Hoi Moeilijke beslissing voor jou. Ik zou in principe mijn man volgen maar ook niet overal. Ik zou ook niet in duitsland kunnen wonen. ik beheers de taal absoluut niet. ik versta het inmiddels wel, omdat ik aan de grens woon en het valt hier best mee hoor. ik woon dus in nieuweschans hahaha. er zijn trouwens mensen die in bunde (ook weener) die hen kinderen hier in nieuweschans op school hebben. dus dat zou eventueel een optie kunnen zijn voor je zoon van 8. want voor hem lijkt het me verschikkelijk om in een ander land te komen en niet de taal te beheersen. Dan zou bunde of weener een optie kunnen zijn. en wat dacht je dan van hoogezand sappermeer of zuidbroek? zit mooi tussen groningen en duitsland in en je kan er van beide met de trein komen als je zelf geen auto of rijbewijs hebt. suc6 meid
Ik zou het zelfs graag willen, maar mijn man wil niet mee Ik vind Duitsers heel vriendelijk, en Duitsland op zich ook een leuk land. Ook al vind ik het er wel een beetje kaal, en grauw. Maar toch Misschien komt het ook wel omdat ik Nederlanders dus niet echt zo super vind als dat ze over het algemeen dat zelf vinden. Vind ze nogal arrogant over het algemeen, en overdreven direct. Nu probeer ik mijn man mee te krijgen naar Zweden haha.
@mamajanneke: Had inderdaad gezien dat Bunde of Weener ook dicht bij de grens ligt. Manlief moest me namelijk laten zien wat voor mooie huizen er staan volgens hem. Haha dus Nieuweschans valt mee? Mijn man zegt altijd in Oost- Groningen zijn zet het meest depressief dus daar moeten we niet wezen.
hahaha grappenmaker8) het valt echt mee hoor al zijn hier wel een aantal waar ik ook met een boog om heen loop. daarom noemde ik bunde ook. is 10 min ong. van Nieuweschans vandaan en dus zou je zoon dus gewoon in Nederland naar school kunnen gaan en je bent met de auto ong 40 a 50 min. van groningen vandaan. je kan alles via de snelweg doen.' en in bunde en weener zijn inderdaad hele mooie en goedkope huizen. wonen ook veel nederlanders.