Hallo wij vliegen in oktober en ik was benieuwd wat ik mee kan nemen voor de kids voor een vliegreis van 4 uur. Mogen we ook eten&drinken mee? En voor last van de oren oordopjes kan niet want zijn nog te klein voor
Hoe oud zijn ze? Eten mag altijd mee, drinken zijn andere regels voor. Google even op vloeistoffen handbagage. Babyvoeding mag, een lege drinkbeker met een bodempje ranja ook en dan na de handbagagecontrole vullen met water. Tegen zere oren iets te drinken en neusspray geven.
neusspray kan je gewoon van Otrivin voor kinderen doen. Iets drinken of een lolly sabbelen helpt bij het opstijgen ook wel. Qua entertainment: jongste slaapt bij ons meestal tijdens het vliegen, die gaat spontaan in de slaapstand bij het opstijgen. De oudste twee vermaken zich met filmpjes op de tablet of DVD-spelertje. Luisterverhalen is misschien ook wel leuk of een voorleesboek wat je zelf voorleest. Kleurtjes vind ik nooit zo'n succes, die vallen op de grond en ze kunnen er ook het vliegtuig vies mee maken, wat ook niet de bedoeling is.
Zo te zien heeft Sunexpress vanaf deze zomer Entertainment. Ik weet niet of je een tablet of smartphone hebt. Zo te zien gaat het hetzelfde als bij Transavia. Dat hebben mijn zoontjes afgelopen zomervakantie gekeken in vliegtuig. Daarnaast had ik van die leer- en oefenboekjes bij Action gehaald. Die hebben ze ook zitten doen. En met mijn zoontje van 4 heb ik een reisspelletje (ganzebord) gedaan.
Ik vloog met mijn dochter van 1,5 en had zo een miniflesje kc siroop mee en water gehaald na de security. Omdat ze nog zo klein is heb ik activiteiten van 10 a 15 minuten bedacht voor in de handbagage. Filmpjes, 2 potloden en een klein bloknote, stickers plakken op mama's telefoonhoesje,boekje met magneetjes, bergen rozijntjes en ontbijtkoek, en wat klein speelgoed. Uiteindelijk heeft ze haar stapelbakjes op de vingers van mijn buurvrouw gezet en daar is ze 2 uur zoet mee geweest. (Lieve dame!) Als ze wat ouder is trek ik denk ik de nintendo onder het stof vandaan! Ik had een vertraging from hell(13 uur) maar de vlucht ging prima!
wij nemen de tablet mee boekjes otrivin neusspray ik koop voor de oudste (2,5) een klein cadeautje mag ie in het vliegtuig openmaken
Filmpjes van youtube op ipad offline kijken kan met video d/l lite. Verder nog wat kleine speelgoedjes bij de action halen, dan hebben ze iets nieuws en vaak is dat al super! En idd koekjes/boterhammen en wat fruit kun je vaak makkelijk meenemen. Voor drinken gelden andere regels, misschien kun je als ze veel aanmaak siroop drinken zo'n klein flesje GO van karvan cevitam kopen: Karvan Cévitam - Home Die verpakking is klein genoeg om mee aan boord te nemen, hoef je alleen nog wat water te kopen. Goede reis!
Drinken mag gewoon mee voor je kindjes...je moet alleen zelf een slokje nemen hebben wij gehad. Ik haalde boekjes om te lezen, sticker boekjes, poppetje....bij action en dat kreeg ze in het vliegtuig....heel leuk als je iets nieuws geeft zijn ze wel ff zoet mee. Ook kreeg ze een tasje met potlootjes en kleurboekje bij binnenkomst in het vliegtuig (arke).
Het is maar een kort vluchtje en je kinderen zijn al 3 & 5, dus komt helemaal goed! Gewoon de iPad mee, wat boekjes/kleurtjes en een paar nieuwe kleine cadeautjes en de tijd vliegt om. Neusspray hebben wij nooit gebruikt, ze kregen/krijgen bij het landen een lolly om op te zuigen en eventueel een kinderparacetamol, hielp beter dan Otrivin.
wij hadden zo'n klein magisch tekenbord mee van rond de 1 euro, was een grote hit, vooral als papa en mama dingen tekenden en zij mocht raden wat het was..
Bij Etos verkopen ze ook junior oordopjes vanaf 1 jaar geloof ik. Die had ik voor onze zoon van 5 toen we dit jaar naar Canada gingen. Werkten prima.