Marktprijzen groente en fruit gedaald?

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 12 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Wellicht zijn er wat marktkooplieden, alhoewel ik twijfel of die niet al aan het werk zijn, of mensen die bijv gister naar de marjt zijn geweest aanwezig?! Ik koop normaal mijn fruit gewoon bij de Appie, vind de markt meestal vrij duur. Maargoed nu zou ik wel naar de markt willen om fruit/groenten te gaan halen ivm boycot Rusland. Maar merken we daar ook wat van qua prijs?! Een marktkoopman kan me trouwens neem ik aan gewoon vertellen wat er uit Nederland komt, toch? Wil wel nu Nederlandse producten....

2. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.391
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik werk soms op de markt. Ik kan alleen vertellen over onze kraam, ik loop namelijk nooit over de rest van de markt. 90% van wat wij verkopen zijn biologische Nederlandse seizoensproducten. Die zijn over het algemeen stuk goedkoper dan in de supermarkt. Maar als jij graag kiwi's en sinaasappelen eet zijn die nooit uit Nederland!

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik hoorde gisteren op de radio dat de prijzen op de veilingen gedaald zijn maar dat dat nog moet gaan doorwerken bij de groothandels, waar de meeste marktlieden inkopen. Het kan dus nog even duren voor het echt goedkoper wordt.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Blijf ik toch raar vinden! Wanneer verkopen ze die fruit/groenten dan? Ik bedoel blijft dat dan een week liggen? Ook niet echt vers dan 😋

5. KimK

KimK Niet meer actief

Ja jammer zo'n kraam hebben wij dus niet!

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je moest eens weten hoe lang fruit al onderweg is voor 't bij jou op de fruitschaal ligt....:D Dat is soms echt heeeeel lang. Door bepaalde technieken kunnen ze er voor zorgen dat fruit niet verder rijpt en dus tijdenlang hetzelfde blijft.

7. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht

Als jij fruit in de supermarkt koopt en dan met name appels zijn ze soms al wel een jaar oud ;) Liggen gewoon in de vriezer. Als je echt vers fruit wil moet je opzoek naar een landgoedwinkeltje. Halen wij ook regelmatig appels / peren / aardbeien en kersen. Als je de benzine meerekent scheelt het niets met in de winkel maar vers is het zeker.

8. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Nee hoor, ook landgoedwinkeltjes hebben een koelcel met een laag CO2 gehalte waardoor appels het hele jaar door verkrijgbaar zijn.

Maar ik had gelezen dat supermarkten vooral kijken naar de prijzen van concurrenten ipv naar veilingprijzen.

Deel Deze Pagina