Hallo sinds twee weken heeft Merel haar duim gevonden, gewoon als ze haar speentje verliest, duim mond in ...en ze begint het steeds meer te doen. Ze wordt zelfs boos als ik duim uittrek en speentje terug geef. ik probeer het beetje als ik het zie te beletten maar vrees dat ze in de creche dat niet zullen kunnen doen, is beetje normaal he rond die leeftijd en normaal is dit ook van voorbijgaande aard denk ik. Maar ik heb gewoon wat schrik, er zat vroeger een meisje in mijn klas en rond haar twaalfde zat die in de klas nog duim te zuigen, vanalles geprobeerd, mosterd en speciale zalfjes met slechte smaak opgesmeerd maar zelfs dat hielp niet, weet niet of ze er intussen vanaf is hehe .... Van een kennis hoorde ik dat hun kleinkindje hun duim dubbel dik zit tov de andere duim van constant opgezogen te worden en in dat natte mondje te zitten....doen jullie er iets aan, of hebben jullie ervaring daarmee? groetjes flyke
Vraag me af hoe je dat wil verbieden... Caitlyn is veel jonger en zoekt nu haar hand al op. En als ze die heeft word ze rustig en valt in slaap.. ze sabbelt er op en dan is het goed. Ook de speen vind ze heerlijk... wij ouders hebben dit ook gehad en zijn er ook goed van af gekomen.
ja, in het begin stak ze een drietal vingers in haar mond, waardoor ik zelfs nog gezien heb dat haar maag keerde... dus dan beter haar duim, ja ik denk ook dat je het niet echt kan verbieden, misschien als ze later ja en nee begrijpt, haar zo proberen duidelijk te maken dat het niet mag. Schijnt ook dat duimzuigen veel moeilijker af te leren is dan speentje. Nuja we zullen wel zien zeker grtjs flyke
Dat denk ik ook.. als ze zich er nu prettig bij voelt.. Ik bied ook de speen aan hoor... en haar handje zie je ook regelmatig gaan... ik denk dan tja lekker laten gaan ik was niet beter en haar vader ook niet. Ik had eerst een speel en later een doek en watje. Nou ben der ook wel van af gekomen hihihihi. Vader had de duim.. en kan je vertellen doet het ook niet meer.. hihihih.
Van mij mag Louise duimen hoor, het ziet er erg schattig uit, en tegen de tijd dat het niet meer kan ga ik het wel eens afleren. Ik duimde ook en m'n moeder nam me mee naar de Bijenkorf en daar mocht ik zo'n levensechte knuffel uitzoeken (ik was (ben, hihi) gek op knuffels en bij de Bijenkorf hebben ze van die hele mooie). Die knuffel ging thuis op de kast waar ikhem kon zien en ik kreeg hem pas als ik gestopt was met duimen. Ben per direct gestopt.
Lana zuigt ook op haar duim. Ze wil totaal geen speen hebben. Ik heb zoiets als ze zich er bij fijn voelt en zichzelf kan troosten, waarom niet? Ze gebruikt hem op dit moment alleen maar om in slaap te komen en verder niet. Dus misschien blijft het niet zo.
Damo heeft een speentje,maar ik kan niet wachten tot hij zijn duim heeft gevonden,hij zoekt hem wel steeds. Mijn middelste zoon duimde 1 uur na de bevalling en ik vind het ook heel schattig om te zien,en zomaar van de een op de andere dag is hij ermee gestopt. De zoon van mijn vriend,nu 8 duimt nog steeds,maar alleen als hij in bed ligt of heel moe is met zijn doekje. Ook een duim kan je afleren,dus ik zou mij er niet druk om maken.
Hier 3 duimelotjes, staat indd schattig, leuker dan zo'n fiep! Maar indd ok wel lastiger af te leren!
hey bedankt voor jullie reacties. misschien kan ik beter haar knuffeldoekje meer bij haar leggen als ze slaapt, dan kan ze daarop ipv op haar duimzuigen,ik zag daarnet dat ze haar dekentje naar zich toegetrokken had en daarop zat te zuigen..toch best wel vindingrijk die kleintjes. en nu andere vraag, heb ik nu al tegengekomen gisterenmiddag en vanmorgen terug. Voor ze gisteren avond ging slapen nog verse pamper aangedaan, en deze morgen, door haar slaapzak op haar matrashoes...pipi, ik let er nochtans op dat de pamper goed aansluit, maar is precies als ze ligt, loopt de pipi naar onderaan naar haar rug toe en zo haar rug en rugzij nat...ze weegt 6kg, en pampers zijn tot gewicht van 8 of 9kg, kan daar niet aan liggen...merk pampers baby dry, midi groetjes flyke
Hier ook een duimzuigertje vanaf het begin, heerlijk! Ze slaapt geweldig en ik hoef er tenminste niet ;s nachts uit voor het speentje... Als ze van slag is troost ze zichzelf (ik natuurlijk ook) maar ook in bed nauwelijks gehuil. Als ik haar in bed leg, het eerste wat ze doet is duim in d'r mond en ze wete dat ze moet gaan slapen... heerlijk. Tja ik heb ook lang geduimd, maar toen ik naar de middelbare school ging vond ik het wellentjes, het stopt vanzelf wel hoor. En ik deed het alleen in bed. Ik maak me daar geen zorgen over. En... als ze gaat duimen weten we ook vaak dat ze moe is.. erg handig! Wat betreft de luiers. Ik ga meestal over op een grotere maat luiers als het minimum gewicht voor die luier is bereikt. Dus luiers van 7-16 kilo koop ik als ze 7 kilo is en die van 9-18 kilo als ze 9 kilo weegt. Die kunnen net wat meer weer opvangen.
Ons meisje duimt ook en van mij mag ze. Ik deed t vroeger ook en doe t ook niet meer. 2 van mijn jongens deden t ook en nu ook niet meer en de oudste (19j)...k mag t niet zeggen, haha, maar heeeeeeeeeeeel af en toe alstie erg moe is en niemand t ziet (denkt ie haha) duimt hij ook nog wel eens. Zal wel snel over zijn als hij een vriendinnetje heeft. En wb het afleren, ik ben van mening dat een positief beloningssysteem beter werkt dan alle vieze smeersels. Kreeg t mijn jongens daarmee niet afgeleerd, met belonen wel. Behalve de oudste dus, maar die is erg eigenwijs, net moeders
Ervaring? hahaha, ja ik heb zelf 9 jaar ervaring! Het was heerlijk! Helaas duimden geen van onze drie zoons. Jesse nu ook weer niet. En ik had het nog wel zo schattig gevonden.... Nouja, het is wel beter voor de tanden, daar troost ik me maar mee.
Hier ook een fervente duimzuiger. Op de 20-weken echo had mijn dochter haar duim al in de mond. Eenmaal uit de buik heeft zich dit gestaag doorgezet. Ik heb geprobeerd die te vervangen met een speentje, maar dat was vechten tegen de bierkaai. Mijn kleintje heeft nu constant eigenlijk een spuugdoekje in haar handje om mee te friemelen, en dan daarbij haar duimpje in de mond. Ik krijg het niet afgeleerd. Als ik het spuugdoekje weg pak, dan vind ze wel iets anders om mee te "noengen" (bijv. haar trui, die dan heerlijk nat word van boven tot onder). Ik heb ook geduimt vroeger, ik ben er vanzelf mee gestopt toen ik 8 was. Mijn moeder echter heb ik een paar jaar geleden nog betrapt ermee
dean die duimt ook vind het heeerlijk dat is toch natuurlijk veel beter als zo'n lelijke speen in de mond die hun mooie gezichtje verbergt eronder. Je kan net als mijn moeder deed afsprekendat het iets is voor savonds als je wilt slapen en daarvoor belonen. (maar dat komt wel op zijn tijd) Ik vind het een beetje raar om een kindje te verbieden om te duimen met 3 maanden wees blij de kindjes die duimen kunnen zichzedlf vaak rustig maken en hoef je niet 6 keer per nacht terug om die speen erin te duwen zoals bij vriendinnen van me (DAAR zou ik echt gek van worden!)
Marit zuigt altijd duim... Ik he het zelf ook altijd gedaan, tot dat ik 13 werd.. Heb gene eens een beugel hoeven hebben... Er zijn ergerer dingen in het leven om je zorgen over te maken
Lana duimt ook, ze wil de speen gewoon niet, die spuugt ze heel snel weer uit. Ik vind het ook wel best, wat de anderen al zeggen, het is wel schattig en t afleren komt later wel. En ach, moet ze later een beugel? Vervelend, maar is dan ook niet anders. Lana pakt ook veel haar tutdoekje, of de mouw van haar truitje of het lakentje, of de hydrofiele luier op t aankleedkussen en kwijlt ze helemaal nat, heerlijk gezicht!
hmm anne duimt van begin af aan eigenlijk erger nog.. zelfs in mijn buik sabbelde ze al op haar hand toen ze geboren was had ze zegmaar een zuigblaar op dr polsje. maar ze duimt vooral in bed.. en dat moet dan wel kunnen. paar weken geleden ging ze ineens buiten bed ook fanatiek duimen.. en dat hebben ze op het kdv min of meer afgeleerd door continu dr duim eruit te halen. en wij hebben dat thuis ook gedaan natuurlijk. week later was het over nu duimt ze weer voornamelijk als ze echt moe is. ze valt er mee in slaap.. en in dr slaap haalt ze hem vanzelf uit dr mond. het is een mooie graadmeter om te zien of het bedtijd is
Zoë zuigt ook lekker op haar duim en ze zal er ooit wel mee ophouden, daar maak ik me niet druk om. Sommige kinderen duimen langer dan andere, dat regelt ze zich zelf. Ik heb er geen moeite mee, vind het wel lief en handig ( hoef geen speentjes, knuffels of doekjes terug te geven midden in de nacht!) en heb zelf ook tot mijn 12e ofzo geduimd. Wat je luier betreft. Ik zou toch gewoon de volgende maat eens proberen. Heb ik met Zoë ook gehad. Overdag deden ze het prima, maar 's nachts voldeed de maat niet meer en lekte het door. Een grotere maat had het probleem meteen verholpen. succes twinny
Hmmm ik heb tot mijn 12e (!) geduimt en helaas daardoor een overbeet gekregen. Mijn tanden staan niet scheef ofzo. Nathan duimt ook, ik vind het wel lief maar wil het hem over een tijdje (als hij een jaar of 2 is) afleren.