Ik blijf gevoelige topics openen, maar toch. CB raadt ons aan om voortaan onze zoon van 6 weken 20 minuten te laten huilen, voordat we naar hem toe gaan. Onze zoon is een huilbaby en iedere 5 a 10 minuten naar hem toegaan heeft geen effect, draagdoek etc ook allemaal niet. het strookt ontzettend met mijn gevoel, maar gisteren heeft hij na exact 20 minuten huilen, 45 minuten geslapen en vanmorgen idem. de 2x dat ik het heb toegepast, is hij exact na 20 minuten in slaap gevallen. nu is het echter anders na 20 minuten is hij stil, 10 minuten en nu begint hij weer. moet ik nu weer 20 minuten wachten? ik heb mijn nagels al kort gebeten, omdat ik het heel moeilijk vind, maar als hij er op de lange duur mee geholpen is heb ik het er wel voor over. hoelang laten jullie je baby huilen? iemand ervaring met 20 minuten laten huilen?
Ik heb het ook gedaan, mijn dochter huilde echt erg, dan had ik er op m'n arm en bleef ze krijsen. Heeft hier wel iets geholpen, namelijk dat ik dr stil kreeg op m'n arm. Ze vond t blijkbaar erger om in bed te huilen ( haha grapje hoor, maar opeens pikte ze t, als ik dr in slaap wiegde) ze heeft 2 weken elk slaapje op m'n buik gedaan en ging toen beter slapen, nu is het de makkelijkste slaper ooit. Maar elke baby is anders. Wat ik wel geleerd heb is als ze huilen afwisselen met een moment van stil zijn ( iets langer dan een adempauze) ze dan in een in-slaap-komen-stand zitten, dus je dan zoiezo beter niet naar binnen kan omdat ze dan weer 'wakker' worden. Maar als het zo tegen je gevoel in gaat kan je ook vaker gaan, of even de tuin/balkon op, dat hielp bij mij erg als ik het constante gekrijs zo zat was, ze zat zichzelf zo in de weg, moe maar toch huilen. Oja wat hier ook hielp is, nog niet heel moe op bed leggen, dus eerste gaap/oog wrijf gelijk naar bed, soms zijn ze te moe om te slapen en zo leren ze in slaap komen, en dat bed niet alleen vervelend is. Hoop dat je er wat aan heb, toen mijn dochter zo huilde dacht ik dat het nooit beter werd, maar dat word het wel!!
ik laat mijn dametje bijna niet huilen... maar ze is dan ook geen huilbaby... als ze huilt dan is er iets of zit ze in een sprongetje... heb wel eerder van vriendinnen gehoord dat dit geadviseerd werd en dat het wel werkte... lijkt me erg moeilijk... succes dat het maar snel over mag gaan...
Ikzelf heb niet echt ervaring met laten huilen omdat er bij ons zoontje wel altijd iets aan de hand is als hij zo huilt. De eerste vier weken heeft hij ook de hele dag gehuild en toen wij van voeding veranderd zijn is hij totaal omgeslapen en nu zelfs een slaapkop... Maar mijn broer heeft wel ervaring met laten huilen. Zijn dochtertje huilde de eerste twee maanden ook erg veel en werd op een gegeven moment opgenomen in het ziekenhuis. Er bleek echter niets aan de hand te zijn met de kleine meid en werd hun vanuit het ziekenhuis ook het advies gegeven om haar gewoon te laten huilen. Als ze 15 min aan een stuk door aan het huilen was (dus zonder even stil te zijn...al was het maar 10 sec) mochten ze even naar haar toe om d'r over haar bolletje te aaien en gewoon te laten merken dat papa of mama er was. Pas als ze dan echt een uur lang bleef doorhuilen mochten ze haar uit bed halen. Ik weet niet of ik dit zelf wel zou kunnen hoor maar het heeft voor hun wel gewerkt want na een week van deze ellende sliep ze gewoon binnen 10 minuten in als je haar in bed legde. Ze was op dat moment trouwes 9 of 10 weken oud...
Lastig .. SOmmige kinderen hebben het nodig om even te huilen voor ze inslaap komen. Het gaat wel tegen mijn gevoel in om zo'n kleintje al zolang te laten huilen. Ik laat mijn zoon helemaal niet huilen en al helemaal niet in bed.Maar dat is meer mijn eigen gevoel.
Jouw zoontje wordt toch verdacht van reflux en kma? Als ik de klachten in je andere topic lees denk ik dat het arme kind hartstikke veel pijn heeft. Cb geeft ALTIJD dit advies, ongeacht of de baby iets mankeert of niet. Ik zou persoonlijk zorgen dat mijn kind medisch op de juiste manier wordt geholpen. En tot die tijd er voor hem zijn. Ik snap echt dat het zwaar is, maar onthou dat hij het zwaarder heeft dan jij!!!
