Duitsland in volledige lock down

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1991Mamavanvier, 13 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Het is kiezen tussen twee kwaden, dat ben ik wel met je eens, maar er is meer in he5 leven dan jouw kinderen die het lastig hebben.

Er is een hele grote gemeenschap die het lastig hebben. Die het lastig hebben met de maatregelen. Die nul inkomsten hebben. Die hun baan verliezen. Pubers die depressief zijn. Mensen die hun ouders verliezen. Jonge moeders die halve dagen werken, omdat ze na Corona nog steeds geen energie hebben. Kinderen die mishandelt worden, omdat papa de druk niet meer aan kan van het wel of geen werk hebben. Ouderen die eenzaam zijn en nu nog eenzamer worden. Zorgmedewerkers die op hun tandvlees lopen om andere mensen hun leven te redden.

En juist voor deze hele grote gemeenschap, buiten ‘Tuc’s wereld’ zou het fijn zijn als er een korte harde lockdown zou komen. Dat het virus beheersbaar wordt. Ze weer perspectief krijgen.

Selinajolie, smax, Butchke en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ze kunnen dit geld ook ergens anders vandaan halen. Er gaat nu veel te veel naar het buitenland. In dat opzicht zeg ik stemmen op Geert Wilders.

3. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik doelde meer op dat ze eerder in hadden moeten grijpen en niet na maanden aanmodderen nu ineens met een keiharde lockdown komen. Dat wordt niet meer geaccepteerd. Ze zijn te laat hiermee...

GroeneBomen en Fuddey vinden dit leuk.
  4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    En daarnaast, ja, ik heb makkelijk praten, daar ben ik me echt wel van bewust. Docent, beiden, makkelijke dochter, mag gewoon nog naar mijn werk en mijn moeder komt nog over de vloer. Ik ben me echt bewust van ons geluk hier in.

Syane vindt dit leuk.
  5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het toch helemaal niet alleen over mijn situatie? Wat denk je economisch als je alles sluit en je moet brood op de plank krijgen of je hebt verantwoordelijkheid over personeel?
    Het is voor helemaal niemand fijn als er een harde lockdown komt en het helpt al helemaal niemand. Als dat zo was dan hadden de landen om ons heen al geen problemen meer. De landen die een harde lockdown hadden in maart zijn er nog erger aan toe dan wij.

Alle voorbeelden die jij noemt die mensen krijgen het met een lockdown alleen maar moeilijker.

Anouk2005, Amarens en zonnetje2015 vinden dit leuk.
  6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Buiten tucs wereld? En wat met alle kinderen die thuis mishandeld worden? Waarvoor school noodzakelijk is? Of alle mensen die stress krijgen omdat hun bedrijf weer dicht moet en faillissement dreigt? Mensen die weer eenzaam weggestopt worden?
    wat jij opnoemt gebeurd exacte hetzelfde in een lockdown. Het is niet even doorbijten voor velen is het de spreekwoordelijke druppel..

En dat linksom of rechtsom

Anouk2005, Amarens en tuc vinden dit leuk.
  7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Juist ook voor de economie. Ik ben opgegroeid in de horeca! Al deze zaken gaan naar de klote. Alle strandtenten hier, mijn beste vrienden. Mijn familie die net hun nek boven water kunnen houden. Nu nog
    Een paar weken dicht en dan verder zou ook voor hun beter zijn, dan de situatie waar ze nu in zitten.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dit is idd precies wat ik ook schrijf. Niemand weet meer hoe en wat..

Amarens vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Precies alsof iemand die nu zonder werk zit met de lockdown ineens een baan heeft. En ouderen mogen ineens massa's bezoek??
    Het is juist het punt wat ik wil maken, een lockdown maakt het alleen maar erger.

zonnetje2015 vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Na een paar weken dicht kunnen ze helemaal niet verder, hoe kom je daar nu bij? Alsof Corona dan magisch verdwenen is.

Anouk2005 vindt dit leuk.
  11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Deze leerlingen hebben wij inderdaad ook, de leerlingen die in zicht zijn houden wij contact mee en ik hoop dat we de ‘ernstige’ leerlingen naar school kunnen blijven halen. Dat hebben we in de vorige lockdown ook gedaan, maar er zijn inderdaad ernstige situaties die niet of nog niet in zicht zijn.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    Soms denk ik wel eens, of nee, weet ik zeker dat je graag leest wat jij er in wilt zien. Moet ik speciaal voor jou altijd alles letterlijk en specifiek uitschrijven?

