Duitsland in volledige lock down

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 13 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik woon vlakbij de Duitse grens en ben dus benieuwd hoeveel Duitsers we na hun lockdown bij ons zullen zien. De vorige keer waren dat er heel veel omdat bij hun niks meer open was en bij ons wel.

Vanmiddag reden we een rondje en zagen we op een groot parkeerterrein wel 40 jongeren staan met hun scooter die echt geen 1,5 meter afstand hielden.

2. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Nee bedoel, horeca druk, maar in huis zal het ook nog steeds druk zijn. Ik geloof namelijk niet dat al die mensen die normaal naar een café zouden gaan ,wekelijks feestjes geven waar ze bijelkaar komen.

Nellie4 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ben t met je eens. Maar tegelijkertijd ontzettend teleurgesteld in de mens. Nog steeds feestjes, bijeenkomsten, massaal winkelen, Sinterklaas in zorginstellingen etc. Als mensen nou eens een klein beetje nadenken..
    Vanaf het begin ben ik kritisch maar wel voorzichtig. Maar denk dat er nu een knoop doorgehakt MOET worden. Alles of niets. Dat vaccin lijkt inmiddels ook een aanfluiting. Dus of alles dicht en heel steng optreden of alles op z’n beloop laten en zien waar het schip strand.
    Dit aangeklungel kan echt niet langer. Hier in t dorp nog geen bekeuring gevallen. Regels worden opgesteld maar niet gehandhaafd. Daar maken de mensen uiteraard misbruik van. maar financieel alles over de kop laten gaan dan?

niemand weet meer hoe of wat..
    accepteren dat de natuur niet naar de hand van de mens te zetten is? Accepteren dat je ergens aan dood moet gaan. Accepteren dat niet iedereen 90 of ouder wordt.
    Een ding is zeker ze zullen werken in de zorg veeeeel aantrekkelijker moeten maken om nieuwe aanwas aan te trekken. Bezuinigen in de zorg is een grote fout. Blijkt al jaren maar wordt nu pas keihard duidelijk nu er gewoon echt geen personeel meer is.
    Maar ja dat roep ik al vanaf maart..

Roosje35 vindt dit leuk.
  4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Over het geklets in winkel nog maar te zwijgen. Ga dan gewoon buiten staan..

Anouk2005 vindt dit leuk.
  5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gedragsverandering gaat er sowieso niet komen. Tenminste niet in positieve zin van het woord. Daar is het echt te laat voor

Roosje35 vindt dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja maar als je van de week een lockdown ingaat, ga je met kerst weer bij elkaar zitten. Hoe effectief is dat dan? Met zulke kromme regels krijg je toch niemand meer mee?

7. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is niet of of. Na een korte lockdown ga het aanmodderen gewoon weer verder.

8. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels mijn kerstvakantie ingekort om met kerst en het weekend erna toch maar een paar dagen te gaan werken, zodat collega huisartsen die zich ook al sinds maart een slag in de rondte werken ook kerst kunnen vieren.

Ik zal het een stuk rustiger hebben deze dagen als er een stevige lockdown komt, zodat er niet over 2 weken een vloedgolf van zieke mensen is die ik dan aan een ziekenhuis moet gaan slijten (want ja, zo gaat het de laatste weken, huisbezoeken in volledige bescherming en dan een half uur lang meerdere ziekenhuizen moeten bellen voor je een bed of plek op de SEH hebt gevonden!)

Het bedrijf van mijn man is inmiddels over de kop dankzij corona, dus ik heb tijd en ruimte zat om me te pletter te werken voor deze mensen, maar ik gun het niemand om zo ziek te worden als de mensen die ik de afgelopen tijd heb gezien en gesproken.

Marti, Youtan, Juffie26 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Weet je of de situatie is de zorg nu eindelijk wel aangepakt wordt? Er zijn meer die het roepen, er verandert alleen niks.
    En over de maatregelen, gisteren uitgebreid een vriendin gesproken die net corona heeft gehad. Als iemand alle regeltjes heel nakeuring volgt, is zij het wel. De GGD was onder de indruk en heel trots op haar. Desniettemin was ze toch echt besmet. Niemand weet hoe want werkt thuis, ziet niemand, geen feestjes, geen bezoek, boodschappen thuis. De rest van het gezin testte negatief. Dan vraag je je toch ook af of al die maatregelen zo heilig zijn.

10. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Precies dit.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Klopt, want wij laten ons niet zomaar iets vertellen... dat eigenwijze volkje dat onze trots was, werkt ons nu tegen.

2littlemonkeys en cowgirl80 vinden dit leuk.
  12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Alleen de pest is als bv salarissen omhoog gaan, de zorgpremies ook stijgen.

Ik zei dat ook tegen een buurvrouw die hard riep dat ze meer salaris wil, dus vroeg ik of ze ook meer zorgpremie wilde betalen. Nou nee...

En dan moeten de zorgtoeslagen weer stijgen, dus meer belasting betaald worden, waardoor mensen weer meer geld willen etc etc

Ben ook benieuwd hoe de politiek dat aan gaat pakken idd

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    #93 nelta, 13 dec 2020
    Laatst bewerkt: 13 dec 2020
    Ik had het er toevallig net met man over. We willen overal de controle over houden, ook over wanneer en hoe we overlijden. Aan de ene kant vinden we het verschrikkelijk dat mensen in een verpleeghuis overlijden aan corona, aan de andere kant, zijn we druk bezig met de voltooid levenwet en vinden we zelf dat we niet meer in het verpleeghuis willen komen.
    Misschien moeten we accepteren dat niet alles in onze handen ligt.

Roosje35, zonnetje2015 en tuc vinden dit leuk.
  14. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.655
    27.304
    113
    Vrouw
    Veel mensen komen al niet eens op de ic terecht als ze al aan t einde van leven zijn en de kwaliteit hard achteruit gaat. Itt tot Italië is iemand dood laten gaan wel bespreekbaar. Heb vaak genoeg meegemaakt dat een cliënt met griep complicaties oid niet naar ziekenhuis ging maar palliatieve zorg werd opgestart omdat het gewoon oke was om te sterven. Dat is gewoon bespreekbaar gelukkig. Toevallig net ook een oud cliënt die aan covid is overleden maar niet naar het ziekenhuis ging, behandeling had geen meerwaarde.

Maar buiten dat; ik behoor ook tot de hoog risico groep, ben jong met kinderen.

15. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Mee eens! De regels zijn sowieso enorm krom.

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dat ga je nooit bereiken met een korte lockdown. Dan moet je het voor een hele lange periode doen zoals in China. Dus voor iedereen die nu roept dat er maar 'even' een lockdown moet komen, na een korte lockdown gaat het aanmodderen gewoon nog even door...

2littlemonkeys en nelta vinden dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ligt er aan hoe je ‘kort’ definieert natuurlijk.

18. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Waarom hebben wij geen idee?

19. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Omdat we niet dezelfde mening hebben, gok ik.

Suzy85, maartje84, Malbec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Nee omdat jij en @Youtan denk ik niet beseffen wat je beschadigd op deze manier.

Youtan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina