Ik voel me ook de hele dag misselijk en het idee van iets te eten maakt het soms nog erger. Cola lijkt het wat af te zwakken, maar de misselijkheid verdwijnt bij mij niet. Andere tip was citroen, zelfs het er aan ruiken schijnt te helpen. Ik heb al geprobeerd om gedurende de dag steeds wat kleins te eten, maar dat maakte het alleen erger. Gisteren heb ik nauwelijks kunnen eten en voel me ietsje beter. Een collega gaf als tip gember capsules, maar volgens mijn huisarts kan dat weer schadelijk zijn in grote hoeveelheden. Volgens de HA 'wen' je er op een bepaald moment aan en gaat het meestal rond de 8e week beter. Vannacht was echter afschuwelijk. Nauwelijks geslapen en giga misselijk. Voel me momenteel echt hondsberoerd Zo nu en dan wens ik gewoon over te kunnen geven, misschien dat de HA dan wel wat wil geven. Als ik zo nog een aantal weken door moet gaan ben ik een wrak! Als maandag nog steeds slecht is ga ik maar weer de HA bellen. Ik slaap nauwelijks, ik eet nauwelijks en ik kan zo alleen op bed of op de bank hangen. Werken kan ik zo wel vergeten Hopelijk zal ze me er dan wel iets voor geven.
Vervelend dat je zo misselijk bent! Ik weet wat je doormaakt, maar toch zou ik inderdaad nog even wachten met medicijnen totdat het echt niet meer gaat. Het klinkt heel hard, maar het hoort er nou eenmaal bij (in bepaalde mate). Hier kreeg ik ze ook alleen maar omdat ik de hele dag aan het overgeven was en maar bleef afvallen (heeft tot bijna week 18 geduurd). De medicijnen komen ook bij je kindje terrecht he! En ondanks dat ze waarschijnlijk geen schade bij je kindje aanrichten, is het toch beter om ze niet te gebruiken. Probeer zoveel mogelijk rust te houden, veel te slapen en te zorgen dat je altijd wat in je maag hebt. Al is het maar een beetje fruit of een biscuitje. En genoeg blijven drinken! Sterkte meid! Ik had ook het idee dat ik het zo niet vol ging houden, maar je moet wel en het lukt je echt wel! Des te meer kun je genieten als het weer over is
Hoi HenriekeC Zo vervelend om zo misselijk te zijn. Ben tot 12 weken misselijk geweest hoopte dat het daarna over zal zijn maar toen begon ik met overgeven. Gelukkig niet de hele dag door.Tot zeker 20 weken. En nu moet ik heel af en toe nog spugen. Heb echt van alles geprobeert van cola tot vla kleine beetjes eten ect. maar dat hielp niet. Eet en drink waar je zin in heb Ik dronk altijd alleen maar water koffie en thee. Nou daar kon ik in het begin echt niet tegen. Melk en jus d'orange enige wat ik dronk. Je zou zeggen dat je maag dit niet fijn vind maar ik hield dat als enige binnen. En het klinkt heel raar maar ik wende wel aan de misselijkheid. Hoop voor je dat het over een paar weken over is en je volop kan genieten. Sterkte.
Vervelend dat je zo misselijk bent. Maar ik ben het wel eens met Elletjo. Zelf was ik ook misselijk, maar dat is nog wel vol te houden. En als je eenmaal begonnen bent met overgeven, zou je willen dat je weer terug kon naar gewoon misselijk. Ik begon met spugen rond 7 weken en ben nu 28 weken. Nog steeds dagelijks spugen. Eerst 10-15 x per dag, met 2x per dag emesafene werd dat 8-10 x per dag. Pas sinds 2 weken is het iets minder. Ik heb ook een tijdje niet gewerkt, maar ben al vrij snel weer begonnen met 65% werken vanuit huis. Misselijkheid hoort erbij, heel cliche maar waar. HG (extreem zwangerschapsbraken) hoort er niet bij en is een ziekte. Dan is de situatie wel zorgerlijk. Ik denk niet dat je moet wensen om te spugen. Los daarvan moet je HA je natuurlijk wel serieus nemen. Misschien wil hij het ook afwachten?
Ik ben het ook wel met jullie eens, alleen heb ik 1,5 jaar geleden een maag aandoening gehad waarbij ik ook zo ontzettend misselijk was. Toen ben ik in een maand tijd 10 kilo agfevallen. Dat lijkt me ook niet echt goed voor een kindje. Natuurlijk wil ik liever niet spugen, maar voor mijn gevoel zit ik er iedere keer net tegen aan en dat vind ik persoonlijk 1 vd ergste dingen. Door die maag aandoening ben ik (psychisch) overgevoelig voor misselijkheid en dat helpt nu niet.
