Hoi meiden, Even mijn hart luchten hoor. MIjn beste dinnie is met haar vriend en twee kids (1 en 7) op vakantie. Ze heeft een ziekte waardoor ze slecht ter been is en nu niet alleen met de kids op pad kan. Haar scootmobiel is thuis en met de rolstoel en de kleine is ook niet handig. Haar vriend (ik vind het een bruut maar zij houd van hem)Is een egoist. Alles moet om hem draaien en als hij zijn zin niet krijgt gaat hij schelden, is hij sjagerijnig of slaapt hij. (in zijn bed wel of niet in gezelschap maakt hem niet uit) Nu apt ze net dat hij terug nar bed is want hij had hoofdpijn. Zij is al vanaf half 6 in de weer met de jongste en daar wordt niet eens naar gevraagd. Ik vind dit zo zielig voor haar. Daar zit ze dan, 40 graden, 2 kleine kids en ze kan geen kant op. Alleen een grauw en een snauw kan ze krijgen. (zoals gewoonlijk) Kortom mijn hart breekt als ik dit lees, ik herken het zo. Ben goed in staat om op het vliegtuig te springen om haar te gaan halen.
Ik kan me voorstellen dat je dat heel vervelend vind voor haar. Dat gun je haar niet en dat doet zeer. Aan de andere kant, wat kan jij er aan doen? Zolang ze bij hem blijft, blijft ze dit houden. Dat is aan haar, hoe moeilijk het ook is.
Ja dat klopt wel wat jullie zeggen. Maar ze zijn al jaren samen en hebben al veel meegemaakt. Maar ikvind wel dat er een grens is hoor.
Zeker sneu. Maar zij zelf laat het zover komen zij moet duidelijk haar grenzen aangeven. Als dit thuis al zo ging kon ze dit, hoe rot ook, bijna verwachten.
Tja, ik vind het een beetje moeilijk oordelen hier. Als ik het zo lees dan denk ik: met hoofdpijn al de dag beginnen is ook niet fijn......laat hem een uur liggen, misschien is het dan gezakt? Als die kleine dan al zo vroeg wakker was, zou ik proberen haar nu weer ff terug te leggen, zodat ze zelf ook even rust heeft. Aan de andere kant: zij zelf zal het toch wel niet zo erg vinden om haar leven met hem te delen. Anders gaat ze toch niet in haar situatie met 2 kleine kinderen naar een warm land zonder haar scootmobiel. Ik neem aan dat hij de vader is van de kinderen? Ik weet niet wat de stemming was nl van haar berichtje, maar zo schokkend is het toch niet dat iemand met hoofdpijn nog ff gaat liggen?
Je voelt je machteloos omdat ze zoveel beter verdient en je dat haar zo gunt. Ik begrijp je wel, zuslief en vriendinlief hadden ook een brutus te pakken. Ze moet er zelf aan toe zijn om stappen te ondernemen, dat kun jij 100.000 x zeggen maar zo werkt het niet. Ik heb op een gegeven moment wel gezegd dat ze zich goed moest realiseren dat hij niet meer zou veranderen en dat ze hier op een bepaalde manier zelf voor koos. En dat ik dus niet dag in dag uit naar dezelfde klaagzang wilde luisteren, ik wil best helpen echt met alles, maar ik wil niet dag in dag uit naar het geklaag luisteren terwijl er niets veranderd. Jij trekt het je aan en zit er nu mee. Het is lullig maar de enige die dit anders kan laten zijn is je vriendin. Ik hoop dat ze snel die kracht vindt!
Snap dat je het heel erg sneu vindt voor je vriendin maar zij is de enige die er wat aan kan veranderen. Maar sneu blijft het wel.