Straat filmen met webcam: mag dat?

Discussion in 'De lounge' started by hardloper, Mar 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hardloper

hardloper Niet meer actief

Hallo allemaal,

een buurman van een paar huizen verderop heeft zijn auto voor ons huis gezet en houdt zijn auto in de gaten met een webcam. Wij vragen ons af of dit mag.
    De kans is groot dat hij ons huis ook filmt en zelfs als hij inzoomt een stukje in ons huis (de keuken alleen, maar toch).
    Het is voor ons vervelend dat hij "ons" parkeerplekje inpikt, maar ja, daar kunnen we niets tegen doen.

Groetjes, Lidwina en Didier

2. talia

talia Fanatiek lid

Nov 27, 2005
    2,561
    0
    0
    kapster
    belgie
    ik heb geen idee of het mag maar he wat moet dat een big brother gevoel geven.
    waar mensen toch op kunnen komen maar eigenlijk zou het wel een goed idee zijn geweest mits het voor zijn eigen deur zou zijn.

3. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Lidwiena en Didier,

Wij hadden aan het einde van de straat ook een vrouw wonen die bij de zolderramen, 3 webcams had geplaatst. De buren voelden zich niet blij daarmee en hadden haar gevraagd om ze weg te halen, wilde ze niet doen.

Uiteindelijk kwam de politie erbij, ook doordat ze katten aan het vergiftigen was, en toen moest ze de cams per direct verwijderen. Dit gaat om persoonsbeveiliging of zoiets, en men mag niet zomaar gefilmd worden.

Als de politief bijvoorbeeld of in winkels camera''s hebben hangen, word het altijd aangegeven met deze straat word beveiligd of deze winkel is voorzien van camera's.

Bij mijn weten mag het dus niet.

Groetjes,
    Elvira

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Als die mensen hun auto op de cam hebben staan en dan een klein stukje van je keuken dan zie ik het probleem niet ... Het gaat hun puur om de auto anders hadden ze wel een cam gericht op jullie woonkamer ofzo... ik zou niet weten waarom ze het niet mogen doen

5. peetjuh23

peetjuh23 Fanatiek lid

Oct 9, 2006
    2,351
    0
    0
    overijssel
    Hier ben ik het mee eens. Volgens mij mag het ook niet, tenzij jullie toestemming geven.

6. Blue Bird

Blue Bird Niet meer actief

Naar mijn weten mag het niet. Het is een schending van de privacy wet. Toch maar even aan die beste man vragen of hij deze weg wilt doen. Eerst netjes vragen, doet hij niet, schakel de politie in. (als die niet aan het staken zijn ;)

7. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Volgens mij is het ook schending van de privacy wet.

8. Arendskelk

Arendskelk Niet meer actief

Nee, dat mag niet. Een voorbeeldje: We hebben een tijdlang in een grote galerijflat gewoond tussen een heel aantal andere flats. Vanuit de flats werd heel veel afval en troep van de balkons naar beneden gegooid en zodoende kwamen de bewoners op het idee vanuit de flats camera's te plaatsen op de achterkant van de andere flats om in de gaten te houden wie er afval naar beneden gooide en wie niet. Maar dat mocht dus niet omdat de camera's ook in de woonkamers zou filmen en er dus schending van de privacy zou plaatsvinden.

Ik zou er zeker werk van maken als ik jou was!

Flientje

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

filmen in openbare ruimtes, dus buiten mag wel. behalve als je daar inderdaad binnen in huizen oid filmt dan mag het niet.

het is dus een grijs gebied in dit geval.

10. emmm

emmm Lid

Dec 23, 2007
    89
    0
    0
    Volgens mij mag dat niet!

Mischien een instantie vragen ?

Share This Page