Kindernet keert terug op tv met Maja de Bij

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Wilma, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Kindernet keert terug op tv met Maja de Bij






    AMSTERDAM - Kindernet keert op maandag 4 april terug op de Nederlandse televisie. De kinderzender wisselt klassieke series als Maja de Bij, Nils Holgersson en Wickie de Viking af met hedendaagse kinderprogramma's als Samson & Gert. Dit maakte MTV Networks dinsdag bekend.


    © ANP

    Kindernet was in Nederland te zien tussen 1988 en 2003. Kindernet richt zich op kinderen tussen drie en acht jaar en put voor de toekomstige programmering uit het aanbod van Nickelodeon en het Vlaamse productiehuis Studio 100.
    De kinderzender gaat een tv-kanaal delen met Comedy Central. Kindernet zendt vanaf 4 april uit van zes uur 's ochtends tot drie uur 's middags. Nu zendt TMF daar nog muziekprogramma's uit. De muziekzender gaat verder als digitale zender.

    -----------------------

    Eindelijk eens niet alleen de vecht/schreeuw/gil/krijs onzin maar ook de leuke series van vroegah!
    Stuurde mn moeder me net nu Wendy even een oude videoband van de jongens van vroeger zit te kijken met Maja :D
     
  2. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    GEWELDIG!!!
    Eindelijk, ik hoopte hier al heel lang op.
     
  3. kirst78

    kirst78 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Joehoe, jeugdsentiment!! Idd een keertje geen geschreeuw of gevecht. Zou vrouwtje theelepel ook uitgezonden worden. Dat vond ik vroeger helemaal geweldig!!!!
     
  4. I S

    I S Fanatiek lid

    13 dec 2009
    2.224
    0
    0
    Nederland
    Wij hebben zelf (helaas) geen kinderen, maar ik denk wel eens 'Zijn er geen normale tekenfilms voor kinderen.' En nu komen de 'normale' tekenfilms weer terug. Maja de Bij vond ik erg leuk en Wicky de Viking ..... leuk hoor!



    Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
     
  5. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    wow leuk, dit keek ik ook altijd!
     
  6. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Hier ook een vrouwtje theelepel fan!
    En nog eentje....weet eigenlijk niet meer hoe die heette... Was een meisje bij die Wendy heet en een aantal beestjes... Iemand die hier op ZP zat die Wendy heet van nickname had een foto er van als profiel foto....3x raden hoe ik aan mn dochter dr naam ben gekomen ;)
    Anyway....ik denk dat ik de regel die ik gister ingesteld had dat Wendy alleen nog maar tv mocht kijken als er gekookt werd savonds even ga herzien nu...( was meer om papa te beperken telkens weer wat aan te zetten want Wendy blijft er nu steeds om vragen en Nee zeggen is nog n beetje moeilijk voor deze nieuwe papa ;))
     
  7. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    hmm.. ik weet niet of ik daar zo blij mee ben. leuk dat er tekenfilms van vroeger terug komen, maar degene die worden genoemd zijn net degene waar ik geen zak aan vond. daarnaast, nickelodeon en studio 100 (zappelin) zijn er al, dus waarom daar mee afwisselen?
    Ik had gehoopt op een leuke muziekzender waar daadwerkelijk ook muziek werd uitgezonden. Jammer..

    maar als het dan toch zo moet, graag: mapletown, ovide, dr snuggle, star street, boes, dommel :D
     
  8. emje

    emje Niet meer actief

    erg leuk! dat zijn de leuke tekenfilms veel beter dan de tekenfilms van tegewoordig.

    van mij mogen: ovide, boes, dommel en de smurfen ook wel terug op de tv :D
     
  9. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    Beetje jammer alleen van de uitzendtijden. Hier komt vòòr schooltijd geen tv aan en om 3 uur zijn ze pas uit;) Had handig geweest dat ze daar aan hadden gedacht, omdat ze specifiek voor de leeftijdsgroep 3 tot 8 jaar kiezen. Dan zit je al snel in de schoolgaande kinderen...
     
  10. spikkeltje

    spikkeltje Niet meer actief

    Joepie.. haha, zat hier lang op te wachten..
     
  11. marijke2

    marijke2 Actief lid

    27 mrt 2009
    466
    0
    0
    dat is super dat weer tereug komt keek er vroeger ookaltijd na.
    met niels holgenzoon en vrouwtje telepel family robenos of was dat niet op kindernet?en remie allen op de wereld werd daar toch ook uitgezonden? man dAt vondt ik niet zoon leuk tekeflim.
     
  12. Yelice

    Yelice Niet meer actief

    In Belgie worden al een tijdje deze tekenfilms uitgezonden ook de troetelbeertjes en bassie en adriaan! hartstikke leuk om die programmas weer terug te zien.
    Mijn kinderen vinden het ook geweldig vooral bassie en adriaan.
     
  13. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    #13 Kolibrie, 8 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2011
    Oh leuk! Van mij mogen de volgende terugkomen:

    Maple Town, Vrouwtje Theelepel, David de Kabouter:D, Teddy Ruxpin, The Little Bits, Star Street, My little Pony,
    De familie Robinson, Ovide en z'n vriendjes, seabert!

    Echt leuk als al dat jeugdsentiment terugkomt... tekenfilms van tegenwoordig is echt niks!
     
  14. Edge

    Edge Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    VET! Haha, oh ik kan niet wachten om even een kijkje te nemen .
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Bassie en Adriaan komt ook iedere ochtend op Telekids om 08.15.
     
  16. Ladydi85

    Ladydi85 Niet meer actief

    Haha, ja, uit die tijd stam ik ook :D Prachtig! Kom maar weer op met die mooie tekenfilms, veel beter dan dat hysterische gedoe 'van tegenwoordig'...
     
  17. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Ben benieuwd! Hier hebben we ook Pebble TV, waar veel oude tekenfilms worden uitgezonden (Bassie en Adriaan, Vrouwtje Theelepel, Seabert, Boes).

    Overigens deel ik de klacht die ik tegenwoordig vaak hoor, dat er helemaal geen leuke programma's zijn voor kinderen, totaal niet. Vind dat er op Nederland 3 erg leuke, nieuwe, kinderprogramma's zijn (Zandkasteel etc. zijn hier een groot succes).
     
  18. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    helemaal mee eens. ook de smurfen komen op nederland 3, mijn dochter word steeds helemaal gek als dat is afgelopen. MUFJES!!!! MAAAMAAA Mufjes maken!!!! :D
     
  19. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bof jij even :p

    Vanaf 4 april kan je elke dag tussen 06:00 en 15:00 genieten van de allerleukste tekenfilms. Met oude bekenden als Wickie de Viking, Maja de Bij, Boes, Alfred J. Kwak en Vrouwtje Theelepel, maar ook met nieuwe tekenfilms als Dobus, Wizzy & Woppy en Zigby.

    Kindernet is trouwens van Nickelodeon
     
  20. Jantsjuh

    Jantsjuh Niet meer actief

    Toppie! ik ga afstrepen op de kalender ;)
     

Deel Deze Pagina