Welke fles voor wat langzamer/rustiger drinken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Soof22, 10 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    mijn zoontje van 3weken drinkt zijn flessen snel leeg (10-15min max) en is er na niet tevreden. Blijft zuigbehoefte houden. Ma ook vaak de hik...
    Gebruik de difrax. Kleinste speen..

    Zit zelf te denken aan dr brown maar is er een fles waarbij drinken echt meer moeite kost?
     
  2. Beebylove

    Beebylove Fanatiek lid

    11 mrt 2013
    1.850
    644
    113
    Vrouw
    Sowieso krijgen ze met die minder lucht binnen. En denk dat t per kindje verschilt wat werkt.
    En anders tussen door steeds even flesje uit t mondje nemen zodat je rust in bouwt
     
  3. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    Ja doen tussendoor al een pauze en laten boeren. Verschilt natuurlijk ook per kind
     
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Deze foto jat ik even met hopelijk toestemming van @Averlhach
    Zij maakte dit handige overzichtje.
    Een fles/speen kan heel bepalend zijn in hoe je kindje drinkt.
    Te snel drinken brengt een aantal dingen met zich mee (onrust, niet tevreden, steeds grotere flessen moeten geven, “hij heeft nu eenmaal honger”).
    Zou het lijstje zeker even bekijken en een andere fles kopen en gewoon beginnen met de Dr Brown prematuur. Zal zeker even wennen zijn maar het geeft vast resultaat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Domburg, Soof22, Vero0504 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Dr brown vinden wij echt de fijnste fles, met de verschillende spenen is t even zoeken in t begin. Hebben ook een difrax s-fles gehad maar ik vond dat echt een klereding, zal net zijn wat je gewend bent.

    Als je de smalle dr browns fles hebt en wat verder bent kan je nog een evt uitstapje doen naar de 1-2-3 kersspeen van kruidvat of de gewone kersspeen. Die zit tussen flow 2 en 3 in.

    Eerste weken draaide we met 0, dat ging goed. Avent fles met anti vaccuum waar ik destijds met de hand in gekolfd had, trok ze met 1 slok vaccuum. Na verloop van tijd viel ze in slaap met nog een fles niet leeg, te moe om m leeg te trekken en ook niet wakker te krijgen. Toen overgestapt naar nr 1, moest ze even aan wennen.

    Bij ons vertekende t beeld een beetje door de toevoeging van johannesbroodpitmeel dus kwamen erg snel bij flow 2 uit. Anders hadden we nog gemakkelijk met flow 1 door gekund omstreeks 6 weken. Flow 3 volgde pas ergens rond 8-9 maanden. Papflessen deden we niet (moest ze niet) dus die y-spenen hebben we 1x geprobeerd en daarna nooit meer.

    Het hikken hadden we hier soms direct na de fles, maar t gebeurde ook heel veel +-1.5 uur na dr flesje. Toen we wat beter oplette zagen we ook dat ze veel aan t slikken was terwijl dr fles allang en breed weg moest wezen, daarmee herkende we uiteindelijk dr verborgen reflux met 2-3 weken oud en konden verdere ellende met strakke leefregels en het zoeken naar een goede flesverdeling om t maagzuur een beetje tijdig te blijven blussen voorkomen. Dus misschien is t niks, maar wilde je t wel meegeven.
     
    Soof22 vindt dit leuk.
  6. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Inderdaad een prematurenspeen. Wij hadden in begin Avent flessen, en daar hebben ze maat 0 voor prematuren. Daarna overgeschakeld naar de Browns met maat 1 en dikke melk. Hier deed ze dan 25-30 min over een fles (en dat had ze ook nodig). Ze heeft trouwens altijd een kleinere speenmaat gehad dan er op de verpakking stond (en dat nog eens icm dikke melk). Ze is nu 1 jaar en drinkt nog steeds uit die flessen (met het buisje er nog in). Wel opletten dat je het buisje goed in de fles steekt, anders gaat hij lekken.
     
    Soof22 vindt dit leuk.
  7. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Dr brown met prematuren speen. Had hier hetzelfde probleem, en dit was voor mij de oplossing. Hij is nu 11 maanden en heb nu pas sinds een maandje een difrax fles maat M voor zijn melk. Hiervoor dronk hij nog steeds uit de Dr brown met speen nummer 1 :roflmao: Het is gewoon een gulzige drinker
     
    Soof22 vindt dit leuk.
  8. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dr. Brown maat 1 kan ook wel denk ik. Onze jongste deed met deze fles altijd 3 kwartier over het leegdrinken.. toen zijn wij juist overgestapt naar een Difrax-speen omdat het zo lang duurde.
     
    Soof22 vindt dit leuk.
  9. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    ik had er ook zo 1tje. difrax was binnen 10min leeg en kleine onverzadigd.
    dr brown fles prematuur speen en mevr. deed er 20 min over en verzadigd.
     
  10. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    Ja ik denk dat ik evt ook na prematuur speen moet want die speen die erop zit gaat al wel langzamer ma blijft nog echt zuigbehoefte houden direct na de fles
     
  11. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    hoe gaat het nu?
     
  12. Soof22

    Soof22 Bekend lid

    14 aug 2016
    507
    211
    43
    We zijn naar dr brown gegaan en met speen 1 doet hij er 20min over.
    Inmiddels wel achter gekomen dat hij verborgen reflux heeft en met jbpm lijkt dit te helpen. Met de jbpm zit wel speen 2 erop maar doet ie gelukkig ook nog 20min op en tevreden na de fles.
     
  13. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Och wat sneu verborgen reflux. Gelukkig nu wat voor gevonden. Fijn om te horen
     
    Soof22 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina