Na 2 zaadtesten via de huisart, die erg slecht waren, doorgestuurd naar het ziekenhuis. Ik naar de gynaecoloog en man naar uroloog. Mijn man heeft diverse onderzoeken gehad en hier was de uitslag gelukkig goed van. Via het ziekenhuis ook nog een zaadtest laten doen en toen bleek de zaadtest goed te zijn (na onthouding van een week). Ik ben bij de gynaecoloog geweest en heb alleen een inwendige echo gehad, wat er goed uitzag. Nu hebben we komende week weer een afspraak bij haar en horen we verder hoe of wat. Ze wilde eerst de zaadtest afwachten die in het ziekenhuis gedaan was. Deze keer was de uitslag dus goed en vrees nu dus ook dat wij naar huis gestuurd zullen worden met de mededeling van: probeer het nog maar een half jaar. Hier ben ik dus echt bang voor!!! Zijn inmiddels al 15 maanden bezig om zwanger te worden en hoop nu echt wel dat ze ons kunnen helpen? Hebben jullie hier ervaring mee? Zou IUI nu iets voor ons zijn? Als het zaad na een onthouding van een week wel goed is, is het wel erg lastig plannen met de eisprong namelijk.....gebruik wel ovutesten maar toch..... Houden ze eventueel rekening met je leeftijd? Ben niet meer echt de jongste.....34......
Wil je niet ontmoedigen, maar ik denk dat er idd een kans is dat je weer naar huis wordt gestuurd. Wat kan is dat je huisarts nog met oude referentiewaarden werkt en daardoor de zaaduitslag bestempeld als 'niet goed'. Onlangs is echter de grens van goed/slecht zaad naar beneden bijgesteld en wat vroeger dus 'slecht zaad' was, kan er nu nog prima mee door. Wat waar is?.... de waarheid ligt vast in het midden. Maar je hebt het ziekenhuis nodig voor IUI, dus als zij zeggen dat het zaad 'goed' is... dan kan je huisarts heel veel willen, maar dan helpen ze je niet. Heb je getallen? Dan kan ik er eens een blik op werpen. Waarom heb je overigens een week onthouding gedaan? Dit wordt namelijk niet aangeraden en kan misschien ook een vertekend beeld geven. Maar... de aanhouder wint! Mocht je 'naar huis gestuurd worden', dring dan in ieder geval aan op een herhalingsonderzoek over een maand of 3. Ik zou me dan wel aan de advies-onthouding houden (3-5 dagen). Eventueel een second opinion in een ander ziekenhuis is tzt misschien ook een optie. Afhankelijk van de getallen zou IUI voor jullie een optie zijn (als het probleem echt alleen bij je partner ligt). Zonder aantallen kan daar echter niemand iets over zeggen...
Nou ik denk, mag hopen, dat ze nu jou verder gaan onderzoeken IJskippetje. Vaak wachten ze eerst de zaadonderzoeken af en gaan ze daarna verder met onderzoeken bij de vrouw. Zo was het bij ons wel het geval. Je hebt alleen een inwendige echo gehad? Ik denk dat ze nu ook bloed bij je gaan afnemen om te kijken naar je hormoonhuishouding. Ik heb zelf ook nog een HSG gehad om te kijken of m'n eileiders goed doorgankelijk zijn. Verder mag ik hopen dat ze goed geluisterd hebben en dat ze zelf toch ook wel willen weten waarom het na 15 maanden nog niet gelukt is. Je hebt ovu-test gebruikt? Dus aan de planning ligt het niet lijkt me. Dus moet er verder gekeken worden. En inderdaad, nog een sperma-test lijkt me over 3 maanden. Ik denk dus niet dat ze je naar huis sturen maar nog aanvullend onderzoek gaan doen. Althans, dat mag ik hopen.... Succes!!
Merah ik kijk naar je handtekening en dan zie ik best wel een heftige voorgeschiedenis....en dan nu toch zwanger al 31 weken. Wat geweldig zeg!!!! Heel erg super. Geeft me weer hoop .
Merah, getallen heb ik niet......maar de eerste 2 testen waren gewoon echt slecht. Maar die testen zijn via de huisarts gegaan en dan testen ze op een andere manier dan in het ziekenhuis. In het ziekenhuis testen ze het via een microscoop en is dus betrouwbaarder. De week onthouding moest van de uroloog. De andere testen zijn gedaan met inderdaad 3-5 dagen onthouding maar blijkbaar heeft het bij mijn man langer nodig om nieuwe zaadcellen aan te maken. (blijkt dat 1 zaadbal niet werkt). We zullen het morgen afwachten en duim dat er verder gekeken gaat worden. Merah, gefeliciteerd met je zwangerschap, je hebt een aardig traject achter je. Zonnestraal, jij ook veel sterkte!