Duimen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Aslanck, Aug 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemiddag,

Mijn zoontje is gisteren begonnen met duimen. :) Zag er zooo schattig uit!! En hij maakte er zelfs geluid bij heb het meteen opgenomen haha. Maar goed, het is wel schattig maar ik wil niet dat hij het altijd doet. Want het is zeker moeilijk af te leren?

Want kan ik het beste doen? Speentje meteen geven? Dat wil ik ook niet want ik wil dat hij zijn speentje alleen in bed gebruikt. Dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen.

Iemand enig idee?

Groetjes,

Cigdem

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Een speen vind ik hetzelfde als een duim, je moet dat ook afleren. Onze zoon duimt ook al vanaf het begin en heeft zijn duim echt nodig om in slaap te vallen. Ik heb er nu geen bezwaar tegen en tegen de tijd dat hij groter is zien we wel weer verder.

3. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hier ook een duimer, tja ik zou niet weten hoe je dit zo'n kleintje af moet leren.
    Ik heb er niet zoveel problemen mee iig (ze doet het niet constant, alleen als ze moe wordt/is) en wat 123meisje zegt, dat afleren zien we dan wel weer.

4. sniffy

sniffy VIP lid

Mar 26, 2008
    10,179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Hoe oud is je zoontje?

Ik zou hem lekker laten duimen hoor, dat afleren moet idd ook met een speentje. Als is een speentje makkelijker af te leren, een duim kan je nl niet weghalen ;) .

Als hij dat nodig heeft is het toch goed?!

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    duimen kan je niet tegen gaan. Ik heb het bij mijn oudste geprobeert, maar hij wilde echt geen speen en pakte steeds de duim en duimt nu de hele dag door helaas.
    Mijn jongste is echt een spenenkindje. maar alleen in bed of als we weg gaan of als hij heel erg jengelig is, maar dat is weinig.

6. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Hij is op dit moment 5 maanden en 2 weken.
    Het is ook heel moeilijk om tegen te houden idd. Ik haalde hem gisteren van de kdv op en hij zat op schoot bij een leidster en zat weer te duimen. Maar het ziet er ook TE schattig uit om tegen te houden hihi. Ach ja, zoals jullie al zeggen als hij wat ouder is dan komt het wel.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Hier ook een duimer en we laten haar lekker haar gang gaan. Ze moeten al zoveel he......

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier ook een duimer en in het begin vonden wij dat ook niet leuk. Hij wilde van de een op de andere dag geen speen meer, maar zijn duim. Hij duimt alleen als hij wil gaan slapen. Dat is voor ons ook wel makkelijk, weten we gelijk wanneer hij naar bed wil ;)
    We laten hem lekker duimen, het valt nu nog niet af te leren. Zijn duim is zijn grootste troost/ vriend, dus ik vind niet dat we die af moeten pakken.

9. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ja inderdaad gelijk hebben jullie.. En het is zo schatttiiiggg :)
    hihihi

Deze topic kan sluiten wat mij betreft. Want ik heb al antwoord gekregen op mijn vraag ;).

Groetjes,

Cigdem

10. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Hier ook een duimer met herrie erbij haha...hij heeft beide speen en duim maar nu meer snachts de duim en nu houdt hij zijn mama wakker met zijn geduim (hoor het door de babyfoon)

Share This Page