's nachts meer last van tandjespijn dan overdav??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Is dat zo.....?
    Overdag gaat het goed namelijk!
    3 weken terug een week lang gigantische spuitluiers gehad, toen dat over was even niks, toen 2 avonden verhoging en sinds een week gillend in de nacht pffff! Om half 9 gaat ze naar bed tot 24uur slaapt ze en dan begint ze....als ik ze een spuugdoekje geef gaat ze dat helemaal in de mond proppen en gaat dan slapen. Als ik het dan eruit pak als ze slaapt begint ze weer te gillen. Overdag gaat het wel aan een kant rood wangetje.

Hopelijk heeft iemand een gouden tip voor 's nachts. ......

2. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Warme fles gaf ik, hielp geruststellend en verzachtend. Eenmaal tand ook vanzelf geen drinken meer

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geef je al een zetpil voor de nacht?

4. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    En Chamodent van vsm???

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    het krijgen van tandjes kan aanvoelen als oorpijn (zei mijn huisarts) dus het bedje schuin zetten kan al verlichting geven.

Voor de rest smeerde ik zo'n verdovend middeltje op het tandvlees (ben even de naam kwijt) en gaf ik een zetpil (tegen de tijd dat het ene middel niet meer werkt dan werkt de andere weer). Zo sliepen ze vaak het eerste gedeelte van de nacht wel goed en voor het tweede gedeelte keek ik het gewoon even aan.

6. raspberry

Hielp hier geen ene moer. Je moet echt een pijnstiller hebben. Dus zetpil of dentinox, (dentinox bevat lidocaine, dat is een verdovend/pijnstillend middel: verdooft het tandvlees, waardoor je de pijn even niet meer voelt).

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Dentinox helpt hier goed (de enkele keer dat ik denk dat hij last heeft)

8. Sempje

Sempje Niet meer actief

Misschien ook omdat er overdag meer afleiding is? Als ik ergens last van heb dan kan ik er soms ook veel meer op focussen als ik niks aan het doen ben, dus bijvoorbeeld als ik in slaap wil komen.
    Misschien gewoon idd een paracetamol voor de nacht? Kan je kindje even bijkomen :)

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ben altijd een beetje terughoudend met zetpil nog nooit gedaan eigenlijk, kan dat geen kwaad....? Ze heeft ook al de hele dag 37.6 niet schrikbarend maar toch...

10. raspberry

Als zetpillen kwaad konden, zouden ze toch echt niet verkocht worden.
    Doorkomende tanden doen pijn. Weet niet of jij je het doorkomen van je verstandskiezen nog kunt herinneren, maar dat voelt je kleintje. Niet willen slapen is dan dus duidelijk genoeg dat ze last heeft.
    Waarom zou je dan in vredesnaam geen pijnstiller geven?
    En 37,6: dat is een beetje verhoging. Niks om je zorgen over te maken en normaal bij doorkomende tandjes :)

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Je hebt gelijk rozemarijke ben nog zo'n verse mama en wil alleen het beste voor mijn kleintje natuurlijk en als ik er over nadenk inderdaad is het beste een zetpilletje voor de nacht. Ze slaapt van 9 tot 24uur en dan is het slapen, huilen, slapen, huilen, slapen, huilen als ik ze een spuugdoekje geef stopt ze dat helemaal in haar mond en gaat dan slapen, maar dat vind ik eng als ik er geen zicht op heb....hoop dat ze vannacht met een zetpilletje doorslaapt.....ze gaat om 9uur naar bed dan ook zetpilletje geven of hoelang werken die? Heb zetpilletje van 60mg.

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    je heb ook vloeibare paracetamol, Nurofen. Kan je zelf bepalen of je minder wilt geven dan ze mogen bijvoorbeeld (zetpil breek je niet ff door midden) ben zelf ook niet zo van de pilletjes en dingetjes maar als ze pijn hebben geef ik wel wat.

snachts meer last? ja. want dan komen ze tot rust en merken ze dus meer dat ze last hebben. overdag zijn ze bezig en is de aandacht ergens anders.

Dentinox is hier het wondermiddel

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb maar hele lichte zetpilletjes van 60mg lichter kan niet dus daar begin ik maar eens mee.....hopelijk kunnen we vannacht slapen

14. raspberry

60 mg is echt voor hele jonge baby's. Bij 6 maanden mogen ze gewoon de pilletjes van 120. Zeker als je er de hele nacht op door wilt komen, is dat wel zo handig, maar voor vannacht zou je dus eventueel twee keer 60 kunnen geven, zeg om 0.00 en om 3.00/4.00 bijvoorbeeld, (normaal gesproken mogen ze met minimaal 6 uur ertussen 120). Ik zou niet al om 21.00 doen, want dan is ie uitgewerkt tegen de tijd dat ze 'm juist nodig heeft, als het nu steeds vanaf 0.00 huilen is.

Als ze zo graag iets in haar mondje wil, (ws iets tegen haar kaakje willen duwen om de pijn te verzachten), zou je ook kunnen kijken of een bijtring uit de koelkast fijner is om haar in bed mee te geven?

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt voor de tip rozemarijke.
    Bijtring heb ik geprobeerd maar ze wil percee het doekje in haar mond proppen en dan slapen, maar dan kan ik niet slapen vind dat eng als ik er geen zicht op heb.....
    Ga ze zo naar bed doen, en om 24uur een zetpilletje dan zullen we eens zien hoe het gaat....

16. raspberry

Ja, zo'n doekje zou ik ook niet zo'n fijn idee vinden.
    Succes vannacht! Hier ook een dametje met tandenpijn weer. Niet leuk, die brakke nachten :(

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Nee inderdaad doekje vind ik geen fijn idee, overdag ok dan ben ik er toch bij, maar 's nachts als ik er geen zicht op heb vind ik het niet fijn als ze dat helemaal in haar mond propt. Maar niks helpt alleen het doekje wil ze dan hebben.....denk ik dat ze slaapt haal het doekje weg....gillen! Zielig voor die kleintjes, hoop dat de tandjes snel door zijn kunnen we allemaal weer rustig slapen.

18. raspberry

Morgen even dentinox halen dan: dat werkt direct, verdooft het tandvlees en dan hoeft ze het doekje misschien niet eens te hebben om in slaap te komen :)
    O, bedje ophogen is ook nog handig bij tandenpijn: haalt druk van het hoofdje af (m.n. de holtes), waardoor dus ook minder pijn/last.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dentinox ga ik morgen halen! Moet je erop smeren met een wattenstaafje geloof ik toch? Kan dat in combinatie met die vsm druppels? Want die heb ik vanmiddag gehaald en gebruikt....
    Jij ook succes met het tandjes leed, arme meisjes en mama's (en papa's natuurlijk :)

20. raspberry

Ik smeer dentinox altijd gewoon met m'n wijsvinger op de kaak. Wattenstaafje is een ongelovelijk gepruts (vooral om de goede plek te smeren dan) en heb altijd de indruk dat het dan in de watten blijft zitten.
    Even een druppel op je handpalm, met je wijsvinger erin en dan op het kaakje smeren :) Die vsm-druppels zul je gewoon kunnen gebruiken daarbij.

Deel Deze Pagina