Ik vind het enorm moeilijk. Hij heeft vandaag om 6.00 uur de fles gehad, om 6.40 naar bed. Vanaf hier gehuild tot 7.00 hierna circa 40 minuten geslapen (is dit dan net 1 slaapcyclus of net niet?). Hierna jengelen op en af, soms dus even stil. Vanaf 8.00 uur huilen tot 8.20 ik naar boven, voor zijn deur, is hij stil. Ik weer naar beneden, gaat hij toch weer huilen na 2 minuten, ik weer wachten, na 4 minuten stil, hierna weer even huilen. Zo heb ik het nog tot 8.45 volgehouden. Hierna hield ik het niet meer toch naar boven. Uit bed gepakt, geknuffeld, getroost, lief gepraat, hij liet een klein boertje (wellicht van het vele huilen), hierna weer in bed gelegd, meteen stil. om 09.00 even 1 minuut gejengeld, nu nog stil. Zo moeilijk, maar ik hoop dat het helpt. Als hij moeite heeft met inslapen, wil ik niet de factor zijn die hem steeds uit zijn slaapt houdt omdat ik hem wil troosten. Wie weet heeft hij het huilen nodig om in slaap te vallen. Ik probeer het tot zaterdagavond en als het dan niet beter gaat, stop ik ermee en ga ik eerder na hem toe. Dan hebben we 5 dagen geprobeerd. Ik zou dan toch resultaat moeten zien of niet?
Hier gelukkig geen huilbaby maar gewoon een jongentje dat alleen huilt ij pijn/vieze broek/honger. Nu gaf het CB hier ook aan bij het huisbezoek (hij was toen 1,5wk oud) laat hem maar lekker in slaap huilen (idd die 20 min). Om eerlijk te zijn werdt ik hier een beetje boos om. Mijn baby was net geboren!! Die huilt met een reden en moet er vertrouwen in gaan krijgen dat ze ouders er voor hem zijn.. Ik heb ook die week toevallig een heel artikel gelezen over "het laten huilen". Het schijnt dat kinderen bij heel jong toepassen trauma's en bindingsproblemen door kunnen krijgen. Maar goed ik oordeel nu ook vanuit het oogpunt dat ik GEEN huilbaby hebt. Ik zie huilen bij niethuilbaby's als een signaal en als je dat negeert kan ik me dus indenken dat een baby zich verloren voelt. En heus ik laat hem ook weleens even jengelen,maar bij doorhuilen ga ik er altijd naar toe! Maar goed ik sta niet in jou schoenen en ben het ook wel met je eens dat hij zijn slaap nodig heeft, dus ik zeg; Volg je gevoel, gaat het laten huilen echt tegen je gevoel in ,dan moet je er gewoon naar toe gaan!
In de reactie van Adi lees ik al wat over kma & reflux. Bij J. Hebben we ook het advies gekregen te laten huilen. Op dat moment kon ik niet meer (lichamelijk & geestelijk) en wist het even niet meer. Dus heb ik het advies opgevolgd. Later bleek hij KMA, reflux & Kiss te hebben. Nu schaam ik mij er voor hem te laten huilen terwijl hij zoveel pijn had. Probeer eerst zeker te zijn dat je kindje geen pijn heeft. (bij vermoeden kma kan je altijd op eigen kosten een bus pepti kopen, mits je geen borstvoeding geeft) Dan kan je het natuurlijk altijd proberen, als je er zelf achter staat. Geef het dan wel 2 weken. Overigens laat ik J nog steeds wel eens huilen. Ligt aan de situatie
Onze dochter heeft reflux waardoor ze veel huilde ni huild ze nog wel veel maar niet. Meer door reflux,( ze lijkt er niet echt last meer van te hebben door medicijnen) maar nu huild ze nog wel als ze moe is. Ik leg haar in bed dan begi.d het ik hield 10 minuten aan ( vind 20 wat lang) dan streelde ik over haar buikje muziekje weer aan maar keek haar niet aan en als ze weer wat rustiger was dan ging ik weg ik herhaalde dit een paar keer vaak 3x dan sliep ze. na een week was het 5 min huilen en dan slapen dat is nu nog zo. hier heeft het gewerkt.
Joris is onderzocht in het ziekenhuis en heeft lichamelijk niks. Wel op speciale voeding gezet ivm onrustige huid, werkt redelijk goed. We hebben al het andere al geprobeerd en dat helpt niet, we passen de 20 minuten regel alleen toe bij inslapen, dus niet als hij 1 uur geslapen heeft en dan wakker wordt. Ik ga het gewoon echt proberen. Helpt het niet, stoppen we er mee.
