Onderlinge akkefietjes door Corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door An79, 12 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. An79

An79 Fanatiek lid

8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Hoe gaat het bij jullie met de onderlinge meningsverschillen wbt het virus? Bijvoorbeeld bij familie of vrienden.

Hier liggen de meningen nogal uiteen. De één is behoorlijk strikt met de regels en de ander neemt ze met een korreltje zout. Zo ook bij ons in de familie. Door gemakzucht van een familielid, is nu de halve familie aangestoken en hier is niet iedereen helemaal over te spreken. Dit is wel een behoorlijk dingetje onderling.
    Er zijn ook mensen met een bedrijf bij ons in de familie en die hebben een behoorlijk probleem door de quarantaine. Wij fietsen er gelukkig nog aardig doorheen, maar dat was wel op het randje.

Hoe gaat dat bij jullie?

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.227
    28.193
    113
    Mijn familie in NL is redelijk strikt. Meter afstand (of 2? Kweenie wat de regels precies zijn in NL). Verjaardagen via Skype of met een rooster.

Mijn schoonfamilie is minder strikt. Ze/we zien geen vrienden maar wel gewoon familie, en met familie houden we ook geen afstand. Begroeten (kussen) doen we niet. Is iemand (een volwassene) ziek dan komen we niet bij elkaar totdat iedereen getest is.

We delen allemaal dezelfde mening trouwens. Geen complotgekkies of juist extreem angstigen.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.911
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zitten allemaal wel redelijk op één lijn. Zowel met mijn familie als met de familie van mijn man. Ook mijn vriendinnen staan er eigenlijk allemaal hetzelfde in als wij. Dat wil zeggen dat we ons allemaal aan de basismaatregelen houden. Hier dus geen gedoe. Maar ik zie het in mijn omgeving wel. En ik snap dan beide partijen wel, vanuit hun eigen overtuigingen.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    We verschillen zowel in familie als vriendengroep wel wat qua meningen maar er is overal wel ruimte en respect voor de eigen wensen. Het leidt daardoor gelukkig niet tot problemen. Hele uiterste opvattingen hebben we ook niet, geen mensen in totale isolatie en niemand die alles onzin vind. Dat scheelt wellicht ook wel.

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Als iemand met klachten of met Corona de regels niet serieus neemt en zo mijn halve familie zou besmetten nou dan ben ik niet op mijn mondje gevallen..

Wij gaan af en toe over de grens van Max 3 personen heen, zijn dan met 4 en nee geen 1,5 meter afstand. Maar bij klachten, twijfel of mogelijk in contact geweest met dan houden we ons strikt aan de regels.
    Ik zou echt mega pissed zijn als iemand bij vooral mijn piepjonge zoontje in de buurt komt met Corona. Mijn dochtertje gaat ook naar psz dus daarbij is het wat lastiger maar bij mijn baby wil ik geen vreemde symptomen oid in de buurt hebben

6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ben je je ervan bewust dat je ook al besmettelijk bent als je nog geen klachten hebt?

Zuul vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn naasten zijn net zo voorzichtig als wij en houden zich allen aan de regels. Mijn ouders en oma zitten als sinds maart in quarantaine, boodachappen worden bezorgt en ik breng paar dingen paar keer per week die ze niet van de supermarkt willen (zo dankbaar voor) mijn moeder fietst wel dagelijks zo aan 5 a 10 km voor een frisse neus en mijn oma haalt die frisse neus door een wandeling van haar huis tot mijn voortuin om naar ons te zwaaien (4 straten, met rolator half uurtje heen en weer). Geef dan koffie die ze zittend op de rolator drinkt in de tuin en daarna aan de terugweg begint. Wel beide met latex handschoenen en mondkapje (ziet er niet uit maar ben er blij om) . Wij gaan als de maatregelen wel komende week verscherpt worden met kerst 1 malig de regels overtreden. Waarschijnlijk word dit mijn vader zijn laatste kerst. Wij gaan als gezin ons 1e kerstdag met sneltest laten testen. Is alles negatief gaan we in de middag op visite bij mijn oudes. Mijn vader had ik huilend aan de telefoon toen ik dit vertelde. Hij vroeg of hij als we allen negatoef zijn en we geen klachten hebben hij ons mag knuffelen. Toen ik ja zij brak hij van geluk. Heb hem 10 minuten huilend aan te telefoon gehad. Ik heb mijn vader mijn hele leven mischien 3x zien huilen bij een overleiden. Hiervoor heb ik een boete over. Zijn buren zijn namelijk links politie en rechts recherche. Al vermoed ik niet dat die ons verraden of met hum bonnenboekje aankloppen. Maar Al is die boete 25k bij wijze van spreken betaal ik die met liefde. ik ga mijn vader zijn laatste kerst met zijn gezin niet ontnemen.

