Duitse bevalt van reuzenbaby

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Eylem, 26 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yan

Yan Bekend lid

10 dec 2012
    886
    0
    16
    Ik hoorde van iemand dat een familielid was bevallen van een baby van 6 kilo, gewoon hier in Nederland. Wel met een keizersnede in dit geval. Hier ook zw diabetes gemist...

Arme vrouw, 6.1 kilo via de natuurlijke weg! Ik vond 4730 van mijn zoon al een hoog gewicht!!

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Heb het stuk net in de Duitse media gelezen. De zwangerschapsdiabetes is inderdaad niet ontdekt omdat de moeder niet onder toezicht stond van een gynaecoloog. Hier in Duitsland word je standaard begeleid door een gyn en vanaf week 24 kun je er een verloskundige inschakelen. Deze mevrouw heeft waarschijnlijk dan helemaal weinig begeleiding gehad want een gyn in Duitsland doet altijd een diabetestest. Dat zit standaard bij ons in het pakket.
    In Leipzig zit nogal een groot "alternatief" circuit.

3. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
  4. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
  5. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn moeder was ook twaalf pond bij de geboorte. En mijn oma vond dat niet de moeilijkste bevalling...

6. ErinM

ErinM Lid

21 dec 2012
    15
    0
    0
    op zoek naar een leuke baan en ondertussen geniete
    Pfff... Moet er niet aan denken!!! Bij mij is met 25 weken ook zwangerschapsdiabetes ontdekt.. Kan het door te letten op mijn eten goed onder controle houden... Is wel lastig maar beter dan van een kind van 6 kilo bevallen.. Gelukkig is alles goed gegaan..

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Was ze onder toezicht van een vk of ha dan? Die had het ook op kunnen sporen toch?

Vind het wel heel wat. Goed dat alles goed is gegaan.

8. Islah

Islah Niet meer actief

Idd, lijkt me dat een vk dat ook kan opmerken. Bij vk's hier word je tijdens de zwangerschap meerdere malen op glucose getest dacht ik? En sowieso vermoeden ze dit ook vaak wanneer de buik abnormaal groot is. Mijn gyn zei ook dat altijd honger hebben een teken kan zijn van zwangerschapsdiabetes trouwens. Dat zijn toch simpele dingetjes die een vk kan vragen aan je, hoeveel je eet bijvoorbeeld.

9. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Oh my god... Mijn zoontje is nu (bijna 6 maanden) nog lichter (5775gr) dan die baby bij de geboorte... Jammer voor die moeder, ze zijn al zo snel groot, de tijd van het leuke schattige kleine baby'tje moet zij nu missen!

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Jeumig..

11. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Nee, een vk in Duitsland doet deze tests niet.

12. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Mijn zwager is ook in duitsland geboren, ook natuurlijk en met een gewicht van 6 kilo nog wat, toevallig :D

oja en ik kan het eigelijk nog steeds niet geloven maar mijn oom is met 9 kilo geboren :$ is al 72 jaar geleden dat wel. had je in die tijd eigelijk al het Guinnessbook of records???

13. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ligt inderdaad aan meerdere factoren, of je al eerder kindjes hebt gebaard, of het hoofdje ook groot is of normaal (schouders e.d.) het klinkt niet zo aardig maar vet flubbert wel mee hoor daar hoef je weinig moeite voor te doen, als dat hoofdje meestal eruit heb je het ergste vaak gehad (ja soms schouders die blijven hangen maar hoofdje is meestal groter)

Mijn man was ook 11 pond.

Toch wil ik het haar niet nadoen hoor maar dat is meer vanwege het grote hoofd van onze zoon, dat was pijnlijk haha

14. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Er wordt inderdaad vaak gedacht dat gewicht heel veel uitmaakt, ik kreeg vaak het tegenovergestelde te horen over de bevalling van mijn 2900 gram zware dochter. Mensen waren soms verbaasd als ik zei dat er daarna toch aardig wat hechtingen nodig waren! En dan had ze nog een klein hoofd...

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Jammer dat er geen fotootje van dat meisje bijstaat, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n grote baby er uitziet. Mijn dochter had dit gewicht toen ze bijna 6 mnd was (en nog niet eens die lengte). Moet er niet aan denken dat ik haar er toen uit had moeten poepen. Pfffewww. Respect voor de mama!

16. JustMo

JustMo Niet meer actief

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hallelujah... Ze lijkt totaal niet op een pasgeboren babytje. Het is al bijna een dreumes qua formaat. Ik snap ook echt niet dat dit heeft gepast :(.
    Wel zielig voor het meisje overigens. Ik hoop maar dat haar gewicht nu geen effect heeft op haar gewicht in de rest van haar leven!

18. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Auw! *dát is groooooot!* :O

Liefs,

19. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Voor moeder au....!
    Maar als ik naar dat kindje kijk, krijg ik toch weleen brok in mijn keel......

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Het arme kind :( vind het eigenlijk best wel sneu... ze lijkt totaal niet meer op een baby.

Ivan had deze lengte en gewicht toen hij 2 maand was :O

Deel Deze Pagina