hoi, ik ben ook erg misselijk geweest en moest de hele dag kokhalsen, ook snachts was ik misselijk. Ik heb een homeopatisch middel gebruikt en die hielp bij mij, het was niet weg maar de scherpe randen gingen eraf en ik hoefde niet meer te kokhalsen. Het is cocculus indicus, van VSM. Kleine korreltjes die je onder je tong moet laten smelten. Succes ermee! liefs Miek
Joh, wat vervelend zeg... Ik ben ook kotsmisselijk, de hele dag door. Gisteren was ik het zo zat (kon ook niet meer werken) en heb ik de assistente van de huisarts gebeld of ik er wat voor/tegen kon krijgen. Die heeft overlegd met de dokter en aan het einde van de dag kon ik zetpillen ophalen bij de apotheek. Zonder dat de dokter me zelfs maar gesproken heeft. Het lijkt me heel frustrerend als je naar huis gestuurd wordt met 'het went wel'. Bij mij went het totaal niet. Het wordt gewoon iedere dag ellendiger. Zetpillen helpen trouwens redelijk: ze halen net de scherpte van de misselijkheid eraf en zorgen ervoor dat ik wat meer kan eten en drinken. Maar een weeïg/misselijk gevoel hou ik. Sterkte!
Inmiddels is het erger geworden. Na de 1e x spugen blijft niets binnen. Maandag toch maar de ha bellen.
das zo'n gelul van die huisarts de vlk heeft mij die gember capsules dus ook aangeraden en er staat netjes op 2 s'ochtends en 2 s'middags en er staat duidelijk in de bijsluiter dat je ze met zwangerschap en borstvoeding mag nemen ja als je een kilo opeet dan is t teveel ja lekker ouderwets is die ha zeg.. moet wel zeggen dat ze de ene keer wel en de andere keer niet helpen maar t is beter dan niets en toch iedere 2 uur kleine beetjes eten al is t maar een hap echt t werkt sterkte meis
Toch maar even dokterspost gebeld. Moest om het uur spugen. Ook als ik een uur ervoor al het gal er al uit had gegooid. Assistente was super! Heel behulpzaam en ze schrijft een recept voor me uit. Weet niet meer van wat, maar het is 1 pil per dag. Kan ik straks tenminste weer wat drinken en het binnenhouden! Zometeen manlief maar er op uit sturen om het op te halen.
Gember mag en helpt vaak bij misselijkheid.. je mag 2 GRAM per dag.. dat heeft bewezen geen schadelijke invloed op de baby. Gelukkig heeft de assisietnte je wat gegeven zeker nu je zo vaak moest spugen..
Pil werkte maar paar uur en mag er voorlopig maar 1 per dag. Zodra ie was uitgewerkt was het direct raak: misselijk en spugen. Gelukkig heb ik wel wat gegeten, alleen krijg ik op deze manier niet mijn foliumzuur binnen...
Het kan helpen om 's ochtends op een nuchtere maag wat havervlokken te eten (niet klaargemaakt) want die nemen maagzuur op waardoor je minder misselijk bent. Het kan ook helpen om een flesje etherische olie pepermunt of citroen te kopen en een paar druppeltjes op een tissue te doen en daar af en toe aan te ruiken. Succes!
Het belangrijkste is dat je je eetwijze tijdelijk aanpast. Dat je al iets kleins eet, voordat je uit bed stapt. En i.p.v. drie grote maaltijden gewoon elk uur iets kleins eten. Een beschuitje, een kiwi, een appel, een crackertje. En heb je na 1 hap al genoeg, dan gewoon ophouden. De baby krijgt toch wel genoeg voedingstoffen binnen, alleen jij komt wat te kort en daar kun je je akelig van voelen. Maar dit hoort er echt gewoon bij... Ik heb ook pillen gekregen van de dokter, maar werd bij gezegd dat je ze echt alleen moet nemen als het niet gaat. Ja, je mag er 1 per dag, maar dat wil niet zeggen dat je 1 per dag MOET nemen. Liever niet dan wel.
Dat kleins eten had ik al geprobeerd, maar hielp niet echt. Vandaag is het iig iets beter. Ik verga vd spierpijn van al het spugen (ik doe dat altijd erg hevig met iederespier in mijn lijf) en zolang ik stil blijf liggen in bed voel ik me redelijk. Zo nu en dan een hapje appelmoes en een slokje citroenthee Zodra ik ook maar beetje beweeg slaat een golf misselijkheid over me heen. Dus dan maar bedrust vandaag.
Als je je eerste (of volgende) afspraak hebt, kun je het wel bespreken. Sowieso als je medicijnen gebruikt. Je hoeft er niet apart voor te bellen.
Ik weet dat ik niet het ergste geval ben, maar ben zo moe van dat constant misselijk zijn! Ik kan niets: tv kijken, lezen, schrijven, internet of wat dan ook. Van alles word ik alleen maar nog beroerder. Zelfs dit typen op de telefoon is rampzalig Ik eet constant iets om mijn maag gevuld te houden. Dat is al heel wat aangezien ik al kokhals voor het bij mn mond is. De medicijnen die ik kan krijgen helpen niet en maken het alleen maar erger. Zoals ik al zei, ik weet dat het erger kan maar ik word zo moe hiervan en de hele tijd kotsmisselijk naar een muur te staren