Man zijn familie neemt het structureel niet serieus en is hier niet welkom. Zijn types die ook dagelijks niet onderbouwde teksten delen op social media hoe we in de maling worden genomen en het blijven vergelijken met griep. Die vinden ons vooral aanstellers. Die gaan bijvoorbeeld niet met "muilkorf" de supermarkt in. ik ontvang momenteel bijna geen visite. Mijn zus elke vrijdag middag, op 1,5 meter afstand en mijn beste vriendin ook af en toe voor een kopje thee ook op 1,5 meter.

Toevallig met vrienden in teams gesprek lichte discussie over oud en nieuw gevoerd. 1 van beste vriendin woont vrijstaand met dichtste buren op 150 meter afstand en wil oud en nieuw samen vieren. Met 6 gezinnen. Had als idee allemaal oudjaarsdag een sneltest te doen zodat het geen probleeem is. Ik wil niet man wel. Ik vind het respectloos naar alle zorgmedewerkers, patienten, overledenen en hun nebestaanden. Van 1 jaar geen oud en nieuw gaat niemand dood. Van cijfers dien stijgen doordat mensen schijt aan de regels hebben gaan wel mensen dood. Daarnaast vind ik het een dikke vinger na de horeca als na kerst en oud en nieuw de cijfers verder stijgen en ze nog langer dicht moeten blijven. Lang verhaal kort te maken. Ik ben voor mijn gezin niet bang voor corona maar vind dat we als samenleving de verantwoording hebben ons aan de regels te houden, schouders eronder te zetten, die zure appel allen slikken alleen zo krijgen we het onder controle en kunnen we het snelste terug naar ons oude vertrouwde leven.

Zuul, Vitamientjuh, Huismuisie en 18 anderen vinden dit leuk.
  8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ja

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Hier valt het gelukkig ook wel mee. Wel een paar mensen die het iets minder serieus nemen, maar wij zijn voor hen ws ‘die mensen die het serieuzer nemen’. Wij proberen, binnen onze eigen grenzen, rekening te houden met elkaar. Ik ga dus niet bij Jan en alleman op visite en knuffelen doe ik ook liever niet (voornamelijk voor de ander, maar ook voor mezelf), maar met Kerst en ook Oud & Nieuw staan er wel bezoekjes op de planning, netjes binnen de regels. Maar dat doe ik vooral omdat de anderen dat graag willen, zelf zou ik liever thuis blijven. Ik zie in Kerst en Oud & Nieuw als soort van ‘superverspreiders’, omdat veel mensen dan af zullen spreken, ook met mensen die ze normaal wellicht minder zien, en denk dat de besmettingen daardoor enorm op gaan lopen in de week na Oud & Nieuw. Ik ga mensen dus ook zeker geen fijne Kerst of gelukkig nieuwjaar wensen met knuffels en zoenen oid...dat is dan maar weer iets dat zij van mij moeten accepteren (die 1,5 met wil ik dus echt wel handhaven, ook (of juist) dan).

10. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Ik kan deze uitspraak van je zo niet rijmen met je uitspraken in het topic over het vuurwerk verbod, alsof er 2 verschillende personen aan het woord zijn. Bizar gewoon:eek:

NiVa0230, Fuddey en suus1983 vinden dit leuk.
  11. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Ik moest gewoon even een traantje laten toen ik dat las over jouw vader. Ik hoop echt dat hij een fijne kerst heeft met jullie. Dat is hem van harte gegund.

12. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hier neemt iedereen het bijna serieus. Alleen mijn man zijn familie niet. Maar die zijn ook niet zo super snugger en delen allemaal complot theorieën. Mijn opa nam het eerst niet serieus omdat op zijn Facebook alleen maar complot onzin berichten voorbij kwamen. Heb toen zijn fb zo aangepast en pagina's geblokt dat hij dit niet meer kan zien. ' ja heel erg slecht i know' maar het zal me een rotzorg zijn

Shay25 vindt dit leuk.
  13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.719
    113
    Wij liggen redelijk op 1 lijn met familie en vrienden. En waar er nuance verschillen zouden kunnen zijn, is er sprake van wederzijds respect en overleggen we wat voor iedereen het prettigst is.

