al 3 wk overdag niet slapen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Norway, Dec 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Norway

Norway Lid

Feb 8, 2008
    72
    0
    0
    hallo allemaal

Ik heb een vraagje. Mijn zoontje is nu 11 weken oud. Vanaf de eerste week slaapt hij ingebakerd. Tot de 8 weken ging het heel goed. Sinds die tijd slaapt hij overdag bijna niet. De ene dag beter dan de andere.

Ik heb de 3R's gevolgd van ria blom, hij slaapt dus nooit in de box, altijd in zijn wieg. ik leg hem wakker in bed, slaapt ingebakerd, huilt minstens 10 minuten voordat ik ga kijken. Dan valt ie eventjes (15 min) in slaap en wordt daarna weer wakker en dan huilt ie weer een hele poos. zo gaat dat tot de volgende voeding. Troosten helpt maar heel kort. ik haal hem er ook niet uit en laat hem liggen tot de volgende voeding.

's nachts doet hij het best goed. Hij gaat rond 20:00 uur slapen, krijgt tussen 22:30 uur en 0:00 uur nog een voeding. wordt wakker rond 5 uur, krijgt dan een speen en slaapt weer in tot 7 uur a 8 uur. Dan krijgt hij weer een voeding (elke nacht is weer anders)

Ik heb het idee dat het begonnen is na die eerste spuiten. ook had hij een afgeplat hoofdje waardoor we de wieg verzet hebben. die hebben we na 2 weken weer terug gezet en toen ging het een weekje weer wat beter (ivm mogelijke wateraders?). maar daarna is het weer begonnen. Hij slaapt nergens goed overdag (bij mijn ouders niet, bij de schoonouders niet) behalve in de maxicosi tijdens het winkelen of in de draagzak of armen.

wie heeft er tips of adviezen? Ik denk dat ik maandag in ieder geval eens de osteopaat ga bellen.

groetjes Norway

2. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,397
    3
    0
    Ik had altijd het idee dat een baby slaapt, eet en poept. Niet dus.
    Wij mogen in onze handjes wrijven als ons ukkie een paar uur slaapt op een dag (kun je even heel snel de dingen doen die niet lukken met een wakker aandachtvragertje). Soms heeft ze periodes (een paar dagen) dat ze wat meer slaapt overdag, maar over het algemeen bewaart ze het slapen voor snachts (van 20:00 tot 8:00, wel met een stuk of 3, 4 voedingen tussendoor, bv). Ze is verder echt niet moe of zo. Als je haar overdag in bed legt is het, natuurlijk, huilen. Ik zou zelf na een half uur huilen ook in slaap vallen, maar betekent dat dat ik overdag moet slapen!? ;)
    Maw, is hij echt moe overdag? Of is hij gewoon lekker wakker?
    Misschien heeft jullie zoontje niet veel slaap nodig?

Share This Page