Hoi allemaal, Wij willen dit jaar met ons gezin (twee volwassenen en drie kinderen van 15, 13 en 9) graag met de kerst naar de zon. Het liefst zou ik richting de Caribbean vliegen, maar de prijzen liggen helaas erg hoog. Nu vroeg ik mij af of de Canarische eilanden te doen zijn. Is het warm genoeg, zodat er lekker gezwommen kan worden? Andere tips voor andere landen zijn ook welkom.
Volgens mij is dat in december niet heel aangenaam. In de herfstvakantie kun je daar nog wel prima vertoeven. Wij zijn afgelopen jaar naar Kaapverdië geweest. Dat is qua temperatuur perfect en een lekker windje de hele dag. Precies goed om te gaan zwemmen en lekker de hele dag bij het zwembad te liggen. Verder is er echt niks te doen in de omgeving dus dat moet je willen Ik vind het ideaal dat er maar 2 uur tijd verschil is en de hotels zijn er perfect. (Riu palace) Komend jaar willen we weer alleen liggen de prijzen echt weer een stuk hoger vergeleken met vorig jaar.. je zit zo aan de 8a9 duizend. We bekijken ook nog even andere opties en hotels..
De kans is groot dat je wel lekker in het zonnetje kan zitten, maar dat het te koud is om te zwemmen. Wellicht dat een verwarmd zwembad wel een optie is. Wij gaan in de kerstvakantie naar de zelfde hotelketen als @Luna86 , Riu maar dan op de Dominicaanse republiek. Dan hebben we tenminste zeker weten lekker zwem weer voor de kinderen.
Wij hebben dit een paar keer gedaan en vonden het heerlijk. Meestal hadden we rond de 22 graden. Soms iets warmer, vaak ook wel 1 of 2 dagen met wat bewolking of regen, maar niet koud. De kinderen en ik zwemmen wel in zee, mijn man vind het te koud. Wij huren meestal een huisje met verwarmd privé z zwembad en dat was altijd heerlijk. Uit de wind en in de zon in de tuin was het vaak veel warmer.
Ik noem het dan "t shirt weer" Ik vind het wel fijn, maar het zwembadwater/zeewater is dan wel echt nog koud.
Ja hoor dat kan prima, maar verwacht geen temperaturen boven de 25 graden en zorg dat je een accomodatie met een verwarmd zwembad hebt. Wij gaan altijd in de voorjaarsvakantie naar Tenerife en dan is het meestal zo'n 23 graden. Echt in de schaduw van bv. een gebouw kan het te fris zijn (vinden wij), maar als het in de zon op een gegeven moment toch wat te warm is, is het onder een parasol wel aangenaam. Maar een verwarmd zwembad is dus echt wel een must. De eerste keer dat wij in de winter gingen (begin januari naar Gran Canaria) hadden we dus een hotel zonder verwarmd zwembad. Dat was echt niet te doen. Ben in een week tijd maar 2x het water in geweest: 1e dag 'mijn hemel dat is ijskoud' en later nog 1x 'want ik kwam hier om ook lekker te zwemmen, maar nee, dit doe ik toch maar niet meer...'
Wij zijn in december geweest, temperatuur was rond de 22de graden en soms best een frisse wind. Wij hadden een hotel met verwarmd zwembad en dat was prima.