Hoofdje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AlRe, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Vanaf wanneer kunnen baby's hun hoofd recht houden???
    Mijn zoontje heeft zijn hoofd niet onder controle en ik vroeg me af of
    hij daarmee laat is. (kreeg namelijk van cb een paar weken geleden een paar opdrachten mee voor zijn hoofd, helaas werken ze niet)

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Hoi,

Mijn kindje kon zijn hoofdje na n week of 2 omhoog houden.. toen had hij er ook nog niet echt controle over, maar nou kan hij m gewoon, zonder te wiebelen zeg maar, omhoog en recht houden.

Ik denk dat het bij ieder kindje verschillend is..

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva en Lisa konden dat al heel snel, met een paar weken. Maar waren ook erg groot bij de geboorte en erg sterk. Maar ik krijg juist de opmerking de hele tijd: wat houdt ze haar hoofdje goed omhoog! Dus zo vanzelfsprekend is het niet dat ze dat op deze leeftijd (Lisa is nu 3,5 maand) al heel goed doen. Ik zou me niet te snel zorgen maken erover, zou misschien nog wel even naar het cb gaan om te zeggen dat de tips niet helpen en wat je er verder aan kan doen. Ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is.

4. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    thanx voor de reacties
    Je word door de CB gewoon onzeker gemaakt.

5. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38

Inderdaad ja, en als er wel iets "sneller" gaat dan zeggen ze, goh is eigenlijk wel een beetje te snel...

het is nooit goed ;)

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn zoon was ook volgens mij een maand of 3, toen hij zn hoofdje echt goed stabiel kon houden!
    Wel kon hij vanaf 2 weken zn hoofdje wat optrekken, maar dat is volgens mij heel normaal.

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Dat had ik dus ook....(sorry ff offtopic), kwamen de laatste keer bij de verpleegkundige en op een gegeven moment ging Zoë geluidjes maken. Zo'n halve gil weet je wel. Zei dat mensch oh wat leuk ze begint al geluidjes te maken. Toen zeiden wij (mijn vriend was ook mee) oh dat doet ze al een tijd, en dat is ook zo, ze wuifde dat echt weg. Zo stom! Het is toch juist leuk als een kindje vorderingen maakt?! Sowieso, als een kindje alles op z'n gemakje doet dan is dat toch niet erg? Het ene kindje is sneller met een bepaalde handeling dan kan hij of zij ook weer trager zijn met een andere handeling. Tja, zo gaat dat nou eenmaal. Kinderen doen alles op hun eigen tempo. Je kunt dan wel een richtlijn aanhouden maar er wordt wel vaak er vanaf geweken volgens mij.
    Dus nee, je kindje doet alles op zijn tijd!!

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Geen idee wat 'normaal' is hierbij, maar bij Irem hoef ik nu sinds een week of 2 haar hoofdje bijna niet meer te ondersteunen als ik haar op de arm heb of als ze op schoot zit. Een heel enkele keer kukelt ze voor- of achterover, maar je merkt echt per week dat ze sterker wordt.

Laat je niet onzeker maken door het cb, ieder kindje heeft zijn of haar eigen tempo!

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja stom is dat hè? Lisa maakt trouwens ook van dat soort geluidjes, ze schrikt er dan zelf van ;). Geen idee of het snel is, boeit ook niet, ik vind het wel grappig klinken en praten doen ze straks allemaal :).
    Toen Eva 7 maanden was ging ze zelf in de box staan, toevallig had ik een paar dagen later een afspraak bij het cb. De arts/wijkverpleegkundige (weet niet meer wie het was) bleef het maar vragen, of ze zelf ging staan, ze geloofde er volgens mij geen bal van, zo stom.

Deel Deze Pagina