Ik ben gisteren naar het consultatiebureau geweest met mijn dochter (vandaag 5 weken). Bij de geboorte woog ze 3290 gr, gisteren woog ze 4690 gr (ik had haar wel net gevoed..). Ik geef volledige borstvoeding, op verzoek en variërend 7 - 10, soms 11 voedingen per dag. De CB-arts vond haar te zwaar en ik moest van haar het aantal voedingen terugbrengen naar maximaal 7 per dag. Wat ik overal lees is dat bij borstvoeding geen maximaal aantal voedingen per dag geldt en dat 10 voedingen heel normaal is. De baby bepaalt tenslotte zelf hoeveel ze nodig heeft. Als ze nl onrustig is, of een regeldag oid heeft, drinkt ze gewoon vaker, maar per keer minder. Gisteren had ze 7 voedingen, en drinkt bij elke voeding flink door. Ik heb haar nu een aantal keer voor en na de voeding gewogen en het gemiddelde is ong 110-120 ml per keer bij max 7 voedingen. Als ze lang geslapen heeft, is het iets meer dan wanneer ze kort geslapen heeft. Drinkt ze niet te veel? Is er een maximum wat baby's zouden moeten drinken van de borstvoeding? Ze zit op de WHO-curve wat betreft lengte op het gemiddelde (0-lijn) en wat betreft gewicht net iets er boven. Dus het is wel iets uit balans. groetjes, Emmetje