Duitsland in volledige lock down

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 13 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    In mijn regio hebben al 3 basisscholen tijdelijk de deuren moeten sluiten, momenteel is een van deze scholen al begonnen aan de kerstvakantie. Ik woon tussen een aantal grote steden met hoge besmettingscijfers.

maar even over Duitsland, ik weet niet of dit al benoemd is, maar aangezien wij regelmatig gebruik maken van hun IC’s in s het toch niet te verkopen naar de Duitse inwoners dat wij zo door gaan, terwijl zij in een lockdown gaan?

Zonnestralen, Suzy85, maartje84 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Heel vervelend voor je vriendin, dat meen ik. Maar je kan niet ontkennen dat ondanks het dringend advies van het kabinet om niet met hele gezinnen te gaan shoppen, niet te gaan fun shoppen de afgelopen weken de steden bomvol waren. Om zelf na te denken of iets wel of niet kan. En dat er op basis van dat nadenken een lockdown niet nodig zou zijn.

Maar ja, stel je toch eens voor dat we zelf zouden nadenken. In plaats daarvan wijzen we naar de overheid. Hadden ze maar duidelijker moeten zijn.

Ik snap het niet. We willen vooral geen "dictatuur", wat een verschrikkelijke mensen zitten er in den haag, vrijheden worden geschonden hoor ik alleen maar. Maar dat stukje vrijheid waarin we zelf moeten nadenken is blijkbaar ook onmogelijk.

Ze gaan duidelijk worden vrees ik. Met alle gevolgen van dien.

GroeneBomen, sprits, Youtan en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb zelf ook Corona gekregen toen ik al 8 maanden thuiswerkte en me heel fanatiek aan alle regels hield. Ik heb alleen op 5 meter afstand “hoi” gezegd tegen een iemand die een superverspreider bleek. Is dat een reden om alle regels dan maar overboord te zetten? Nee dat denk ik niet. Als de superverspreider zich niet zo goed aan de regels had gehouden, had hij nog veeeel meer mensen kunnen besmetten, lekker in de rij bij de Primark bijvoorbeeld.

jannanas, maartje84, Maslov en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nee hoor, dan lag het niet plat. Want dan had mijn vriend gewoon kunnen gaan werken en nu niet. Waar het mij ik gaat is de aanname dat mensen die het roepen geen ide hebben. Dat is gewoon niet waar.

maartje84 vindt dit leuk.
  5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    AMEN! Zo mee eens!

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maat ik heb ook alle regels gevolgd en toch heb ik het. Op werk omdat ik met collega in dezelfde ( geventileerde ) pauze ruimte heb gezeten op nou zo ongeveer 3m afstand.

Misschien zit het wel op de boodschappen die ze bestelde oid. De kans is klein maar hij is er.
    Dat kun je niet uitsluiten maar als we nou niet gezellig met zijn alle waren gaan funshoppen waren de besmettingen wel écht minder geweest. Iedereen geeft het kabinet maar de schuld, nee. De mensen zijn de schuldige en het kabinet moet, helaas ingrijpen.

cowgirl80 en Syane vinden dit leuk.
  7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Dit ben ik wel met je eens en lijkt me een prima oplossing voor het onderwijs en ook goed meetbaar.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  8. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Je koopt er tijd mee om de kwetsbare groepen te vaccineren. Het virus is erg besmettelijk, en als je dan weer vanuit 500 besmettingen per dag begint of nu verder gaat met 10.000 besmettingen, trek dat eens exponentieel door. Als het schaakbord met de rijstkorrels. Ik denk dat een reset nuttig is.

Juffie26, Syane, maartje84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Natuurlijk scheelt het enorm. De besmettingen zullen spectaculair afnemen, en dat hebben we ook wel even nodig. Ik ben alleen wel zo pessimistisch dat ik denk dat we na enkele weken tot maanden weer terug bij af zijn als de boel weer gewoon open gegooid wordt.

lidu1 vindt dit leuk.
  10. MissXray

MissXray Niet meer actief

Dit lijkt mij ook een van de voornaamste redenen waarom wij Duitsland in de maatregelen gaan volgen.

Juffie26 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  11. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Zeker, maar het zou toch mooi zijn als de meest kwetsbare mensen dan al gevaccineerd zijn? Dat lijkt me wel een realistisch scenario.

Juffie26 vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat zal ook zo zijn als er niet gevaccineerd wordt, maar nu is het tijd kopen tot die vaccins beschikbaar komen.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206
    16.541
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zoon is gelukkig negatief getest.

tuc, Malbec, cowgirl80 en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.826
    113
    Super fijn!

Anouk2005 vindt dit leuk.
  15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.206