Hey meiden Sinds 12 augustus ben ik gestopt met de yasmin pil. Sinds een paar dagen valt me op dat ik behoorlijk veel haarverlies heb. Ik verhaar wel eens vaker maar ik weet nu niet echt of dit normaal is. Hebben jullie hier ervaring mee? Enzo wat hebben jullie gedaan? Hoe lang heeft het geduurd? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ook ik heb hier veel last van. Al een maand of 3 zelfs. Heb het idee dat ik over een tijd geen haar op mn hoofd heb staan. Elke keer als ik het kam, komen er weer hele plukken mee. Heel vervelend. Ook ik weet nog niet hoe je er vanaf komt. Hopelijk is er hier iemand die weet wat je eraan kan doen. Het schijnt vaker voor te komen na pilstop. Kan je helaas dus ook niet helpen.
Hoi Susan84 Bedankt voor je reactie! Ik heb gelukkig ngg geen hele plukken in mn handen na het kammen maar het is wel veel. Hoop dat er snel stopt...
ik ook! en nou 16 maanden later nog steeds! dus missi word het minder maar bij mij niet in iedergeval
Ow, ik dacht dat ik de enige was. Mijn haaruitval begint ook na het stoppen van de pil, maar meestal pas na een maand of 3? Ik ben in november gestopt, dus je raad het al: mijn haar is extrééém dun en er is weinig van over. Dit komt door mijn PCOS, de hormoonhuishouding is in de war en een teveel aan mannelijke hormonen. Ik trek er geen dikke plukken uit, maar mijn borstel zit altijd vol, het doucheputje zit vol, op mijn kussen liggen haren etc.. het gaat heel geleidelijk. Dit had ik voor de zwangerschap van de eerste ook. Ik heb toen op een gegeven moment een haarstukje moeten dragen, niet doordat ik kaal was, maar doordat het exteem dun was en ik zelfs geen staart meer kon maken. Door dat haarstukje (bij een officiele haarwinkel gekocht) werd het wat voller. Door de zwangerschap is mijn haar weer dikker geworden, en bleef het dik, zoals vanouds. Maar ja, nu ben ik weer terug bij af. Ik gebruik weer vaak mijn haarstukje waardoor mijn haar weer iets voller lijkt. Ik hoop dat ik snel zwanger wordt, want dan weet ik dat het weer over gaat. Ik kan me er soms echt heel ongelukkig door voelen, maar ik weet dat een zwangerschap dit hele probleem kan verhelpen. Dus daar blijf ik dan maar op hopen!!