Lees net dat je zoon verdachten word van reflex en kma dan moet je dit niet doen hoor! Toen mijn meisje last had van reflux liet ik haar nooit huilen ik liep hele dagen met haar op de ARM heel zwaar maar een kind met pijn laat. Je niet huilen.( cb is.soms zo dom) laten huilen doe je alleen als je weet dat er niets met je kind aan de hand is.( dat moet het cb toch ook weten)
Ik laat mijn zoon echt niet huilen. Ik weet hoe schadelijk het is. http://www.psychologytoday.com/blog/moral-landscapes/201112/dangers-crying-it-out Dat mensen het idee hebben dat laten huilen 'werkt' is heel treurig. Kinderen geven gewoon op na een tijdje. Arme kleintjes. Huilen is een roep om hulp en nabijheid (of pijn), niet een vervelend iets dat ze gebruiken om hun ouders te treiteren.
Weet je het hangt van je kind af. Mijn oudste is een driftkop en vanaf een paar maanden oud huilde hij al om echt te drammen. Met 11 maanden heb en we hem helemaal na laten kijken en toen laten huilen. Dat duurde twee nachten (twee x 2 uur huilen, we gingen wel steefs kijken) en town was het over. Sindsdien slaapt hij goed. Mijn jongste is veel gemoedelijker en huilt alleen bij een vieze luier of honger. Hem laat ik dus niet huilen want dan is er echt iets. Oh ja bloembloem, te weinig slaap is ook erg schadelijk
hier huild hij gewoon even op in slaap tekomen dus laat hem dan 10 min huilen.. huilen is dan trouwens ook een groot wordt meer pruttelen.. ben er nu ook wel achter wanneer er echt iets aan de hand is of wanneer hij is om aandacht te trekken. bij het aandachttrekken laat ik hem huilen stopt dan ook vanzelf en gaat dan weer verder met waar hij bezig was. als hij hard vald pak ik hem meestal ff op en dan is het ook weer zo klaar. ze gaan niet dood van een beetje huilen.. en worden er ook een beetje harder van heb geen zin in een piepert later die bij het minste gerinste begint te huilen
Wij laten haar niet huilen. Ze had Reflux (sinds 2 weken medicijnvrij hoera!) en was daardoor veel verdrietig en sliep slecht. Maar ook nu ze geen klachten meer heeft laat ik haar niet huilen. Ze huilt omdat ik wegga en dan angstig is (je ziet de paniek soms in haar ogen). Ze huilt niet omdat ze denkt dat ik dan terug kom. De meningen verschillen hier uiteraard sterk over, maar ik geloof dat baby's die gaan slapen na huilen, dat doen omdat ze moegehuild zijn en het opgeven omdat er toch niemand komt. En dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. Als ze niet in slaap valt, haal ik haar eruit en een half uur later probeer ik het weer. Dan is ze meestal zo vertrokken. Sterkte, het is zwaar voor jullie en het kleintje!
Dit blijft natuurlijk een beladen onderwerp. Er zijn onderzoeken waarin staat dat huilen schadelijk is, er zijn daarentegen ook onderzoeken waarin staat dat het niet erg is....(ik praat niets goed, maar ik weet dat mijn moeder me vroeger ook wel eens heeft laten huilen en ik heb echt geen schade hoor, ik heb juist een geweldig goede band met haar!) Hier ook een baby die HEEL VEEL gehuild heeft. En ook wij hebben het advies vanuit het zkh gekregen hem toch even te laten huilen, ondanks KMA en verb. reflux. Als ik echt alles uitgesloten heb (goed geboerd, schone luier, geen honger,ed) dan laat ik hem ook even huilen. Het is wel zo dat ik het verschil in huilen nu beter herken. Bij jengelen/ huilen omdat hij moe is, laat ik hem liggen. Als hij echt de pan uit gaat dan weet ik dat er iets is en ga ik er heen. Het heeft mij echter wel 10 weken gekost om die huiltjes te onderscheiden (en iedereen zei steeds oh je hoort het verschil wel, nou ik hoorde dat echt niet!!) Ik heb de methode van Ria Blom toegepast (ook daar zijn discussies over) en ik merkte na 3-4 dagen echt verschil. Heel veel succes, ik weet hoe zwaar het is....je voelt je soms radeloos.....
Ik laat mijn kind nooit huilen. Niet toen die klein was en nu ook niet. Je kleintje heeft je nodig ik ben daarvan overtuigd hoe lastig ik dit af en toe met mijn kleine man vond maar mijn gevoel zei en zegt nog steeds dat er wat is als hij huilt. Mijn kleine man huilde ook af en toe veel maar er waren ook veel goede dagen en zodra we met zijn tweeen erachter waren waar hij zich goed bij voelde ging het stukke beter. groetjes kim