Gisteren ben ik naar de kaakchirurg geweest om een verstandskies die helemaal horizontaal liep eruit te halen. Het was nogal een werkje want hij wou er niet uit, uiteindelijk na veel duwen, breken en boren is ie er in stukjes uit gekomen.. De pijn aan de wond valt gelukkig mee, maar de zwelling is ondanks koelen enorm geworden. Ook is een gedeelte van m'n kin, lip en kaak weer verdoofd. Hebben meer mensen hier dat gehad, dat het weer verdoofd raakte? Zou dat nou door de zwelling komen of toch doordat er een zenuw is geraakt? Ik ben een beetje bang voor het laatste, want ik heb gelezen dat het wel maanden kan duren voor het gevoel er weer in komt.
Nee ik zou het niet weten. Bij mij was het trekken ook ellendig, maar ik hield er een fikse ontsteking aan over. Ik kan me niet herinneren dat het verdoofd aanvoelde. Het was wel dik.
Brrrr ontsteking lijkt me ook geen pretje! Nou ik heb gelezen dat in zeldzame gevallen er een zenuw geraakt of beschadigd kan worden waardoor dat dove gevoel wel maanden aan kan houden. Ben natuurlijk als de dood dat ik tot die minder dan 0,5% behoor die daarmee te maken krijgt. Dus ik hoop op verhalen van mensen die het ook hadden maar er na een paar dagen af waren
Ja ik ben een week ziek geweest van de ontsteking. Was ook heel smerig, brrr (ik moest meerdere keren per dag de pus er uit drukken). Hopelijk is het geen zenuw die is geraakt!
ik vrees het ergste... ik heb ze allevier eruit laten halen. eentje was goed doorgekomen, eentje scheef en twee zaten scheef onder mijn tandvlees. die wilden ook echt niet en dat was een heel geduw, getrek, geboor en weet ik veel wat. Uiteindelijk zijn ze gekliefd en eruit gehakt echt. (ik had nergens last van, klinkt erger dan het is) maar ondanks dat het dus heftig was heb ik daarna geen verdoofd gevoel meer gehad, het lijkt mij niet normaal iig.
Ja dat komt voor inderdaad met zo'n zenuw. Ik ben zelf tandartsassistente en bij ons is het in de 7 jaar dat ik daar werk 1x gebeurd dat iemand nog na een half jaar een verdoofd gevoel had. Komt niet vaak voor gelukkig maar, maar je zult maar net die ene zijn. Het gaat wel vanzelf over. Zwelling komt eigenlijk altijd wel voor na het verwijderen van een verstandskies. Als je pijn krijgt, morgen of overmorgen moet je even je tandarts bellen, dan is het een vertraagde wondgenezing (ontsteking van de tandkas).
Ja bij mij is die kies er idd ook op die manier uitgehaald, was een erg hardnekkige kies Ik dacht vantevoren dat ik zoiets doodeng zou vinden maar dat was helemaal niet zo! En de pijn aan m'n kies is best uit te houden, ook dat valt mee. @Siren, ja ik ben idd ook bang dat ik 1 van diegenen ben waarbij de zenuw geraakt is. De kaakchirurg vertelde dit vantevoren al, hij zei dat het nauwelijks voorkomt maar ze het verplicht zijn te melden. Toen dacht ik al, ach het zal wel meevallen. Maar helaas, nu nog hopen dat het bij mij maar max een paar weken duurt, want heb geen zin om met een scheve dove lip en kin met m'n nieuwe baan te beginnen over 3 week (of erger nog, dat het nooit meer weggaat )
Ik zou de poli vd kaakchirurg ff bellen.Ik heb vorige maand ook een boel kiezen moeten laten trekken maar herken niet wat jij schrijft.Hoop dat je er gauw vanaf bent.
hey heb gister ook mijn verstandskies laten verwijderen. Ik heb echt een ontzettende pijn dat zelfs helemaal door trekt naar mijn oor en hals. Ik hoop dat het nare gevoel voor ons beide snel over is. sterkte!
Hoe lastiger de kies te verwijderen is, door een rare ligging etc, hoe langer en heftiger de napijn. Helaas..... je zult dus nog even geduld moeten hebben, het is in dat geval normaal dat je er ongeveer een week last van hebt. Dat verdoofde gevoel is erg vervelend, maar 9 van de 10 x komt het gewoon terug. Mocht je een tintelend gevoel in je wang of op je kin krijgen, dan komt het gevoel weer terug. Poets je tanden goed, ook op de plek waar de kies verwijderd is. Hier voorkom je een hoop ellende mee, en spoel met het spoelmiddel wat je gekregen hebt. Sterkte, maar het komt echt goed!
bij mij zijn een jaar geleden mijn 2 onderkiezen getrokken en bij de ene is er bij mij dus wel een zenuw geraakt en daardoor heb ik ruim een maand met een half verdoofd stuk onderlip gelopen. Heel irritant was dat, was blij toen het over was.