Duitsland in volledige lock down

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 13 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Eens.

tuc vindt dit leuk.
  2. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ja en over hoeveel scholen spreek je nu? 1? 2? Jeetje joh. Wat een graadmeter. Ik denk dat wij in dezelfde regio wonen... maar ik zie toch echt meer dan wat jij nu benoemt.

3. tuc

tuc Niet meer actief

Onze regio stond heel lang als brandhaard na de grote steden, we hebben zelfs per 100.000 inwoners een tijdje op 1 gestaan. Maar er is in de regio geen enkele basisschool moeten sluiten. En dan praat ik over tientallen scholen.

4. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nou wel meer hoor. Bij familie (en die is groot) en collega s herken ik dit ook niet.

5. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Misschien is er wel helemaal geen oplossing. Misschien is dit wel een natuurlijk verloop van een virus en is de mensheid te arrogant om te denken overal maar controle over te hebben.
    Ik geloof maar in een paar maatregelen en dat zijn:
    - Bij klachten blijf je thuis
    - Ventileren, ventileren, ventileren. Dus ook in de thuissituatie
    - Geen grote events binnen.
    - Regelmatig handen wassen, maar stuk wassen gaat echt een brug te ver.

En ik denk als iedereen trouw bovenstaande doet dat je dan in ieder geval iets van controle over het virus kunt houden, plus dat mensen dan eerder geneigd zijn zich daar dan ook aan te houden omdat de situatie dan ook leefbaar blijft.

sannever, SAARC, ano en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    @tuc @nelta prima joh. Blijf vooral binnen eigen kader:)

Ik zeg overigens niet dat de scholen dicht moeten hoor. Ik zie echt wel de noodzaak in open blijven. Maar de regels zijn nu zo ontzettend scheef dat het nergens op slaat. Deze aanpak werkt niet. Dus hop, door naar een andere aanpak die hopelijk wel werkt! Nl is veel te lang afwachtend geweest. Het kabinet heeft veel te laat ingegrepen.

Youtan en Juffie26 vinden dit leuk.
  7. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    #187 Madelie, 13 dec 2020
    Laatst bewerkt: 13 dec 2020
    Het ligt nu plat doordat jij corona hebt, maar goed, als jij een flinke influenza te pakken had dan lag je bedrijf nu ook plat.
    Ik heb het over de maatregelen, niet of iemand door ziekte niet kan werken.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Maar je kan toch richtlijnen aanscherpen van bij hoeveel gevallen een school over moet op online onderwijs en dat dan per school bekijken? Waarom zou je nu landelijk willen bepalen dat alles dicht moet? Er zijn scholen/klassen die vorige maand een piek hadden en waarbij alles nu ok is... er zijn scholen waar nu nog niks aan de hand is. Waarom alles over 1 kam scheren, wat heeft dat voor zin? Waarom geen maatwerk?
    Kijk met winkelen als je alleen de winkels in Rotterdam dicht gooit, dan stappen de mensen in de auto om in een andere stad te gaan winkelen, maar met scholen hoef je daar niet bang voor te zijn.

zonnetje2015, Syane en tuc vinden dit leuk.
  9. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ik vraag me ook echt af wat al dat handen wassen, panisch ontsmetten etc. allemaal gaat betekenen op de langere termijn.
    Hebben we dadelijk allemaal corona 'overwonnen'. Is half Nederland gevloerd door een ander, normaal zo 'flauw' virusje, omdat er niemand nog maar iets van normale afweer heeft.

Madelie en tuc vinden dit leuk.
  10. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik geef alleen mijn eigen ervaring weer en jij de jouwe.

tuc vindt dit leuk.
  11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Ik nam ze al lang niet meer serieus. Zeker niet nadat het dragen van een niet werkend mondkapje verplicht is gesteld.

Zonnestralen, SAARC, Dress en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. MissXray

MissXray Niet meer actief

Wij wonen in een “brandhaard” in de randstad. Nog geen enkele leerkracht positief getest afgelopen maanden bij ons op de basisschool met 350 leerlingen....Ook de scholen in de omgeving geen besmettingen.

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Precies dit zei ik net ook in een ander topic. Vraag me dat echt af. En ook of er niet een nieuwe generatie met smetvrees aan komt.

14. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik woon in dezelfde regio. Ik hoor andere verhalen. Zo ook op de school waar ik zelf werk.

15. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Dat was tot een week geleden ook zo op de school van mijn kinderen. Geen enkele leerkracht positief getest en maar een paar ouders. Een week later moet de school dicht, omdat ze te weinig leerkrachten overhouden. En dat gaat niet om één besmette leerkracht. Kan snel gaan. Ook verschillende leerlingen zijn positief getest.
    Wíj wonen niet in een brandhaard trouwens..

Magnolia29 vindt dit leuk.
  16. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik vind het steeds schokkend dat er zo weinig mensen hun eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen. Jongens... Hoe oud zijn we nou helemaal... 4 ofzo?

Ik bedoel aan de ene kant wordt geroepen... Lockdown genade slag voor de ondernemers. Niet doen, vreselijk.

Dan worden er keuzes gemaakt. Maar de ondernemers kunnen voor een groot deel de winkel open houden.

En wat doen wij... "O F**k it... Winkels zijn open laten we lekker de stad in gaan. Ja hadden ze maar duidelijker moeten zijn" o_O ik ga vandaag alleen boodschappen doen en wat schets mijn verbazing iedere keer weer... Hele families op de roltrap die naar de action oid gaan. Serieus?

Ik kan er echt werkelijk met m'n hoofd niet bij. Blijkbaar is het Gezond Boeren Verstand ook collectief aangetast. We kunnen blijkbaar niet meer zo goed ZELF nadenken. Nee we gaan vervolgens met z'n alle op zaterdag heerlijk fun shoppen.

Omdat Iets MAG betekent natuurlijk niet dat het MOET. En daardoor vrees ik dat er dinsdag strengere maatregelen gaan komen die 100% voorkomen hadden kunnen worden.

We lijken wel een stel kleuters met z'n allen.

Suzy85, Pisam, sprits en 15 anderen vinden dit leuk.
  17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    AMEN!
    Helemaal met je eens

Youtan en lindajl vinden dit leuk.
  18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.720
    113
    In theorie werkt een lockdown uitstekend en zou je het virus hiermee weg kunnen werken. De besmetten zieken uit, en tegen de tijd dat we weer buiten komen is er niemand meer die het virus bij zich draagt want niemand is blootgesteld in de tussentijd. In de praktijk lukt dat nooit volledig. En met de mobiliteit van mensen tegenwoordig wordt het in no time opnieuw geïntroduceerd.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  19. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Kan ik dit nog 10x liken?

20. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Lekker makkelijk om winkelende mensen schuld te geven. Past prima bij het kabinetsbeleid, oooh mensen hebben zich niet aan de regels gehouden, foei. Ik heb een voorbeeld van mijn vriendin gegeven die corona opliep terwijl ze 100% thuiszat. De GGD wist niet hoe want werkelijk alle mogelijke regels heeft ze gevolgd. Was het allemaal zo simpel. De heer Van Dissel heeft overigens wel eerlijk lang en breed toegegeven dat ze (OMT) niet weten waar de laatste stijging vandaan komt. Maar ja inderdaad Duitsland in een lockdown dan kan Nederland natuurlijk niet achter blijven. Dat heeft de heer Rutte een tijdje terug ook toegegeven, dat ze naw contact met mevrouw Merkel onderhouden en van elkaar “leren”.

nelta en tuc vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina