Titel zegt het al.. Dinsdag moest ik naar het bureau (waar ik me weer eens flink heb lopen ergeren, maar dat even terzijde) en heb ik aangekaart dat Sam een afplatting aan de rechterkant heeft.. Dat is echt zoooo overduidelijk.. En hun vonden het wel meevallen. Begonnen wel te zeuren dat ie zijn hoofd niet goed genoeg opbeurde en begonnen flink aan zijn hoofd te sjengelen zodat Sam ongeveer anderhalve dag heeft gehuild. Maargoed. Over die afplatting... Wij vinden dat het echt heel erg is. Zal ik daar nog mee naar de huisarts gaan of meteen naar fysio (je hebt tegenwoordig geen verwijzing persé nodig) of zal ik op eigen houtje eerst zo'n zijligkussen aanschaffen en kijken of er met een maand ofzo verbetering optreed? Nog ff een ding om over te klagen over consultatiebureau: Ze had die spuit (hij moest zijn eerste enting) zo diep in zijn benen dat ie wel het bot moést hebben geraakt Ik wil nu gaan zeggen dat ik niet meer wil dat zij gaat prikken en ik wil daar eigenlijk alleen nog maar heen voor de entingen, omdat in het verleden heb ik ook alleen maar negatieve ervaringen ermee.. Of kan je de entingen ook bij de huisarts laten doen zodat ik er helemaal niet meer heen hoef?
Direct dus naar de fysio gaan hoor. Bij mij vondt het consultatiebureau het ook wel meevallen zonder ook maar echt te kijken. Ben op eigen houtje naar de huisarts gegaan en had een verwijzing van de fysiotherapie gekregen. Bij ons was het door voorkeurshouding al te laat. Mijn zoontje heeft een helmpje het gaat nu zo goed dat hij alleen 's nachts het helmpje nog maar op hoeft. Maar grijp echt in hoor nu kan je nog heel goed iets aan de afplatting doen de fysio heeft hele makkelijke en goede tips om de voorkeurshouding eruit te krijgen. Wil je meer weten mag je me altijd vragen hoor mag ook via pb
Ik vind bij ons dochtertje ook dat haar hoofd erg plat word, wat voor oefeningen laat zo'n fysio je dan doen? Dan kan ik het eerst zelf even proberen of ze wat meer de andere kant gaat gebruiken.
Zo en zo je kindje stimuleren de andere kant op te kijken door bijv. alle speeltjes in de box aan 1 kant te doen etc. toch zou ik een fysio inschakelen soms kan een voorkeushouding ook een andere reden hebben. Mijn zoontje heeft waarschijnlijk al een voorkeurshouding in de baarmoeder gehad. Hij hield zijn hoofje altijd schuin (bleek een verkorte nekspier aan 1 kant) hierdoor is dus de voorkeurshouding ook gekomen. Dus alleen stimuleren naar de andere kant te kijken was voor ons niet voldoende zijn nekspier moest ook getraind worden. Nu kan er nog van alles aan gedaan worden. Maar zodra kindjes meer op de buik gaan spelen en zitten kan je weinig tot niets meer aan het schedeltje veranderen. wij zijn pas met fysio begonnen met de leeftijd van 4 maanden de afplatting was wel al wat minder maar niet voldoende. Zo en zo zou ik dus de fysio inschakelen het gebeurd op het moment zoveel dat kindjes afplattingen krijgen mede omdat kindjes dus ook veel op de rug moeten liggen. Schakel gewoon de fysio in misschien valt het allemaal mee en kan je zelf met een aantal tips aan de slag mocht er meer zijn dan alleen een "simpele" voorkeurshouding dan ben je er op tijd bij.
Ik heb zo een kussen gehaald. Heb voor de rest al alles geprobeerd, bedje gedraaid een lampje aan de "goeie" kant geplaatst. Gr. Kat
ik kan me voorstellen dat je daar helemaal onzeker van wordt. over die afplatting, als je het niet vertrouwd naar je huisarts gaan. en over die prikken, als jij je niet op je gemak voelt bij dit bureau kun je naar een ander bureau in de buurt. ik ben ook overgestapt omdat het gewoonweg niet klikte bij die andere (en nadat ze me twee keer hebben lopen bang maken over een eventuele hartruis zondere aanwijsbare redenene!) ik voel me helemaal goed bij dit bureau, ze nemen de tijd, ondanks dat het uitgelopen is, en ik voel me echt serieus genomen daar. heel veel succes!
jeetje wat hoor ik tegenwoordig veel dat kindjes afgeplatte hoofjes hebben kan me herinneren dat toen ik uit het ziekenhuis kwam mijn dochtertje van de kwaamhulp op de ruggetje mocht blijfen liggen ik heb toen direct gezegd dat ik dit niet wilde hebben en heb haar (godzijdank) gewoon om en om gelegd... ik zeg niet dat het daarvan komt hoor! mar ik zou ook naar de ha gaan en naar de fysio en tjah denk dat je over het buro nooit uitgepraat raakt!
Ik zou ook naar een fysio gaan. Bij het CB zeiden ze bij ons dat haar hoofdje mooi rond was en haar nekje soepel. Dat klopte absoluut niet. Een week later zat ik bij de therapeut en Nicky bleek KISS te hebben (haar bovenste nekgewricht wat vast), dus ze kon helemaal niet goed draaien met haar nekje. Na 4 behandelingen zit er niks meer vast, maar de afplatting is nog niet weg. Daarom slaapt ze 's nachts op een zijligkussen. Het ziet er nu weer stukken beter uit.
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb een afspraak gemaakt voor maandag bij de h.a. En als die me niet zelf doorstuurd ga ik op eigen houtje naar de fysio... Sam is nu 10 weken. Misschien dat het hoofdje dus nog met een paar oefeningen te redden valt. Iedereen die Sam's hoofdje ziet snapt niet dat hun het wel mee vonden vallen... Maandag ga ik dus actie ondernemen!
Hallo Geertje, Ik heb bij Emir precies hetzelfde gehad toen Emir bijna 3 maanden was heb ik het zijligkussen van Bebecal aangeschaft, ik gebruikte dat een tijdje..totdat Emir 4 maanden was toen zei het cb(daarvoor ook al gezegd maar toen hadden ze het nog niet over Fysio)dat het aan de rechterkant best afgplat was ze twijfelden toen of ie nou een helm op moest?! Nou ze wisten het niet zeker , toen zijn we direct naar de ha gegaan die schreef een verwijsbrief uit van daar direct naar fysio we werden dezelfde dag gebeld voor een afspraak, ze is ongeveer 7 keer langs geweest, ze komt nu om de 2 weken, het is bij Emir best weggetrokken, alleen je voelt het nog wel aan zijn hoofd maar het is niet te zien, daar ben ik wel blij om, de fysio zegt dat het tot het eerste jaar helemaal rond kan komen zijn hoofdje. Het kan ook zijn dat het genetisch is de vorm van het hoofdje. Ik hoop dat het goed komt! groetjes
geertje, ik zou je ook adviseren om naar fysio te gaan..heeft bij ons heel veel geholpen je krijgt oefeningen en tips waar je zelf niet opkomt.. sheldy, hier hetzelfde verhaal..jayden had ook kiss drie nekwervels en zn si gewricht..wij moesten er zelf achter komen..en gelukkig waren we op tijd bij een therapeut..we hebben een aantal maanden fysio gehad ook mede voor zn voorkeurshouding en afgeplat hoofd echt een soort van deuk aan de zijkant..cb nooit wat gezegd..en nu heeft hij alleen nog een klein beetje een plat achterkantje wat volgens de fysio nog helemaal bij gaat trekken omdat hij meer roteert met zn hoofd en ook niet meer zoveel op zn rug ligt aangezien hij nu lekker rondraait..tot dat ze een jaar zijn kan het nog bijtrekken.. maar goed nu zeiden ze op het cb ineens hij heeft wel een beetje een plat hoofdje...ik zeg nou daar had je eerder weleens wat van kunnen zeggen toen het echt nodig was..