Alleen vliegen met twee kleine kinderen

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Tralalala, 18 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Hallootjes!

Binnenkort ga ik alleen met onze twee kinderen op vakantie. Mijn man gaat dus niet mee. Nu zit ik wat te google'en en kom ik ineens dit tegen:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/formulieren/2014/02/06/formulier-toestemming-reizen-met-minderjarige-naar-het-buitenland

Formulier 'toestemming reizen met minderjarige'. Nou is dat formulier nog wel te doen, maar onderaan staat dat je nog van alles aan bijlages moet meenemen. Bijvoorbeeld 'Recent uittreksel BRP en/of afschrift geboorteakte'. Weet iemand of je dat echt nodig hebt??

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Om heel eerlijk te zijn heb ik dit bij reizen in Europa nog nooit meegenomen. En toen had ik zelfs nog niet eens dezelfde naam als onze kinderen...

3. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Dat formulier gewoon invullen en meenemen geheid je gaat vragen krijgen en als je dat formulier niet bij je hebt dan kan je een probleem hebben.
    Geloof mij dat wil je echt niet als je met je 2 kindjes bij de douane staat.

Die bijlagen heb ik nooit gedaan het formulier is m.n bedoelt voor het tegengaan van kind ontvoeringen.

Hoe oud zijn je kinderen? Want je mag onder een bepaalde leeftijd niet vliegen als 1 ouder met 2 kinderen dit ivm de veiligheid in het vliegtuig bij calamiteiten.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Invullen, ik had het niet mee en werd meegenomen door de marechaussee. Ze hebben mijn man gebeld en na lang geklets mocht ik uiteindelijk door.

Overigens was ik met vier kinderen van 1 tot en met 7 jaar en dat was verder geen probleem bij de vliegmaatschappij. Mijn twee oudste van 5 en 7 zaten een rij achter me.

5. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Invullen en meenemen. Ik had hem gelukkig mee en mocht door. Mijn zus moest inderdaad bellen met haar man.

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Binnen schengen landen is er geen paspoort controle waardoor je normaal gesproken geen vragen krijgt en dus gewoon zonder formulier kunt reizen. Echter als je bijv. Naar turkije of de vs gaat moet je dit absoluut wel meenemen. Voor de zekerheid binnen de eu zou ik het normale formulier door je man laten invullen, dat hij dus toestemming geeft, en verder niet alle uitreksels en dergelijke gaan opvragen.

7. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

9 apr 2016
    289
    1
    18
    Kinderen onder twee jaar mogen meereizen op schoot dus zonder geboekte stoel, maar je mag niet met twee kinderen reizen op je schoot. Als je met twee kinderen onder de 2 reist, zou je er dus een stoel voor moeten boeken. Het aantal kinderen is niet gelimiteerd. Wel het aantal kinderen op een rij, omdat er extra zuurstof maskers moeten zijn voor al deze personen.

Ik zou zorgen dat je al je papierwerk in orde hebt. Volgens mij wordt er ook rond de zomervakantie extra gecontroleerd bij kinderen die met een van de twee ouders reizen. Een jaar of twee geleden was dit nog in het nieuws omdat bleek dat er veel kinderen na de zomervakantie niet meer terugkwamen op school, naar aanleiding daarvan is deze maatregel toen in het leven geroepen. (Of aangescherpt, dat durf ik niet exact te zeggen, correct me if I'm wrong...)

8. BaMayo

BaMayo Lid

14 mrt 2013
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zorg dat je een formulier mee hebt waarin je man toestemming geeft. Ik had zelf een brief gemaakt met kopie paspoort man. Er wordt door de douane ( terecht ) op gecontroleerd.

9. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die formulieren moeten mee. zeker als je gaat vliegen. er wordt op gecontroleerd en ook best streng.

10. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Bij mij werd er om geboorteakte gevraagd zowel op Schiphol als eindbestemming. Als ik deze niet bij me had mocht ik het land niet in. Partner was gewoon mee dus dat is geen verschil en zelfde achternaam zegt dus ook niets want kan net zo goed neefje of nichtje zijn. Vroeger toen de kinderen nog in paspoort van ouders stonden was het makkelijker aan te tonen dat het je kind was.

Ik reisde wel buiten Europa

Deel Deze Pagina