Al zo snel 100% zeker over de namen?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Janneke21, 3 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hoi hoi..
    We weten nu 100% zeker voor ons gevoel wat de naam zal worden.

Jayro Joél Bastiaan *achternaam*

"Jayro"

of

Nelinha Maria Bastiana *achternaam*

"Nelinha"

Dat hangt er dus vanaf of het een jongen of meisje wordt :)
    Zowel mijn vriend als ik zijn er nu helemaal over uit dat dit perfect is voor ons gevoel. We hebben echt bijna iedereen die ons dierbaar is er in vernoemd.

Vandaag voorzichtig de namen aan mijn ouders verteld, die zijn nogal kritisch en houden alleen van oerhollandse namen.. En tot mijn grote verbazing......... Ze waren meteen enthousiast! Mijn vader vond Jayro en Nelinha meteen leuk als roepnamen en het feit dat we zijn overleden moeder (Bastiaantje) vernoemen vond hij ook wel erg leuk volgens mij. Ook begrijpen ze gelukkig dat we de namen toch ook wat braziliaanser willen hebben.
    Mijn moeder blijft kritisch maar ze was wel opgelucht omdat ik al zei dat het waarschijnlijk namen zijn die zij niets vindt.

Mijn vraag... want ik gooi mn verhaaltje niet voor niets neer.. Zijn er meer mensen geweest die al vrij snel de namen compleet hadden en zijn die namen later toch nog veranderd of niet?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja de jongensnaam hadden we snel. Een meiden naam pas later.

Niet meer veranderd.

Maar de jongensnaam zou ik nu niet meer kiezen, :oops:

Leuke namen trouwens, :D

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja, wij wisten het ook eigenlijk meteen zeker. En na de 20 weken echo, toen bleek dat hij een jongen was, hadden we het ook echt vaak over 'Sverre'. :D En de naam blijkt nu ook heel toepasselijk!

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij wisten het met 20 weken. Maar ik vond het wel eng ;) ik was erg bang dat ik de naam met 36 weken ofzo niet leuk meer zou vinden ;) ik ben nogal een twijfelaar ;)

5. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Haha ja ik normaal dus ook... en dan ben ik bang dat ik ga twijfelen terwijl geen één naam perfect is en altijd wel overal iets op aan te merken is.. en het is smaak.. ik weet ook wel dat niet iedereen 'onze' namen echt mooi zal vinden, maar dat is normaal.. toch?

*zucht*, toch ben ik blij dat dit klaar is.. :)

6. bootsy

bootsy Bekend lid

21 sep 2008
    883
    0
    0
    Ik ben nog geen eens zwanger en wij weten de namen al zeker...
    Dus we hebben 1 jongens-, en 1 meidennaam...

7. Rian

Rian Actief lid

7 nov 2007
    443
    0
    0
    Nelinha is toch behoorlijk oerhollands als ik het zeg.
    Denk even dat ze het misschien afkorten naar "Nel"

8. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Nelinha is een portugese/braziliaanse naam, de H is op z'n portugees in combinatie met NHA, zoals heel veel vrouwennamen daar.

Je spreekt het uit als 'Nee-lie-nja"

Nel zal niet echt gebeuren want je zegt geen Nel-inja.
    Neelien of Neel hooguit, klinkt inderdaad hollands, maar dat is ook helemaal niet erg. Het wordt niet voor niks een halfbloedje ;)
    Mijn moeder zei juist dat ze het leuk vond om de naam eerdaags af te korten naar Linha (Lienja).

Neline of Nelina was inderdaad hollands geweest.

9. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Leuke namen :D

wij hadden voor een jongen al bij 8 weken meteen het gevoel dat is het (is het ook idd geworden) en meisjesnaam wist ik tot de bevalling aan toe nog steeds niet was zo aan twijfelen :rolleyes:

10. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Wij waren vorige week al met de jongens naam klaar!en eergisteren met de meiden naam....daar twijfelde ik heel erg!Dus voor ong. 13 weken waren we klaar!

11. 4days

4days Niet meer actief

Wij hebben de jongensnaam gekozen zodra we wisten dat het een jongen was (16 weken). We waren er heel snel over uit, en het is m ook geworden. Een meisjesnaam hadden we helemaal niet...

12. Nadine29

Nadine29 Bekend lid

29 apr 2008
    762
    0
    0
    Adm. MW/ Friture Hulp
    Bocholtz
    Ik had ook vrij snel de namen bij de jongensnamen had ik er maar 1 Sydney en we hadden 3 meisjesnamen Eileen, Faith en Destiny maar ik was er zo van overtuigd dat het een jongen werd (ik wist het dus niet tot op het moment van bevallen) dat ik helmaal geen keuze uit de 3 meisjesnamen heb gemaakt.

Ik heb ook me hele zwangerschap altijd over "hem" gepraat nooit de baby of het voor mij was zeker dat het een jongen werd stom toch dat voorgevoel soms :D

13. wannie

wannie Niet meer actief

Ik wist vanaf het moment dat ik een positieve test in me handen had al dat de naam moest en zou beginnen met Des

Mijn beste vriendin Desiree was dat jaar overleden tijdens een zwangerschap van 36 weken en ik vond dat wel een hele mooie gedachte :)

Binnen korte tijd had ik dus de namen al klaar :)

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Meisjesnaam hadden we al tijden. Maar het wordt dus een jochie bleek vorige week :D. Inmiddels zijn we al redelijk uit de naam, we hebben een top 2 (waarvan er eentje, vooral bij mij, toch wel favoriet is :))

15. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Xavièr is een naam die ik eigenlijk altijd al mooi heb gevonden! Gelukkig was mijn vriend het ermee eens en dus stond die naam vast.
    De 2e en 3e naam hebben we besloten toen ik 32 weken zwanger was.
    Alexander omdat mijn vriend Alex heet en xander een mooie naam is.
    En Rochér (uitspraak: Roshjee) zo heet broertje van Alex als 2e naam.

Voor een meisje hadden we Liz Alicia Vera bedacht, vind Liz nog steeds een leuke naam. Alleen vind ik het niet bij Xavièr passen dus die naam zullen we niet snel gebruiken bij een volgend kindje. Alicia, omdat mijn moeder Alice heet bij haar 2e naam. En Vera omdat dat omgedraait Arev is en zo heet het zusje van Alex.

Lekker lang verhaal ;)
    Maar je hebt mooie namen uitgekozen!

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    de jongensnaam had ik binnen 5 minuten toen ik nog geeneens zwanger was kan soms snel gaan haha

17. Ramoontje79

Ramoontje79 Bekend lid

3 aug 2008
    719
    0
    0
    Vlak bij den Bosch
    Nou vind dit wel heel mooi!en zeker een speciale naam wat dan altijd speciaal blijft!Krijg gewoon de kriebels van het lezen van je verhaal!
    Liefs

Deel Deze Pagina