Ons ukkie heeft voor de 2de keer in zijn korte leventje krentenbaard. Dit keer in zijn hals. Nu smeren we weer met fucidin, maar het zijn zulke rottige plekjes in zijn hals, hij heeft natuurlijk bijna geen nek, dus je moet echt zijn kin omhoog doen om erbij te kunnen. Ik doe er nadat ik de zalf erop smeer maar een gaasje overheen, maar de zalf wordt zo snel weggeveegd door zijn kleren of door dat gaasje. Iemand tips? Weet iemand sowieso hoe snel zo'n zalf intrekt? Dank dank!
Zinkzalf werkt er goed, ik gebruik bij stijn smorgens en smiddags altijd fucidin en de rest van de dag smeer ik er zinkzalf op, werk uitdrogend en ontstekingsremmend (deze tip kreeg ik van de huisarts) Stijn heeft het in de laatste 2 jaar ik geloof wel 20 keer gehad en nu bel ik de dokter niet eens meer voor een zalfje gebruik alleen nog zinkzalf en meestal is het na een week weer weg.
oh? mijn diochtertje had ook een krentenbaard toen ze 2 weken was en heb toe mteen antibiotica gekregen.. ook op aanraden van de kinderarts omdat ze nog zo ontzettend jong was moest het meteen verholpen worden zodat het ook meteen echt uit haar lichaampje was! succes!
Die zinkzalf tip heb ik ook niet gekregen tot nu toe. Ben wel heel benieuwd Veertje, vanaf wanneer je dat gebruikt heb bij Stijn. Hoe oud was hij toen? Wat ik nu begreep is dat het zonder antibiotica zalf niet weg zal gaan, erg jammer want ik vind antibiotica bij zo'n klein kindje eigenlijk tien keer niks. Uiteraard is het belangrijk dat de ontsteking weggaat en als daar antibiotica voor nodig is wil ik het graag gebruiken. Maar mocht een combinatie van fucidin en zinkzal ook werken wil ik dat best proberen. Ik ben daarom benieuwd hoe oud je zoontje was toen je dat voor het eerst op die manier deed. Ik zal ook mijn huisarts nog eens vragen, was vandaag namelijk bij de huisartsenpost en niet bij mijn eigen arts.
Stijn was geloof ik 3 maanden oud toen hij het de eerste keer kreeg, hij had toen zijn hele wangen vol zitten en had er hoge koorts bij en toen kregen we de tip om zinkzalf te gebruiken naast de zalf en antibioticadrankje wat we kregen voor hem. Daarna heeft hij alleen maar zalf gekregen van de dokter en sinds hij 1 is doe ik het alleen met zinkzalf want hij heeft het zo vaak en ik wil niet steeds die troep op zijn gezicht smeren. Maar zonder zalf gaat het zeker wel weg, als je kindje het vaker krijgt dan herken je het meteen als het begint, wij beginnen dan meteen te smeren met zinkzalf en dan blijft de schade tot een rood plekje, heel erg soms word het wat erger. We kwamen er achter dat alleen zinkzalf hielp toen we een week op vakantie waren en ik geen fucidin mee had, we smeerde toen alleen zinkzalf en na een week waren we thuis en hij had het niet meer Volgens mij krijg je het nooit weg, want stijn krijgt het altijd op de momenten dat zijn eczeem wat erger is op zijn gezicht en dan word hij weer besmet. Het duurd volgens mijn huisarts een half jaar voordat de bacterie goed uit je huis vandaan is. Hier komt het gemiddeld 1 keer in de maand voor, nu heeft hij het al 2 maanden niet gehad dus blijf hopen dat het weg blijft.
Heb ff een foto op stijn zijn site gezet www.stijnmol.nl en daar staat zijn ergste keer krentenbaard op, zijn wangen en handen zaten er helemaal onder, gelukkig heeft hij het niet nog een keer zo erg gehad, was echt niet leuk toen. Er was toen niet tegen te smeren.
Hoi Veertje, Dank je wel voor je berichtjes. Inderdaad, zo erg als hij het op die foto heeft - lijkt mij inderdaad ook echt niet meer leuk. Het is natuurlijk sowieso niet leuk, maar daar heeft hij het wel heel erg. Dan valt het bij ons, met (voor nu dan) 4 plekjes in zijn hals erg mee. 3 weken geleden had hij het voor het eerst, toen was het 1 grote jaap op zijn bil. Ik ben benieuwd of hij het blijft krijgen. Steeds weer oppassen dat zijn oudere broer hem niet net daar aanraakt, zodat hij het niet krijgt. Ga, zeker die zinkzalf tip even navragen bij mijn huisarts, of dat nu, met 6 weken oud, dus ook al kan. Dank je wel nogmaals en hopelijk blijft het voor nu weg bij Stijn!
Ik hoop ook dat het weg blijft. Af en toe een klein plekje is wel te overleven. Ik hoop dat je kleintje er snel vanaf is, volgens mij mag je wel zinkzalf gebruiken maar navragen kan natuurlijk nooit kwaad.
Agossie wat sneu zeg! Kan iemand me vertellen hoe het begint? Dus hoe zie je dat het krentenbaard is als het nog in het beginstadium is?
Bij stijn worden het eerste altijd rode vlekjes,beetje lijkend op pukkeltjes. De eerste keer dat hij het had dacht ik dat het de waterpokken waren.
Nou Louise heeft sinds een paar dagen op haar wang en een paar in haar nek kleine rode pukkeltjes.... Waterpokken heeft ze al heeeeeel erg gehad dus dat zal niet meer terugkomen. Nu lees ik jullie verhalen en ben ik een beetje bang dat het krentenbaard is.
Mijn tip is smeer er een paar keer per dag zinkzalf op (die zinkzalf daarna niet meer gebruiken voor wat anders) en kijk of het zich uitbreid of ff langs de dokter gaan die ziet zo of het krentenbaard is.
Ok, dat zal ik eens gaan doen. Zinkzalf kan verder geen kwaad. Ik heb een paar jaar geleden zelf ook krentenbaard gehad maar toen begon met het een kapotte neus van de verkoudheid en een dag later meteen korsten met dat honingkleurige vocht. Ik heb nooit pukkeltjes gehad.
Ik heb het ook heel wat jaren terug gehad maar weet niet meer hoe het toen begon, zie het nu alleen bij Stijn. Nadat bij stijn er een rood rond pukkeltje is is het binnen 2 dagen ook zo vieze plek geworden maar tegenwoordig komt het niet zover meer omdat ik meteen smeer met zinkzalf.
Hmm dan is het misschien toch iets anders bij Louise, zij heeft nl die pukkeltjes al sinds donderdag of vrijdag.
Nou je hebt het er over en waar word stijn vanmorgen mee wakker? Met een lekkere plek op zijn kin grrr. Heb er een foto van gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe het bij stijn begint maar ik denk dat als ik hem op zijn site zet er niks van overblijft. Ik zal eens even kijken