Must haves kamperen?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rabarber, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Welk 'luxeproduct' moet je echt hebben als je gaat kamperen om het kamperen nog leuker te maken :). Vorig jaar hebben we een standaarduitrusting aangeschaft voor onze tent en we zijn nu aan het rondkijken voor extra's. Welke tips hebben jullie?

2. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.717
    468
    83
    Vrouw
    Koelkastje, goede stoelen en een tafel(tje).
    Vooral die koelkast zien wij op vakantie als luxe.

3. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Klein oventje, Cadac, elektrische pomp, idd goede stoelen met hier ondertussen kussens erop en een voetenbankje eraan.
    Verder kan ik niet echte luxeproducten verzinnen die ik mis... (Maar wij nemen dan ook een ijsblokjesmachine mee als we de ruimte hebben :D)
    En wij kamperen ook al jaren, dus al erg veel verzameld de afgelopen jaren. Sinds vorig jaar een caravan, daarvoor tent (ambato6, dus was al best luxe)

4. Rabarber

We hebben inderdaad al hele relaxe loungestoelen gezien. Deze gaan het zeker worden. Elektrische pomp hebben we al. Behoorde bij ons al tot de basisuitrusting :D.

En een Cadac :( Lange leve Google!

Wat voor koelkastje hebben jullie en blijft deze goed koud bij tropische temperaturen?

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben de mobicool b40. Koelt super!
    Verder nemen wij altijd 2 luchtdichte bakken mee voor het bewaren van voedsel.

6. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    gaatjesmat voor voor de tent, echt ideaal. Geen inloop in de tent, caravan etc!

Verder skottelbraai en goede stoelen!

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
  8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.850
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Skottelbraai is inderdaad heel fijn.
    Ik vind de Tupperware Mini Max serie heel handig. Als ze leeg zijn, kun je ze helemaal plat maken. Eenmaal op de camping (als je boodschappen hebt gedaan) kun je ze uitvouwen.
    Verder een zooi spellen.

9. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.502
    4.343
    113
    Vrouw
    Cadac is een skottelbraai, een kleine in dit geval, met alle benodigdheden voor €70 ongeveer. Cadac safari chef.
    Wij hebben een koelkist van 25 jaar oud:D van mijn tante gekregen en die vriest als we niet oppassen. Elk jaar denken we dat we wel een nieuwe zullen moeten gaan kopen...
    Bekijk bijlage 492434

Wij hebben dukdalf stoelen met een losse voetensteuntje, die vind ik fijner dan zo'n luxe stoel in een, dat is nl niet zo fijn met eten aan tafel.

10. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb bijna alles wat ik thuis ook heb..
    koelkast, vriezer, heet water, oven, 4pitsfornuis enz..
    ligt er denk ik ook een beetje aan of je met alleen een tent of met caravan+tent kampeert.
    bij alleen een tent moet je naar mijn idee genoegen nemen met minder luxe dan een caravan

11. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.274
    10.990
    113
    Haha ik ging zeggen zo'n lampje voor op je voorhoofd 😂 kamperen is voor mij wat ik vroeger met mn man deed, twee grote rugzakken met oa een koepeltentje en hop in de trein... Loungestoelen? Een oven? Een koelkast? Wij hadden een gaspitje met windschermpje en als we eind van de middag melk kochten, was die s ochtends nog net vers genoeg om nog op te maken 😜 we zaten op een vuilniszak en propten een kussensloop vol met kleren bij wijze van kussen. Nu met kinderen niet meer haalbaar, maar eigenlijk was het fantastisch!

12. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    een BBQ/skottelbraai of een gasstelletje.
    Een pergulator voor lekkere koffie :p
    zo een goedkoop plastic zeil van de Action! altijd handig
    Fijn zittende opklapstoelen.
    een jerrycan voor water
    pleisters/verband en alle handige first aid dingen zoals een tekenpen, tweezers, alcoholdoekjes.
    antimuggenbeet, muggenspray.

meer kan ik me ven niet bedenken

13. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    oh stom zeg! ik las over het woordje luxe pruducten heen, mijn excuses :(

14. Rabarber

Inderdaad zo gingen wij vroeger ook en dat was ook geweldig :D. Van plek naar plek hoppen en maar afwachten waar je die avond je tentje kon opslaan. Niet te vergelijken met het kamperen van nu. We hebben nog wel de matjes van toen. Dus als iemand nog een goed tip heeft om lekker te kunnen slapen zonder stenen in je rug?

15. Rabarber

Dat vind ik een goede. Je bedoelt zo zachte, dunne mat met gaatjes?

16. Rabarber

Ik had vorig jaar ook zo iets meegenomen, maar wij hebben helemaal geen stokken in de tent. Ik kon het nergens aan ophangen. We misten inderdaad wel opbergruimte, dus ik zit nu te denken aan een kastje of zo iets?

17. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.821
    2.679
    113
    Een stevig kastje
    Goede koelkast
    Fijne standenstoelen
    Een Cobb voor koken/bbqen/bakken

18. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    Wij hebben in onze tent 1 hoge kast voor onze kleding. Verder 2 luchtdichte bakken voor etenswaren
    In de voortent een laag kastje voor de borden, kopjes, bestek enz. En de mobicool b40 koelbox.
    En buiten dan het keukentje (kastje met erop het gasstel).
    En 1 picknicktafel voor de kinderen. Voor ons 2 stoelen en een tafel. Dit jaar nemen we ook 2 vouwstoelen mee want de oudste wordt al wat te groot voor de picknicktafel.
    Verder nog een kleine parasol voor de picknicktafel.

19. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.479
    3.934
    113
    Vrouw
    Ik zou de elektrische koelbox en mijn Crespo stoel met voetenbank en kussentje echt niet willen missen tijdens het kamperen (tent).

20. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    En een goed bed! Ik vind die goedkope luchtbedjes helemaal niks. Er zijn goede luchtbedjes maar dan betaal je een stuk meer.

Deel Deze Pagina