continue sabbelen op handjes en ineens veel huilen, help!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pippeloentje, 9 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Hallo,

ik heb even jullie hulp nodig. Want weet even niet wat ik met mijn jongetje aan moet.
    Hij heeft spruw gehad en is daarvoor behandeld. Sinds maandag zijn we met de medicijnen opgehouden omdat dat moest van de huisarts.
    Sinds een klein weekjes sabbelt Vasco continue op zijn knuistjes en sinds gistermiddag moest hij ineens erg hard huilen, kon hem maar niet troosten totdat ik hem weer de borst gaf.
    Vannacht heeft hij wel goed geslapen.
    En nu is hij al vanaf 9 uur wakker, is erg moe. Maar wordt steeds wakker en dan huilen/krijsen.
    Vanmorgen had hij om 7:45 gehad en om 10:45, nu om 12:40 weer omdat hij niet ophield met huilen totdat ik de borst aanbood.
    Als ik hem probeer neer te leggen in zijn bedje, box of ff op de bank dan begint hij hartverscheurend te huilen.
    Dus heb hem nu de hele tijd op schoot, want heb geen draagzak.

Wat zou dit kunnen zijn? Toch geen regeldag/week?

Groetjes van Pip

2. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

lastig hoor, met je eigen kind is het al lastig oordelen, laat staan op afstand. het kan van alles zijn. regeldag, beetje verkouden, toch weer spruw.

ik zou het even aankijken, en als het erger wordt toch even nakijken of hij niet ziek is. maar het kan ook heel goed een regeldag zijn.. abbies hebben wel eens een dagje dat ze niet lekker in hun vel zitten, en meestal gaat het wel weer over.

3. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Gebruikt je zoontje een speen? Want als de speen van mij zoontje zoek is gaat hij ook over op zijn handjes ;). Wat betreft het huilen; mss heeft hij last van melk die terug omhoog komt (omdat hij rustig is als hij drinkt)?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kunnen idd regeldagen zijn. Ik zou hem gewoon aanleggen en verder hem goed in de gaten houden op andere signalen.
    Overigens is om de 2 uur drinken nog helemaal niet zovee voor zo'n kleintje ;)

5. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Nou hij slaapt eindelijk, misschien toch dan een regeldag! Ik weet het ook niet.
    Tís alleen raar dat hij van 9 tot half 4 niet wilde slapen! Dat hoort toch niet bij een regeldag!
    Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kan van alles zijn, slaap, regeldag, spruw.

Je weet toch dat je altijd door moet gaan met spruwbehandeling tot de klachten 2 weken weg zijn?

7. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ik heb hem 2 weken behandeld, eerst met daktarin. Maar dat hield hij niet binnen, dat was zo zielig. Hij stikte er zowat in, dat spul zou verboden moeten worden.
    Daarna met nistatine labaz en dat ging goed. Dat heb ik 6 dagen gebruikt totdat het potje leeg was. Maandag ben ik naar de huisarts geweest en die zei dat ik nu moest stoppen. Hij heeft Vasco ook nagekeken.
    Ik heb vandaag ook nog even met een lactatiedeskundige gesproken en volgens haar was het advies van de huisarts goed.
    Maar hou zijn mondje wel in de gaten!
    Ook heb ik mezelf behandeld natuurlijk, alleen reageerde mijn tepels niet goed op de miconazol. Ze werden erg gevoelig en pijnlijk en ben toen na overleg met de lactatiedeskundige nistatine erop gaan smeren en purelan.
    Hoop dat het goed blijft gaan, bah. Want ben nu weer snipverkouden, dus is mijn weerstand weer laag! :x

Nu slaapt hij eindelijk lekker! :)

Deel Deze Pagina