Friesland-kenners?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Joli86, 20 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij zijn nu op vakantie in Friesland, omgeving sneekermeer. Nu wilde we morgen een dagje naar een stad gaan. Zaten zelf te denken aan bijvoorbeeld Stavoren, Makkum of Harlingen? (Sneek zijn we al geweest.)

Wie kan ons helpen? Wat is het leukste? Hoeft niet perse een echte winkelstad te zijn maar wij houden ook van leuke terrasjes en lekker rondwandelen.

Edit: wij houden niet van museums ;)

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    dan zijn Hindeloopen of Workum ook erg leuk om te bezoeken. Hindeloopen heeft oa het schaatsmuseum (oa over de elfstedentochten).
    Workum heeft het Jopie Huismanmuseum, kunst van oa vodden.

3. spinner

spinner Actief lid

7 mrt 2009
    152
    0
    16
    Bolsward is ook erg leuk. Harlingen ook gezellig.

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Even een kleine toevoeging... Wij houden beide NIET van museums ;)

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hindeloopen is inderdaad erg leuk! Mooie oude huisjes en straatjes, je kunt over de dijk langs het IJsselmeer wandelen, in de haven kijken. Het pannenkoekrestaurant (naast het schaatsmuseum) heeft een leuk terras waar je heerlijke lunchgerechten en koffie met een Hindelooper Wafel kunt eten. Harlingen is ook leuk, maar heeft toch weer een andere sfeer dan Hindeloopen.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Stavoren is mooi om een stukje te wandelen. Maar het is klein dus je bent er zo doorheen. Workum is wat groter, leuke plek wel. Harlingen is ook een mooi stadje, de moeite waard.
    In Workum en Harlingen zijn leuke terrasjes, over Stavoren weet ik dat niet.

Fijne vakantie trouwens :)

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Eventueel kun je nog naar Leeuwarden gaan. Ook een mooi stadje om rond te wandelen.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Stavoren is niet veel te beleven. De haven is wel leuk. Joure is een leuk stadje en makkelijk te doen qua afstand. Harlingen en Workum zijn ook leuk.

9. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Heerenveen is vrij saai vind ik zelf, dus daar zou ik niet heen gaan. Lemmer is ook leuk, vrij toeristisch, vooral in de zomer. Sneek en Bolsward zijn ook leuk.

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bolsward zou ik niet doen, zo verschrikkelijk saai..
    Workum is opzich wel leuk, maar ook klein. Net als Hindelopen en stavoren etc.

Harlingen is misschien wel leuk, maar ook niet zo'n groot centrum. Zelfde met Lemmer.

Makkum heeft wel een leuk strand waar je een terrasje kan pakken.
    En als je wilt winkelen kun je naar Leeuwarden gaan.

Morgen is er volgens mij wel weer een grote markt in Sneek

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Of rijd naar Groningen, hele leuke stad :)

Of is dit vloeken in de kerk? ;)

12. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Workum! Super leuk!

Harlingen vind ik niet zo, heel apart volkje, moet je van houden.
    Bolsward is erg saai.

Makkum ook erg leuk, maar wel klein, weinig winkels. Wel een heerlijk strand:)

13. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #13 78Sandra, 20 mei 2015
    Laatst bewerkt: 20 mei 2015
    Ik ben geboren en getogen in Stavoren, maar voor een dagje weg zou ik het niet aanraden. Veel te klein, je bent in een uurtje wel uitgekeken ;).

Sneek ben je al geweest las ik. Mijn favoriete stad (heb er op school gezeten en nog een tijdje gewoond). Workum is inderdaad een mooi stadje, stuk groter dan Stavoren, maar weinig winkels. Wel een goede bakker met heerlijk suikerbrood! Harlingen nog weer wat groter en ook leuk, voor zowel winkelen als terrasjes. Makkum ook een leuk stadje, met mooie oude pandjes en een grote boulevard aan het strand (wel ver van het centrum vandaan). Hindeloopen, ook klein, maar wel mooi en heel oud stadje met een goed restaurant (De Hinde) voor als je een lekker hapje wilt eten aan het einde van de dag.

Voor echt winkelen idd Leeuwarden een aanrader. Heerenveen zou ik overslaan. Doodsaai. Joure is ook een erg leuk stadje. Leuk winkelgebied en niet ver van Sneek. En Bolsward ook leuk!

Of Franeker.....of Sloten.....kortom heel veel keuze! Veel plezier!!

14. 78Sandra

78Sandra Fanatiek lid

16 feb 2013
    2.167
    364
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    En als je het niet erg vind om een stukje te rijden....Dokkum! Mooi stadje met leuke winkeltjes en terrasjes!

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Harlingen is heel leuk ( als het mooi weer is)

Stavoren is klein en eigenlijk alleen leuk in de zomer.

Waar ik heel vaak lekker ga winkelen is Joure. Leuke winkeltjes...de Ijsfabriek kun je lekker een ijsje halen...Leuk klein museum.
    Ik ben wel fan van Joure dus.

16. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there

Jaaaa, Dokkum is echt een leuk plaatsje.

Weet je al waar je heen gaat TS?

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Workum is leuk, paar kleine winkeltjes en een leuk plein om te zitten. Wonen ook héél leuke mensen 😂
    Maar ik zou een hele dag niet doen. Dan zou ik Hindeloopen, Workum en Bolsward doen.
    Ik vind Bolsward dus erg leuk. Shop er graag, paar onverwachts leuke winkeltjes met mooie spulletjes.
    Je kan ook bij de klif van Mirns zitten, dan naar het bos om te wandelen bij Rijs om vervolgens nog even in Workum te struinen.
    Harlinge is ook erg leuk, komen óók hele leuke mensen vandaan, hehe.

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.829
    3.625
    113
    Hindeloopen is leuk om doorheen te wandelen. Ook Franeker, Sneek, Lemmer en Leeuwarden zijn leuk.

19. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Dankjulliewel voor al jullie antwoorden!! Klaar voor vertrek!

We gaan eerst naar Harlingen en houden Bolsward en Hindeloopen nog in gedachten mochten we nog tijd over hebben! Breng vanavond wel verslag uit ;)

Fijne dag allemaal!

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

Leuk! Het is lekker weer dus als ik jullie was zou ik ook over het 'strand' lopen bij de stenen man, even wat drinken in het strandpaviljoen en de pier uit lopen.
    Oh en zéker een broodje Homminga halen. De gezond en filet american zijn heerlijk. De warme broodjes trouwens ook.

Deel Deze Pagina