Een vraagje aan de paardrijdende mama's!

Discussie in 'De lounge' gestart door void, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik ben 2 weken geleden na 4 jaar weer eens het zadel opgeklommen en het is zeker nog steeds een onderliggende hobbie/passie om te rijden..

Maar ik merkte gelijk en nu al helemaal mijn bekkenbodem een flinke klap heeft gekregen naar het hebben van mijn lieve zoontje dat al mijn gewicht recht naar m'n voeten zakte wanneer we een stukje gingen draven.. Met alle kracht die ik in me heb probeer ik vanaf mijn knieen omhoog te werken inplaats al dat gewicht in mijn voeten te laten zitten..

Ik kon 3 dagen niet lopen!!! ;);)

Nu wil ik als ik straks mijn rijbewijs heb weer wekelijks beginnen maar man oh man hoe lang duurt het om niet 3 dagen krom te liggen van de spierpijn en niet te kunnen lopen?!!

2. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ik was vorig jaar ook begonnen met rijden na 8 jaar niet gereden te hebben..

Ik heb 1 week serieus het gevoel gehad dat ik nog op het paard zat...echt ontzettend spierpijn aan mijn liezen..ik verwachtte dit ook na de tweede x , maar had sindsdien er geen last mer van gehad...!

Enoge verschil met vroeger is dat ik niet echt goed aangespannen meer kon zitten, zat altijd heel stil en rechtop, en bij een paardje die hoog opgeeft , moet ik wel echt heeeeeeeel erg mijn best doen

3. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ueh... De eerste keer dat ik na ruim 7 jaar weer fanatiek ging rijden heb ik zeker twee weken gelopen als een pinguïn, haha.

Gelukkig was dat de les er op al een stuk minder, en die les daarna nog minder en toen was het in eens weg.

4. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Oh yess, dat klinkt enorm hoopvol! Geen wonder dat ik trouwens nog steeds last van mijn onderrug en benen heb, man man ik liep zeker ook als een penguin!

5. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Ik ben trouwens echt van de pony's, toen ik stopte ben ik daarna heel veel afgevallen en zit nu gemiddeld een goede 10kg minder als in de tijd dat ik reed (en toen reed ik op gek hoge paarden, ik ben/was 1.57 nu 1.63 :') ) nu ben ik een beetje een scharminkeltje vergeleken met toen en ben ik echt bang om snel iets te breken! Waren toch paarden die ook enigzins hoog opgooien?

6. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ja zijn idd vaak paarden, heb het geluk dat ik ook vaak op een pony mag:)

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Die heb je er bij ja, maar ik zou me niet zo druk maken.

A. De meeste manege's kijken naar je lengte/gewicht bij het uitkiezen van een paard.

B. Het zal hoogstens even niet zo comfortabel zijn, maar iets breken zal je niet doen.:p

8. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Oh nice, ik ben best wel een kaboutertje de laatste keer dat ik ging rijden mocht ik zelfs op een A'tje of B'tje dat vond ik dan ook weer een beetje te klein en had een bomb proof oud fjordje mee genomen.

Ooit wil later een exmoor pony kopen zo tussen de 1.28-1.35 max ish maar dat is later haha!

9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Haha wel fijn! Ik ben 1.66 en ik rijd zelf liever op paarden. Hoe groter hoe beter.
    Ben gek op van die lekkere imposante KWPN'ers. Oké... Friesen vind ik stiekem ook heel leuk, haha.

Ijslanders zijn ook leuk, haha. En klein! :D.

Deel Deze Pagina