weet iemand of er net over de grens van nederland en belgie ergens zo'n hele grote supermarkt zit? ik bedoel in de buurt van essen/hoogstraten
als je tot morgen kan wachten.. me man weet alle supermarkten in benelux, maar hij ligt nu ziek op bed.
Ik zit in de grensstreek Tilburg-Turnhout. Wij hebben hier Carrefour, Colruyt, Aldi, Liddl en Delhaize qua grote supermarkten. Maar wij gaan bijna altijd naar Nederland omdat de meeste dingen daar goedkoper zijn.
waarom zou je als je in nederland woond in belgie willen gaan winkelen? nederland is zoveel goedkoper wij trekken steeds de grens over naar jullie. geen idee hoe het aan die kant zit ik woon namelik in limburg hier heb je dus wel de colryt en de carrefour.
ik ben ook erg te spreken over de belgische supermarkten ...daar hebben ze veel dingen die je hier niet hebt .....bijv shampoo (die ene kan ik hier niet vinden) thee, chocolade(haal ik oook niet altijd in de supermarkt in belgie hoor ) etc L.sybje
Carrefour is een fijne supermarkt en ze verkopen er echt van alles weet alleen niet of hij bij jou in de buurt zit
Ik woon dus in de buurt van Essen maar ze hebben naar mijn weten geen grote supermarkten en als ze dat al hebben zijn het de grote namen. In Essen zitten voornamelijk de dure supermarkten. Ik snap ook niet zo goed waarom je in Belgie wilt shoppen aangezien de prijzen schandalig duur zijn vergeleken met nederland.
ja ik weet het, ben twee weken terug in mechellen wezen winkelen.het is idd duur maar ze hebben zoveel meer als bij ons!
Ligt er maar net aan wat je wilt kopen. Ik ga altijd naar België voor Grimbergen Dubbel, dat scheelt zowat de helft. En ik koop er altijd koffiebonen voor in mijn espresoapparaaat. In België hebben ze tenminste van die grootverpakkingen. Verder ga ik ook altijd met mijn dieren naar een dierenarts in België. Vorige week mijn hond laten castreren, koste 150 euro, in Nederland was ik 240 euro kwijt geweest. In Januarie krijgt ie diverse entingen, kost in Belgïe 65 euro, in Nederland 165 euro. Wel de moeite dus. Ik ken ook zat Nederlanders die in België naar de tandarts gaan.
Ik heb het over de dagelijkse boodschappen zoals shampoo, groente en fruit etc, zoals de Del haize die is onwijs duur en wij hebben dus maar 2 supermarkten in de buurt die erg duur zijn. Zelfs de Lild en de Aldie zijn hier duurder. De gezondheids zorg is idd een stuk goedkoper hier wij betalen gelukkig ook geen 130 euro per maand maar 500 euro met extra verzekeringen voor het hele gezin in een jaar, dus ja zo compenseert dat weer
Geen idee maar in alle grote steden vind je een grote Carrefour, heel leuk om rond te lopen want niet enkel voeding maar ook electro, speelgoed, en noem maar op. Colruyt (bekend om grootverpakkingen!) is hier zowat de goedkoopste supermarkt als het om merken gaat, en als het geen merken hoeven te zijn dan is Aldi een aanrader. MAAR zoals men aanhaalde: Nederland is een PAK goedkoper!
In Essen heb je sowieso de GB en die hebben vaak een uitgebreid assortiment. Sowieso zit de Aldi er ook en ik meen ook de Spar en nog een soort Lidl.
Hoi hoi Ik woon niet bij jou in de buurt Maar idd Belgie is veel duurder qua boodschappen. Ook de Aldi en de Lidl zijn veel duurder als in Nl
Ik woon zelf ook in nederland, maar ik ging ook altijd in belgie boodschappen doen. Vooral voor m'n maandelijkse vlees. Ik ging altijd bij Intermarche, maar die is helaas niet meer Ik vond het vlees daar namelijk stukken beter dan in nederland.