Mijn baby is nu 6 weken oud en heb m voor het eerst vandaag in de kinderwagen in zijn eigen kamertje liggen voor een slaapje. Onder het mom van 'vast wennen' Hij slaapt nog bij ons op de kamer in de kinderwagen ivm kou (woon in t buitenland en hier is geen cv). En vind het ook fijn ivm de nachtelijke borstvoeding etc. Nu had ik gedacht: ik laat m overdag een slaapje in z'n eigen kamertje doen (wil m dan binnenkort ook in het ledikantje gaan leggen). Nu is mijn vraag: moet ik het een beetje donker maken in de kamer of gewoon licht? En vanaf wanneer deden jullie je kindje een pyjama aan voor de slaapjes? Nu nog beete vroeg denk ik aangezien hij vaker op een dag slaapt
Of je het licht of donker wil hebben is helemaal aan jou, hier is de ervaring dat met het ouder worden een donkere kamer steeds belangrijker wordt om goed te slapen. Ik trek mijn dochter eigenlijk nooit een pyjama aan overdag, pyjama's zijn hier voor d nacht. Dit weet dl en het is dus duidelijk voor haar dat wanneer de pyjama aan gaat het echt bedtijd is. Succes !
Hier altijd gordijnen dicht gehad met slapen. Nooit problemen gehad. Pyama heeft ze zelfs nu tijdens middagslaapjes niet aan. Alleen snachts.
Overdag altijd de gordijnen dicht. Hebben ze bij het KDV ook, en bij oma (waar ze 1 dag in de week zijn) ook. Nooit problemen gehad met dag/nachtritme. Bij de oudste doen we geen pyjama aan overdag. Broek uit (slaap zelf ook niet zelf in een stugge broek), en slaapzak aan. Bij de jongste zijn we deze week begonnen met een slaapritueel, dus die krijgt voor z'n laatste avondfles (nog geen vast ritme, dus ook geen vaste tijd) zijn pyjama aan. Maar overdag slaapt hij gewoon in zijn kleertjes, al wel in slaapzak, lekker warm
Hier altijd een verduisterde kamer, niet volledig donker maar dat komt omdat de gordijnen een beetje licht doorlaten. Gaat prima, en 's nachts is het een stuk donkerder dus dag/nacht ritme zit wel goed. Een pyama is hier voor de nacht, wel krijgt ze een zacht broekje aan i.p.v haar spijkerbroek bij elk slaapje. Maar dat is omdat ik het zelf ook niet prettig vind om in een spijkerbroek te slapen. Toen ze nog heel klein was (en nu met de jongste) kreeg ze nooit een pyama aan, ook vanwege de vele slaapjes maar ook omdat die kleine kleertjes allemaal zo zacht zijn dat het geen verschil maakt.
hier altijd overdag de gordijnen open, goed voorhet dag en nacht ritme en zoon slaapt er niet minder door! pyama zou ik niet doen, hoop ellende om iedere keer om te kleden en heeft geen meerwaarde. onze zoon ligt vanaf een maand of 6 in een slaapzak vanwege het vele draaien in bed en vanaf toen broek en sokken uit en dan slaapzak aan, met zn eigen trui aan dus.
Pyjama is hier ook alleen voor de nacht! Doe wel wat kleertjes uit zodat hij het niet te warm krijgt in zijn slaapzak. Gordijnen zijn dicht, maar zijn wel lichtdoorlatend. Rond 6-7 weken ben ik ook begonnen met hem overdag in zijn ledikantje te leggen. Dat ging vanaf het begin eigenlijk prima. Gewoon eens proberen! s Nachts slaapt hij nog steeds bij ons op de kamer. Eerst in de wieg en nu in een ledikantje.