9 maand niet ongi en moest naar gyn, bleek dat ik pcos heb. Toen aan de 0.50 clomid en na 4 maanden was ik zwanger, dit werd helaas een mk. Toen 2 maand later weer een posi test gehad en daar is onze dochter in jan 2008 uit geboren. Toen zij 8 maand was zijn we weer naar het ziekenhuis gegaan en na 4 maanden waren we weer zwanger van dochter 2 die geboren is in okt 09! We wisten hoeveel geluk we hadden maar voor ons gevoel is ons gezin nog niet compleet. Dus toen dochter nr 2 8 maand was zijn we weer naar het ziekenhuis gegaan.. helaas hebben we nu niet zoveel geluk. Na 4 mnd was ik weer zwanger maar dat werd helaas een mk. Toen een paar maanden moeten wachten door diverse cystes. Toen weer een ronde proberen en weer zwanger maar in april weer een mk helaas. Daarna weer cystes, we hebben dus in 15 maand maar 2 kansen gehad en die gingen beide helaas mis. Nu moet ik dus van de clomid overstappen op puregon en pregnyl.. geheel nieuw dus en ik vind het erg spannend! Morgen krijg ik prik instructie! Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven en jullie ervaringen mag delen

6. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    @ Jolien, bij ons heeft het 2,5 jaar geduurd voordat wij zwanger waren. Dat was voor ons erg lang. Ik weet ook dat andere meiden nog langer bezig zijn geweest of nog steeds bezig zijn en dan valt die 2,5 jaar nog mee.
    En aankomen, tja heel herkenbaar, grrrr.
    Ben nu met een dieet bezig en inmiddels 11 kilo kwijt. Heb er nog heel wat te gaan maar we zijn op de goede weg.
    En pukkels werden bij mij minder tijdens de zwangerschap. Tijdens gebruik van hormonen werd het erger.

@ Coortje, wat ontzettend vervelend al die mk. Hopelijk met puregon en pregnyl een plakbeebje. Heb ook puregon en pregnyl gespoten. Lijkt allemaal heel erg eng maar het gaat echt wennen EN veel minder bijwerkingen.

7. Gerbera

Gerbera Niet meer actief

Allereerst sterkte! Het is toch heftig om te horen dat je dit hebt en het maakt je onzeker. Dus dikke knuffel! Ik zelf vond het toen, naast t feit dat mijn grootste angst over vruchtbaarheid uit was gekomen, ook heel moeilijk om een manier te vinden om me weer goed te voelen,dagelijks. Want ik herken oa ook de constante buikpijn. En idd ook het dikker worden,heb geen overgewicht maar wel altijd een dikke buik in verhouding met de rest. Zelfs zo dat mensen vroegen of ik zwanger was. Van de clomid heb ik ook flink wat bijwerkingen, maar dat heb ik er uiteraard wel voor over. Ik zou je wel de tip willen geven om er over te praten en het niet op te kroppen,want het is niet niks. Maar zoals al gezegd is; in principe is zwanger worden mogelijk!

8. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Hier ook een paar maanden bekend dat ik PCOS heb.
    Ik maak inmiddels van mijn hart geen moordkuil meer, en hoor nu van meerdere kanten dat ze me steunen, dit doet mij enorm goed!

De vrouwn wan een collega van mij heeft ondanks PCOS 4 kids ter wereld gebracht, dus moet het ons ook zeker lukken!

Wil je het je omgeving nog niet vertellen, schrijf het dan op!

9. Jolien2

Jolien2 Bekend lid

22 jul 2011
    652
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hi allen!! Bedankt voor jullie reactie. Merk dat er over praten wel helpt om het een plekje te geven en het meer te beseffen. Vooral dat laatste vind ik moeilijk, het besef dat mijn lijf niet naar behoren functioneert..... Maarja we zullen zien, ga morgen twee weken op vakantie met m'n man dus dat is ook even lekker, afleiding...

Bedankt allemaal!!

Deel Deze Pagina