duimpje in de mond

Discussie in 'Voeding' gestart door MuscleMe, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb een vraag, zijn er meer ouders die een kind hebben die tijdens het voeden (fles of hapjes) het duikpje in de mond heeft.
    mijn dochter is 5 maand en heeft al maanden dat ze tijdnes de fles drinken steeds haar duimpje in de mond wil doen. we houden dus vaak haar handjes vast tijdens het voeden.
    hapjes geven is hierdoor moeilijk, omdat ik maar 1 hand vrij heb en ze wil dan steeds vingers in de mond doen....

herkenbaar?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja! Hier trekt ze ook het liefst eerst dr eten weer uit dr mond om het vervolgens over dr gezicht te smeren en terug in dr mond te stoppen.. we geven dr vaak een speeltje nu zodat ze iets in dr handen heeft. gevolg is dat t speeltje soms óók in dr mond gaat maar goed.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ja hier ook. Mijn zoontje duimt niet, maar mept wel het liefst de lepel uit m'n handen en stopt zijn eigen handen in z'n mond om daar lekker op te gaan sabbelen, erg lastig inderdaad, maar weet ook niet zo goed wat je eraan kan doen :p

4. Jj14

Jj14 Actief lid

22 mrt 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Onze zoon doet het ook, het gaat echter steeds beter. Wij geven hem stukjes of bijvoorbeeld eenbroodkorst. Doordat hij deze zelf vasthoudt stopt hij met zijn andere hand minder vaak de duim erbij.

Deel Deze Pagina