Wie is er in Egypte geweest in de december maand en hoe was dat qua temperatuur en zwemmen? Ik heb een mooi hotel gezien in Sharm el Sheikh maar lees dat de temp daar in december ongeveer 22 graden is. In Hurghada 26… scheelt dat zoveel? En wie weet er nog een goed hotel in Egypte?
Wij zijn nog nooit in december naar Egypte geweest dus daar kan ik je niets over zeggen. Maar we zijn wel in de meivakantie en in de herfstvakantie geweest. En eerlijk gezegd vond ik het in mei lekkerder dan in oktober. De zon leek meer kracht te hebben in het voorjaar. 22 graden lijkt mij niet meer zo heel aangenaam. De zee was zowel in mei als oktober best fris, maar ik hou meer van de zeewatertemperatuur zoals in Sal (daar ben jij toch ook geweest?) Wij zijn trouwens naar Hurghada gegaan. Het voordeel van Sharm el Sheik is dat je volgens mij geen visum hoeft te kopen. Voor Hurghada moet dit wel à 27,50 p.p.
Hmm dan zou de meivakantie beter zijn.. of Hurghada maar qua prijs is dat bijna vergelijkbaar met Kaapverdië. Dan trekt dat misschien weer net even meer.. Wij zijn afgelopen jaar naar Sal geweest met kerst. Was echt de perfecte temperatuur! Precies lekker om de hele dag bij het zwembad te hangen
Als de prijs niet veel uitmaakt zou ik kiezen voor Kaapverdië. Vond ik veel lekkerder. Wij zijn in Hurghada naar Sunrise Garden Beach geweest. Vrienden van ons zijn naar een hotel daarnaast geweest, Ali Baba Palace. Deze moet je niet doen. Ze hebben wel een leuk waterpretpark daar, maar het eten en de kwaliteit is minder dan bij Sunrise.