14. GossipGirlxoxo

Ik doelde op het samenkomen met oud en nieuw. Geen feestjes, geen visite, gewoon met eigen gezin. Dat had ik wat duidelijker moeten verwoorden.

15. GossipGirlxoxo

Ik hoop vooral dat er op dat moment niemand verkouden is en we 4 negatieve sneltesten in onze handen hebben. Een mooier kerstkado kan ik niet krijgen. Ik vond het zo zwaar mijn vader te horen breken. Zo verdrietig heb ik hem zelfd niet gezien bij het overleiden van zijn vader, moeder en broer.

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Onderling geen ruzie oid, wel meningsverschillen... verjaardagen vieren we al bijna een jaar niet. Met kerst vieren we het wel gewoon met mijn ouders / schoonouders, maar wel in een klein groepje.

17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.457
    8.610
    113
    Vrouw
    Maar als wij nu met zn allen gaan denken én doen (want ja, ik heb ook mijn bedenkingen bij heel veel maatregelen), zoals jij nu doet met het vuurwerkverbod, dan zorgt dat ervoor dat jij met kerst helemaal niet naar je vader kan. Ook niet met een negatieve test. Dan zit iedereen binnen en kan je misschien met een briefje naar de apotheek en de supermarkt. We moeten toch zo voor elkaar zorgen? Waarom denk je daar dan nu totaal niet aan?

Fuddey en NiekeKris vinden dit leuk.
  18. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48

Ook ik had de tranen in mijn ogen toen ik dit las. Ik wens jullie een hele fine warme kerst toe samen!

19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hier zitten we gelukkig ook allemaal redelijk gelijk. Ik hou ook briest veel afstand van mijn schoonvader en moeder, beide risicogroep. Mijn moeder wil in haar enthousiast nog weleens iets te dicht bij komen ( bijvoorbeeld iets laten zien op haar telefoon ) afstand nemen is echt zo belangrijk. Ik heb nu Corona en ben in mijn besmettelijke dagen bij hun geweest. Zowel schoonouders als ouders zijn negatief! Natuurlijk, je kunt het ook krijgen door andere dingen ( zo heb ik het dus gekregen ) maar afstand houden is wel echt belangrijk.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  20. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Hier met mijn familie geen verschillende meningen. Wij zijn het eens dat we voorzichtig moeten zijn. Mijn vader is in oktober overleden door de gevolgen van Corona dus wij hebben van dichtbij meegemaakt wat het je kan kosten.

Mijn schoonfamilie lapt wel de regels aan de laars. Nu is het zo dat zij elkaar elke dag zien omdat ze bij elkaar werken en de bubbel klein is. Ze willen het liefst kerst met zijn allen vieren 16 man. Maar ik heb aangegeven dat niet te willen. Mijn vriend wilde eigenlijk dan wel alleen gaan maar dat is niet te plannen want hij heeft geen auto en ze wonen 2 provincies verder. Toen we aangaven niet te komen waren zijn schoonouders en broer gelukkig van mening dat het geen probleem is. Broer gaf aan dat hij een andere mening heeft maar mijn mening respecteerde. Schoonouders zijn het met mij eens. Zijn zelf wel panisch voor Corona maar durven niet tegen de kinderen op. Sneu eigenlijk. Maar nu komt het de andere broer van mijn partner zit nu te irriteren. Dat het komt omdat ik hun niet mag, en dat het echt niet tof is dat we niet komen en zo gaat hij door tegen mijn vriend. Mijn vriend heeft nooit echt een weerwoord tegen zijn broers. Omdat dat niet in zijn systeem zit maar ook omdat de broers heel heftig zijn. Ik vind het onrespectvol om zo om te gaan met iemand waarvan haar vader overleden is nog geen 2 maanden geleden.

Ik kies er liever voor om met mijn familie kerst te vieren want is de 1e zonder mijn vader. En is wel binnen de regels. Dan dat ik het over zonder de regels na te leven en dan niet naar mijn familie te kunnen. Daarnaast vermoed ik dat de regels straks zo worden aangescherpt dat je het alleen met je gezin mag vieren. Ik moet wel eerlijk zeggen dat als dat gebeurt wij wel de regels breken omdat ik never mijn moeder alleen laat op de eerste kerst zonder mijn vader.

Ik vind het dan ook heel vervelend dat mensen elkaar niet in de waarde laten qua mening. Als iemand zich niet aan de regels wil houden heb ik een mening over maar moeten ze zelf weten. Maar ze moeten mij dan niet in een hoek zetten omdat ik een andere mening heb. Dat vind ik heel vervelend.

Deel Deze Pagina