Hoi allemaal, Ik kan nergens vinden wat het beste is voor kinderen. Zo lang mogelijk doorlopen op schoenen met flexzool of liever na een paar (?) maanden een hardere zool. Hebben julliie enig idee?
Volgens mij is het zo dat je over gaat op de harde zool als je kind 3 maanden echt goed loopt (dus ook buiten)
Ik vind het ook lastig, iedereen zegt wat anders. De fysio zegt na 4/5 weken en de ander zegt 3 maanden. Onze dochter loopt nu twee weken en ik heb nu schoentjes gekocht met een iets stugger zooltje(niet heel stug), deze heeft ze af en toe aan. Naar Kdv heeft ze nog wel schoenen met flexzooltje en thuis blote voeten. Ik merk wel dat ze op schoenen met een iets stugger zooltje veel beter loopt dan met het flexzooltje. (op blote voeten loopt ze het beste)
bedoel je de flexzool van shoesme? Want die is juist voor als ze al 3 maanden of zo lopen. Mijn zoontje loopt nu 2 maanden maar omdat hij nu ook buiten gaat lopen vind ik babyproofjes niks meer. Dus heb wel die flexproof gekocht. Die met een nog hardere zool is eigelijk vanaf 2 jaar volgens mij.
Tycho liep aan d emeubels toen hij 8 maanden oud was. Ik heb hem altijd op blote voeten laten lopen als dat kon. Toen het wat frisser werd kocht ik Boumy's voor hem (leren slofjes) Toen hij 9 dagen voor zn verjaardag aan de hand ging lopen en voor zijn eerste verjaardag een loopwagen kreeg en ik ook buiten met hem ging wandelen heb ik shoesme schoentjes gekocht met een hele flexibele zool, wilde niet dat hij met die slofjes buiten ging wandelen. Maar binnenshuis zoveel mogelijk op blote voeten of die slofjes. xx
Ik heb voor mijn jongste toen ze 5 weken liep de extreme flex gekocht van Shoesme. Deze zool is nog steeds behoorlijk soepel.
Volgens mij is het zo lang mogelijk een dunne zool of flexzool inderdaad en thuis zo veel mogelijk op blote voeten. Onze speciaalzaak zei dat de stuggere zool pas is als ze echt sneller gaan lopen en een beetje rennen enzo, inderdaad als ze 2 of ouder zijn. De voetjes moeten gewoon zo min mogelijk belemmerd zijn door stugheid volgens mij om zich optimaal te kunnen ontwikkelen. Dus van die leren babyslofjes voor binnen en voor buiten van die shoesme met extra dun zooltje..hebben toch van die kleine nopjes? Je ziet ze ook op Omoda.nl en sommige zijn afgeprijsd. Charlie
Bedankt voor de reacties. Ze heeft schoenen met een flexzooltje voor buiten. Binnen loopt ze inderdaad zoveel mogelijk op blote voeten en anders op zootjes sloffen. Mijn dochter loopt nu al 4 maanden, kan ook rennen....... Het blijft voor mij onduidelijk wat het beste is. Harde zolen kunnen toch ook weer meer stevigheid bieden ofzo?!
het is juist belangrijk dat de zool goed meeveert omdat kleine kindjes nog echt "grijpen" met hun voetjes naar de grond. Harde onflexibele zolen zijn sowieso echt heel slecht.