Butchke vindt dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Jij zegt: een paar weken dicht en dan weer verder? Hoe kom je erbij dat we na een paar weken lockdown de horeca open kunnen doen?

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.335
    113
    Vrouw
    *zucht....

smax en Butchke vinden dit leuk.
  15. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Ik denk dat het sluiten van winkels niet direct de oplossing is. Mensen zijn, anders dan begin dit jaar, gewend aan het virus. En zijn er na een jaar ook steeds meer klaar mee. Waardoor ze zich minder aan regels houden. En de feestdagen dus willen vieren.

Ik denk dat het enige dat echt helpt de massale inentingen zijn begin komend jaar. Laat ze daar met goede en eerlijke voorlichting massaal op inzetten zodat we tegen de zomer langzaam weer terug naar normaal kunnen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Dat staat er toch?

17. Relax

Relax Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.865
    2.057
    113
    Vrouw
    Ik besef wel degelijk wat het betekent wat ik zeg. Voor de economie, voor ondernemers, zzp'ers, eigenaren van bedrijven die op het randje van faillissement hangen. Voor kinderen die het thuis zwaar hebben, ouderen, alleenstaanden, chronisch zieken. Voor mensen met schulden, een beperking of psychische problematiek. Want die zie ik allemaal in mijn werk.
    Of voor mijn moeder die nog maar net 3 maanden geleden haar man verloren is. Voor mijn vader die net met pensioen is en helemaal alleen. En voor mezelf, ik kan onmogelijk én 3 dagen thuis werken én 2 kinderen thuisonderwijs bieden én een peuter van 2 bezighouden. En toch sta ik achter wat ik zeg. Dat het niet jouw mening is, soit. Maar geef dan een inhoudelijke reactie in plaats van een nietzeggende steek onder water.

Laartje88, Selinajolie, prjbt en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.993
    6.743
    113
    zuid-holland zuid
    Daar ben ik ook bang voor hoor... die 2 weken pretparken en musea dicht had ook echt nauwelijks iets gedaan. Wat als scholen dicht doen toch helemaal niet zo goed helpt, omdat pubers elkaar op blijven zoeken en jongere kinderen bij opa en oma gebracht worden. Ik heb er ook geen vertrouwen in dat 3 weken lock down alles weer compleet beheersbaar gaat maken. Dan zitten we na een maand gewoon weer.

ik zou zelf veel meer inzetten op gedragsverandering van de bevolking door goede voorbeelden en bijvoorbeeld voorlichting in filmpjes. Goede voorlichting over quarantaine en isolatie die voor iedereen te begrijpen is. En “online drukte meters”; wanneer is het nu echt te druk in een winkelstraat of bij Intratuin, zodat je ook vantevoren weet dat je niet in de auto hoeft te stappen. En sluit dan maar standaard op zaterdagen de helft van de parkeergarages in het centrum.

tuc vindt dit leuk.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar wees dan iets concreter en geef aan wat dan?

20. tuc

tuc Niet meer actief

Dat heb ik hierboven al gedaan, maar speciaal voor jou omdat dit niet vaak genoeg uitgelegd kan worden:
    - economisch: horeca dichthouden en ook alle essentiële winkels dicht: die mensen moeten daarmee brood op de plank krijgen, ze verliezen alle inkomen en hebben vaak ook nog verantwoordelijkheid over personeel.
    - psychisch: scholensluiting: er zijn kinderen die nog aan het inhalen zijn qua lesstof van de vorige lockdown, hoe moeten die dat redden? En kinderen die psychische problemen hebben door de sluiting of daarvoor al, die zijn de klappen van de vorige sluiting nog aan het verwerken, hoe moeten die er nog 1 doorkomen? Kinderen die mishandelt worden en alleen maar thuis komen te zitten bij ouders die het ook niet meer zien zitten.

Dit zijn enkel voorbeelden, er is nog zoveel meer.

Queen, Anouk2005 en zonnetje2015 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina